Bukefalos 28 år!

Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Har själv aldrig ställt eller haft möjlighet att se live än så jag har många funderingar.
Är de nån som vet hur man gör ?
måste man ha kort man ?
kjedjan på grimskaftet på en del bilder så har dom den över nosen är de tillåtet

Vi i lilla nordanstig funderar på att ta en dag träff med våra ungdomar vilket skall bli jätte kul o nog jädrigt nyttigt
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

kl

Vad ni ligger i och tränar era hästar! Här händer inte mycket, det enda är väl att jag leder Vanilla mellan hagarna när det är dags för hagbyte.

Inte ens då blir det särskilt mycket träning precis eftersom jag brukar leda alla fem samtidigt. Nåja, fölen flyttar snart så då blir det andra bullar iomed installningen.

Mätte damen litet på en höft sisådär i hagen då jag upplever henne som ganska stor. Fick det i mina ögon inte alltför bra måttet 145 cm och hon är högre bak så hon stannar tyvärr inte under 150.

Det skall bli spännande och se om hon känns stor när jag väl kommer till att sitta på henne i vår.

mvh Eva
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Jag gör inget med min, jag har fått drömjobbet vilket innebär ingen planerad i gångträning. Sandy har stått nästa sedan i våras. Tränad max 10 gånger sedan dess. Är tömkörd en gång i grimma. Ska gå sin första vinter otäckad :)
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Jag har nog mer eller mindre blivit tvungen att tag i min lite efter som dom som fött upp honom inte handskats med honom :/
hans hovar såg hemska ut när han kom och han villa inte vissa hovarna alls utan sparkla hej vilt .
hade inte träningen av att lyfta upp hovarna funkat hade jag tänkt ta vetrinär till hjälp med lugnande men med envis daglig träning lyckades vi fixa de
och jag kunde ta dit en hovslagare som fick ta hovarna och rätta till dom
hon trodde de skulle va riktigt fina efter nästa gång .
Han reagerade på raspen men de funkar fin fint nu så jag är nöjd.
grimman han kom med var en föl grimma ett par nr för nätt o de var inte bara och byta den :crazy: men med klur gick de med. Nu är de mest gos me öronen jag tänkt lägga tid på efter som de är pin tji o komma nära dom utan prottester och de här ju till så mycket som tex byte av grimma och tränset ja ni vet så träningen kommer väl smygande till våren kan jag tänka så tid finns att leta mer fakta om showmanship at halter :D
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Det låter som du får lägga lite härlig grundträning! Det är kul, jag har en inte mkt hanterad 2 åring som jag jobbar med nu :)
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Ja visst är de härligt . tycker än då jag haft tur då han verkar fatta fort o är en väldigt smart grabb
han kommer nog bli riktigt trevlig att jobba med :D
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

*KL*

Jag håller på och vänjer min flicka vid träns, tre gånger har hon haft på sig det nu och senaste gången gick jag på promenad med henne (hade grimskaftet i grimman) och då fick hon annat att tänka på och när vi kom hem så brydde hon sig inte ett dugg om bettet :)

Om ett par gånger så tänkte jag börja försöka tömköra henne, och så ska jag vänja henne vid att duschas vilket enligt henne är heeeeelt livsfarligt! :D
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Ja visst är de härligt . tycker än då jag haft tur då han verkar fatta fort o är en väldigt smart grabb
han kommer nog bli riktigt trevlig att jobba med :D

Quarters/paints är smarta hästar :) Kul att det går så bra med din trots att han var helt ohanterad när du fick hem honom, hoppas hovarna blir bra nästa gång de verkas :)
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

+ Jannice

Förlåt, jag bara såg det här och ville göra en inflikning.. Jag har bott i Edmonton och fick lära mig att chinook-vindarna är plötsliga, varma vindar som sveper ned för Klippiga Bergens östsida och kan enligt kompisars erfarenheter smälta en fot snö över en natt, därav "Snö-ätare".

Så Jannice, jag tycker du inte ska känna oro över namnets innebörd för hästens beteende, om du nu gjorde det! ;)

Har själv ett par 2010or och jag får väl återkomma om någon av dem skulle bli "western-häst", fast de är födda i USA. Denna sötnosen är nog min favorit... :)

R%C3%B6d%20konstantskimmel%20Nokotaf%C3%B6l.JPG

Tack för att du berättade :)

Ja det stämmer bättre med hur hon är, det enda som är tråkigt med henne är att hon inte är så kelig (inte om man jämför med shettisen iaf :D ) Annars är hon helt underbar! :love:

Otroligt söt liten fölis för övrigt :love:
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Tänk dig då hur smart min är quarter/arab... det är tom lite läskigt ibland :D
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

*kl'

får ju verkligen prestationsångest när jag läser tråden...:p
Vi har bara traskat runt lite, presseningar och annat. Min solid paint är dock helcool och bryr sig varken om skrikande mamma eller annat, inget har hittills skrämt henne!!!:love:

Inser dock att hopphäst blir hon knappast, har lika urusel hoppteknink som sin far (fast han kanske har bättre nu!!!), det är jämfotahopp över ån som gäller!

Hoppas hinna jobba henne med sadel och tömköra snart, tror knappast att det kommer att innebära några som helst problem, en underbar individ!!!
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

när du skriver jämnfota hopp "Texas "tänker jag på mitt första rid objekt som var min morfars travnordis hon hade nån form av jämnfota hopp eller som jag kalla de då för katt hopp :)
hon var en speciell liten sak den damen .
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

kl

Lite mätningar hur Sandy har växt i sommar.

19/4 Fram 135 Bak 139,5
1/5 Fram 137 Bak 140
22/6 Fram 138 Bak 141
21/8 Fram 138,5 Bak 141
24/9 Fram 140,5 Bak 143

dvs på fem månader växt 5,5cm fram och 2,5cm bak.
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

smart med bokföring av mått på bak o fram delen :laugh:
de tänker jag använda mig av alltid kul o se vad som händer för i bland går de fort


Min kille är ju quarter korsad så de är kanske där hans smarthet kommer i från då rå:idea:

i dag har vi försökt träna in lite stopp och backup men de var inte de lättaste med backen vill ja lova han fatta till slut så nu så tänker vi hitta till den lättaste setet att göra back med honom för jag får ju inte stå o trycka handen fram i bogen på en halter klass heller och dessutom tycker jag inte själv de känns så kul med den varianten i övrigt:rofl:
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Ja jäklar vad ni ligger i och tränar!

Ledträning och träns och ställa och backa...

Min hänger ju mest bara med där det finns plats typ....

Texaz, du och jag får ställa oss i vassen, eller kanske runt hörnet :angel:

mvh Eva
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Ja ha ja i dag kommer vetrinärn och ska gjöra Dna testet, så min lill kille äntligen kan få sitt Pass .
Uppfödaren skickade in papprena för pass i dec 2010 men har inte lyckas fixa dna testet så nu ska de bli gjort.

har själv haft en liten faddäs med de efter som för 2 vec sedan skulle vet göra detta men då glömde dom chiplösaren :rofl:
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Hon är så vacker ditt lilla sto :)shootingstar


Ja nu ni så är dna testet för hästamningen klar så nu skickar jag papprena vidare för pass till killen .
ska även göra klart så jag kan rega hos AQPA till våren då han fyllt 2 år
NÖJD :bump:
och otroligt lycklig för min lill kille
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp