Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Tyvärr har jag inget kort på henne men hon var ju enligt min mening ingen toppen häst varken exteriört eller i lynnet... Alldeles för stor å klumpig, jag gillar mer de smäckra å lätta hästarna, och när hon hade föl var det bara min pappa som kunde komma i närheten av henne. Detta har hon som tur är inte fört vidare till sina föl som alla har blivit trevliga å snälla individer :)

Vad synd :( Okej, skönt att hon inte förde det vidare då :) Iaf Moonlight Gambler har jag bara hört positivt om, uppfödaren till min är vän med ägaren till M.G nämligen :)

Vad har du tänkt göra med din pålle då?
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Min prins var en mycket lyckad uppfödning enligt min smak, förutom hans hovar som är under "omkonstruktion". ;-)

Han är både snygg exteriört, växer vansinnigt jämt och har ett otroligt lynne.! Jag är så vansinnigt nöjd med honom så det är inte sant. Fastnade för honom redan på annonsbilden, tvekade dock när han var såååå långt ner i landet, men det var helt klart resan värd att åka ner, så fort vi satte oss i bilen hem igen så sa jag att jag hittat hästen jag letat :-)) Jag läängtar såå mycket tills han fyller tre, och får sitta på hans rygg!
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Vad synd :( Okej, skönt att hon inte förde det vidare då :) Iaf Moonlight Gambler har jag bara hört positivt om, uppfödaren till min är vän med ägaren till M.G nämligen :)

Vad har du tänkt göra med din pålle då?

Min plan är att tävla lite med henne och att ha henne till avel och förhoppningsvis kunna få fram en riktigt bra avkomma som min dotter kan ha sen :)
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Min prins var en mycket lyckad uppfödning enligt min smak, förutom hans hovar som är under "omkonstruktion". ;-)

Han är både snygg exteriört, växer vansinnigt jämt och har ett otroligt lynne.! Jag är så vansinnigt nöjd med honom så det är inte sant. Fastnade för honom redan på annonsbilden, tvekade dock när han var såååå långt ner i landet, men det var helt klart resan värd att åka ner, så fort vi satte oss i bilen hem igen så sa jag att jag hittat hästen jag letat :-)) Jag läängtar såå mycket tills han fyller tre, och får sitta på hans rygg!

Det är så kul att höra att du är nöjd med honom och ja, han är verkligen en riktig snygging :)

Har han ngt problem med sina hovar eller??
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Min prins var en mycket lyckad uppfödning enligt min smak, förutom hans hovar som är under "omkonstruktion". ;-)

Han är både snygg exteriört, växer vansinnigt jämt och har ett otroligt lynne.! Jag är så vansinnigt nöjd med honom så det är inte sant. Fastnade för honom redan på annonsbilden, tvekade dock när han var såååå långt ner i landet, men det var helt klart resan värd att åka ner, så fort vi satte oss i bilen hem igen så sa jag att jag hittat hästen jag letat :-)) Jag läängtar såå mycket tills han fyller tre, och får sitta på hans rygg!

Frågar samma som Frida, har han problem med hovarna?

Vad kul att du är så nöjd med honom, det är ju så det ska kännas :) Jag är likadan med min, kunde inte ha hittat en bättre häst (peppar, peppar ta i trä och allt det där ;) )

Jag föll också för en annonsbild, hade ju dock turen att jag kärade ner mig i en häst som var lite närmre, hennes uppfödare bor bara ca 15 mil från mig, så jag var tillomed och hälsade på ett par gånger medan jag väntade på att kunna ta hem henne :laugh:
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Min plan är att tävla lite med henne och att ha henne till avel och förhoppningsvis kunna få fram en riktigt bra avkomma som min dotter kan ha sen :)

Vad har du tänkt tävla då? Om man får fråga :)

Kul med avel, om jag vågar någon gång i framtiden (och om något av mina barn blir tillräckligt intresserad) så vill jag ta föl på min sessa i framtiden jag också :love:
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

*Knapplånar av mig själv :D *

JAG HAR LYCKATS! :idea: Ladda upp filmen på min pärla på Youtube alltså :p

Så här kommer den, fick tillomed igång nån funktion för att ta bort mitt prat och lägga dit en låt istället. Mycket nöjd blev jag :D

Sååå, film från ihopsläppet med mina busungars shettis. Här har de stått mittemot varandra i stallet i varsin box hela natten, hälsat lite över boxkanten bara och är nu hejdundrans nyfikna på varann :D

http://www.youtube.com/watch?v=g67RW8FrQNE
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Vad har du tänkt tävla då? Om man får fråga :)

Kul med avel, om jag vågar någon gång i framtiden (och om något av mina barn blir tillräckligt intresserad) så vill jag ta föl på min sessa i framtiden jag också :love:

Halter, pleasure, horsemanship å trail är "mina" grenar :laugh:
Min sambo däremot är helt inne på reining så det blir kanske till att köpa en rening häst oxå!

Vad hade du tänkt dig med din lilla då?
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

När han kom var han sned och utfluten, ojämn i trakterna osv. Han är litelite utåttåad på HF som gör att han nöter ojämt osv.

Andra verkningen idag sen han kom och det börjar bli mycket bättre, till vintern kommer han nog att måsta gå med skor för att kunna göra det så bra som möjligt, och kanske måsta plasta insidan på HF tills den vuxit till sig som den ska.

Bak är han jättejämn och fin men fram behöver han lite mer hjälp från oss människor (läs hovslagaren) :-)
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Hola,

Min åring Vanilla, vilken är tänkt att bli min nya påläggskalv vad det lider.

Vanilla31.jpg


En riktigt, riktigt gosig häst.

Vanilla33.jpg


Tränar inte ett skit just nu. Hon får gå på bete med resten av flocken så börjar skolan till hösten.

mvh Eva
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Fint att hon är svart över hasorna, det kommer du vara lycklig över mååånga gånger kan jag lova!

Ser att hon helst väljer traven på filmen. Gissningsvis kommer hon alltid ha en bättre trav än galopp men det lär ju tiden utvisa :)

Vet du varför de valde Chinook? Hade det med temperamentet att göra eller hade de stökigt väder när hon föddes?

mvh Eva
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Halter, pleasure, horsemanship å trail är "mina" grenar :laugh:
Min sambo däremot är helt inne på reining så det blir kanske till att köpa en rening häst oxå!

Vad hade du tänkt dig med din lilla då?

Snabb är jag på att svara iaf ;)

Jag har aldrig hållt på med Western förut så jag är osäker på vad jag kommer gilla, men det lutar åt trail, barrelracing och/eller polebending. Sen får jag se vad hon tycker är roligast också :)

Klart sambon ska ha en reininghäst! :D
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Hola,

Min åring Vanilla, vilken är tänkt att bli min nya påläggskalv vad det lider.

Vanilla31.jpg


En riktigt, riktigt gosig häst.

Vanilla33.jpg


Tränar inte ett skit just nu. Hon får gå på bete med resten av flocken så börjar skolan till hösten.

mvh Eva


Vad mysig hon verkar :) Och riktigt, riktigt söt!
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Fint att hon är svart över hasorna, det kommer du vara lycklig över mååånga gånger kan jag lova!

Ser att hon helst väljer traven på filmen. Gissningsvis kommer hon alltid ha en bättre trav än galopp men det lär ju tiden utvisa :)

Vet du varför de valde Chinook? Hade det med temperamentet att göra eller hade de stökigt väder när hon föddes?

mvh Eva

*delvis kl*

Haha, ja hennes uppfödare sa samma sak, då hennes (mamman) är vit över hasorna :D

Jag vet faktiskt inte varför det blev just Chinook, mer än att hon ville ha ett indian-klingande namn då mamman heter Inca... Får väl se om hon lever upp till namnet i vinter :D (betyder Snö-ätare för den som undrar :D)

För övrigt så mätte jag min bakväxande madame igår, på plant underlag den här gången: 136 fram och 143 bak :) 1 år och 3,5 månad gammal så det blir spännande att se hur stor hon blir när hon är färdigväxt :)


Går era på "semester" fortfarande? Jag och sambon var ute och gick med Chinook och schettisen idag och der blev rätt snart ganska uppenbart att hon behöver tränas på att ha lite mer trygghet i sig själv och mig för hon vill ogärna vara utan schettisen... Blir orolig på nolltid om hon inte ser honom...
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Har inte det redan vart? I Jälla... Eller är det fler på gång?

Gå ut på SPHA´s hemsida å titta där finns datum för tävlingar. Championatet är i slutet av oktober på Grevagården.
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Månadsskiftet september/oktober snarare ;) Skulle vara kul om det blev lite paintar, framförallt någon annan åring :)
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Månadsskiftet september/oktober snarare ;) Skulle vara kul om det blev lite paintar, framförallt någon annan åring :)

Ja såklart e det månadsskiftet sept/okt som gäller :) Vad e det för pålle du har då??
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Hade SÅÅ gärna gjort det.

Men två dilemman. Får man visa trots att han bara har en kula för tillfället?!
Sen är det ju de, grevagården. När man bor i Luleå så är avstånden ett ständigt bekymmer.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp