tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Nu så har vi varit på vår 2:a programridning :) 58.15% blev det idag! Tant var väldigt trött och seg så vi fick inte till vårat tempo eller övergångar. Men vi fick köpa en rosett för vi kom ju över 55% och det är vi överlyckliga över :)

Och jag har nu varit utan läsk i 4 veckor ;) Gött som faan!
 
Är för närvarande upptagen med att försöka få till en planerad viktökning men på lördag är säsongens sista dressyrtävling om jag vågar. Ponnyn är snäll och så men jag har ont i mina äggstockar, får hoppas att det gett med sig tills dess.
 
Ofrivillig paus efter att jag opererat bort två födelsemärken med massa stygn. På söndag är det dags igen, men jag tror det blir tömkörning. Vi behöver komma igång igen med det. Han rids ju de andra dagarna i veckan.
 
Åh nu var det längesen jag kollade/skrev något här :)

Hur går det för er?

Jag gjorde en helomvändning förra året och köpte gymkort, började äta rätt efter viktväktarna och lyckades gå ned 13 kg på 2 månader och förmodligen upp en del i muskler också då jag tränade hårt!
Sen träffade jag en ny kille :meh:

Började slöa igen och gick upp hälften MEN jag började ta tag i det igen för en månad sen och jag har bra hjälp från killen som jobbar på gymmet som hjälper mig med program osv! Och när jag började förra året så stod vågen på 83,6 kg och nu står den på 76,6! Jag har målet inriktat på att gå ner till 60 kg! Så jag tar gärna emot pepp härifrån :D kram på er!
 
Vågar mig in här, trots att jag rider arab och är rätt mullig....:crazy:

Araben jag rider här är 145 cm, mycket rejält byggd, och numera mammaledig pga dräktighet.

Nu rider jag ett sto som är ca 150, nättare byggd visserligen men vi började i somras och har byggt upp långsamt långsamt med promenader, skrittrundor, tömkörning osv och har nu tagit vår första dressyrlektion.

Jag tycker det är vansinnigt roligt, trots att jag är till åren och väger för mycket.

Emellanåt rider jag också ett engelskt fullblodssto som är 165 cm, men jag föredrar faktiskt min lilla arab. Mycket steg och energi, och så fantastiskt lyhörd! :)

12002911_1024799074218322_1495317961524448087_n.jpg
 
Blev ingen tävling. Ingen viktökning heller.

1200gram kvar till -50kg.

Det är ganska mycket.

Tränar dressyr på måndagar, annars mest arbete avsuttet :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 135
Senast: Zpunk
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 575
Senast: Nepenthe
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 635
Senast: Juli0a
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 530
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp