tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

NightRain

Trådstartare
Jag vet inte om detta ligger rätt.. ligger de fel så får någon gärna flytta tråden=)..

Jag undrar helt enkelt bara om de finns någon mer som är lite kraftig/överviktig där ute?

så tänkte att denna tråden kunde vara för oss sin har lite hull, känner mig väldigt ensam med att vara lite kraftig.

finns en tråd redan ber jag om ursäkt men har inte hittat den..

vad har ni för hästar? eller vilka hästar rider ni? vilken gren håller ni på med osv.? visa gärna bilder på era hästar=)

känns som att man är ganska ensam i hästvärlden om att vara lite överviktig.. iaf här omkring.. så vore kul att komma i kontakt med andra som är de som håller på med hästar å kanske framförallt rider.. ni andra som bara håller på med hästar får naturligtvis åxå skriva:P

själv har jag en stor å grov kallblodskorsning mellan nordsvensk å appaloosa. men när han blir rädd så är vi lätta som fjädrar för då flyyyyyyyger vi hur lätt som helst:P haha..

finns nån där ute?:P
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Min ridponny just nu är ett welsh cob-sto. Hon har inga problem med vikten.

Men sen har jag en connemara på tillväxt och hon ser inte ut att bli alltför rejäl. Så jag måste se till att bli av med en stor del av mig och det är så sjuk svårt, jag är extremt fast i ätandet och hittar alla möjliga orsaker till att äta.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Hej kul att du tittade in=)

okej ja de är inte lätt är de inte.. jag försöker på riktigt nu att gå ner i vikt.. inte för att min häst inte klarar mig men för att han ska få de lättare... å tror de är lättare om man har mål faktiskt..

de jag försöker med är att äta grönsaker å frukt istället när jag blir godissugen.. eller helt enkelt nåt med mycket proteiner i.. har även börjat på gym vilket är jätte trist men väldigt skönt efter att man har tränat=)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Jag är stor, är medryttare på en bruksnordis. Rider mest i skogen.

Har gått ner 10 kg med LCHF och konditionsträning, men nu har det stått stilla ett tag. Men ska göra ett krafttag och försöka gå ner ytterligare 20 kg till hösten eftersom jag är sugen på att börja rida lektion på ridskola igen, något jag inte kan göra med medisen.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

hej=)...
kul att du tittade in å kul att du gått ner med lchf=) har om viktgräns på ridskolan ?
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Klart att de har viktgräns på ridskolan, oftast mellan 80-90 kg. Hästarna måste bära många olika ryttare med olika erfarenheter och därför slits de lättare och får ont i ryggen.
Ett privatägt halvblod som är lika musklat som en ridskolehäst skulle i många fall klara mer än 80-90 kg, men då rids det i regel av en och samma ryttare som dessutom är erfaren och balanserad. :)
 
Senast ändrad:
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Fast lite fånigt är det.

Jag drev ponnyridskola ett tag och mina större ponnyer (connemara och en kallblodskorsning) gick regelbundet med ryttare som nog vägde in på tresiffrigt och de höll utan vidare och hade heller inga problem. Däremot måste man förstås vara noggrann med vilka övningar man använder sig av och vilken utrustning man har. Och hur mycket man bara harvar runt på ridbanan.

Sen är det ju lättare att rida när man inte har så mkt stoppning, tycker jag. Kommer närmare hästen :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Hör också till de överviktigas skara. Nu blir det inte så ofta jag rider utan kör mest (har travhästar) men några gånger per månad blir det väl för att variera träningen lite.
Har 3 kallblodstravare och 1 varmblodstravare varav ena kallblodet åsså varmblodet är inridna i nuläget. Upplever väl inte att någon av dom skulle vara besvärad av att bära runt på mig men själv känner jag att jag gärna skulle ha minskat en del i vikt för att komma bättre i balans och kunna inverka bättre på hästarna. Har säkert visat bilden på Bukefalos nångång tidigare men kan lägga in en bild på mig och ett av mina tidigare kallblod jag haft. Hästen är väl nånstans mellan 145-150cm i mkh så ganska liten men han fungerade jättebra att rida :)
601547_10151253291323960_1787077605_n.jpg
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Kl
Jag är tyvärr både kort och ,suck, tjock...
Har grava problem med magen tyvärr och står i kö till gastriopi eller hur det nu stavas.
Tänkte försöka slå två flugor i en smäll och gå ner 10 kg iaf med lchf som förhoppningsvis hjälper magen också. Tränar ganska flitigt mellan skoven men är väldigt matglad så det blir ju mindre bra :crazy:

Tävlar dressyr och har haft halvblod innan men har nu en PRE herre på 163 cm

Så här ser vi ut
tks_0107.jpg
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Är både kort & tjock jag med, försöker träna 3 dagar i veckan men kommit av mig lite grann senaste tiden, tappat motivationen då jag inte tycker det händer nått .. Har ett haflinger sto av grövre modell & rider mest i skogen :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Men...för mig är du inte tjock alls!! Jag tycker du är normal! Själv är jag en tungviktare, har gått från 154 kg till 124 kg helt på egen hand. Rider en bruksnordis för tillfället och han verkar inte bry sig om min vikt. :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Tycker inte du ser vidare tjock ut alls :)

Och ska man nu vara överviktig skulle jag föredra att vara kort också, så inte vikten blir lika hög som en lång och överviktig.

Om jag hade haft mitt BMI men varit 10 cm kortare hade jag kunnat rida betydligt fler hästar. Just saying. :angel:
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

bra jobbat:D hur har du gjort för att gå ner i vikt?

för övrigt tycker jag inte LadyLusifer ser tjock ut heller=)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Räknar jag på mitt bmi så är jag sjukligt fet :cry:
Väger i dagsläget 81 kg till mina 162 cm..
Har vägt 96 kg men har tagit mig en bit på vägen iaf...
Men nu är det tvärnit, kilona vill inte bort :(
Har en hel del löst hull eller vad man ska kalla det, är
ganska muskulöst byggd med rejäl benstomme så så där
snyggt dressyrslank blir jag aldrig, men vill inte vara så här stoppad!
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Hej!
Jag tillhör också den skalan som anses kraftig/överviktig/mullig men jag rider ändå. :)
Är 168 cm lång och väger 85 kg - absolut inte mest i världen men nog syns det att jag bär på några extrakilon. Har en kwpn av grövre typ på 170 cm som inte har minsta lilla problem med min "tyngd".

Upplever bitivs att den är en riktig "vikthets" inom hästvärlden, och att det bland annat märks på ridkläder och liknande. Var på H**ks igår och provade nya ridbyxor. Fanns inte mycket att välja på som gick igen i midjan (drar stl 44-46 i vanliga kläder). Det som förvånar/irriterar mig mest är midjemåttet på alla ridbyxor. Varför verkar tillverkarna tro att alla med "större storlek" automatiska har stor rumpa? Jag har INGEN bakdel men bär vikten runt magen... Suck - man kan ju bli deprimerad för mindre. :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Samma för mig när jag letar ridbyxor, har ingen rumpa där i mot stora lår :devil: Hittat en modell på Hööks som jag kan ha men ridstövlar och sånt är omöjligt tycker jag.. :cry:Håller med om att det är mycket hets inom ridsporten när det gäller vikten ..:crazy:
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Sitter med iPad nu så jag kan inte lägga in några bilder men sällar mig ändå till tråden :)

Jag har alltid varit stor men efter graviditet så väger jag ca 130 kg till mina 180 cm :( försöker träna men har inte orken som heltidsstudent och småbarnsmamma så just nu är det ridning 4ggr/v på mitt 23åriga halvblod. Wille är stor, 174 cm i mkh och verkar inte vara ett dugg bekymrad över min vikt. Tror nog att han är i bättre form nu än vad han varit på flera år :)

Till våren hoppas jag orka stavgånga igen, jag saknar det! Och med de hoppas jag få styr på vikten :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

*kl

Jag och blivande ridponny (connemara)

13030901_zps4dbea364.jpg


Nuvarande ridponny (sambon får ta över den sen)

13020303_zps1f196d4d.jpg


(Har inga uppsuttna bilder på welshen, hon är ganska nyinköpt).
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Här är en till tjockis, väger in på tresiffrigt. Har ingen häst, utan rider en 170 cm hög ardennerkorsning 1 ggn/vecka på ridskola :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 135
Senast: Zpunk
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 575
Senast: Nepenthe
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 624
Senast: Juli0a
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 529
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp