Trädgård 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Från där jag sitter (och gärna ser sällskap), fläska på med ett par påsar till. En vet aldrig hur många som tar sig... :sneaky:

(Empirisk forskning visar: runt 150 % av tomatfröer gror)
Förra året hade jag en grobarhet på typ 4% så tanken är inte orimlig :laugh:

Jag anar en konspiration mellan Buke och mina vänner :cautious: när tidningarna börjar skriva om dårpippin som målat sig grön och tror hon är Poison Ivy vet ni var ni kan leta 😂

D07DD280-F3F7-4A9C-80A9-37371BB7FC68.jpeg
 
Någon här som odlat vivor från frö? Beställde frö till hyacintviva och de är så små att de ligger i en liten plastflaska som man använder när man pipetterar små små mängder... :rofl:
 
Någon som har bra tips om hur man förodlar inomhus när man har katter? Jag har inte ens vågat testa, utan planen är att förodlandet av mina dahlior ska ske hos min syster. Hon har en väldigt oklättrig hund, så där finns inte samma riskmoment :D
 
Innan jag gör bort mig - hur djupt ska chilifrön sås? På påsen står det 0,5 cm men jag har för mig att jag också hört att de inte ska täckas. Vad är rätt?
 
Nyfiken på vad som avses med "dålig jord"? Många pratar om det men jag vet nog inte riktigt vad problemet brukar vara med dålig jord? T.ex. med såjord som är näringsfattig?
Jag har en stor säck "dålig jord"på altanen.

Blomjord som fått mina krukväxter att stanna i växten och sticklingar att tyna bort. Inget växer i den jorden.
Tog ett tag att fatta. Jag har gröna fingrar i vanliga fall men senaste året har allt bara varit ledset eller dött. Trodde jag tappat det. Men så kom jag på att de jag inte planterat om mådde mycket bättre. :meh:
 
Någon som har bra tips om hur man förodlar inomhus när man har katter? Jag har inte ens vågat testa, utan planen är att förodlandet av mina dahlior ska ske hos min syster. Hon har en väldigt oklättrig hund, så där finns inte samma riskmoment :D
Jag har katt och förodlar inomhus. Förra året tuggade ena katten i sig några av mina chiliplantor men för det mesta får sådderna vara i fred. Man får se till att både katter och växter får plats på fönsterkarmen.
 
Någon som har bra tips om hur man förodlar inomhus när man har katter? Jag har inte ens vågat testa, utan planen är att förodlandet av mina dahlior ska ske hos min syster. Hon har en väldigt oklättrig hund, så där finns inte samma riskmoment :D
IMG_20210130_131449301.jpg


Jag hoppas på att detta ska funka
Känns dock som att det kan bli lite litet ju mer jag blir sugen på att odla :o
 
Jag, inte alls odlingsintresserad men ägare av 280 m² växthustunnel, och min make, inte alls odlingskunnig men desperat efter ordentlig chili och Okra, ska odla chili och Okra i år 😂 Massor av små bebisokra har redan kommit upp, men chilisarna verkar segare....
 
Jag, inte alls odlingsintresserad men ägare av 280 m² växthustunnel, och min make, inte alls odlingskunnig men desperat efter ordentlig chili och Okra, ska odla chili och Okra i år 😂 Massor av små bebisokra har redan kommit upp, men chilisarna verkar segare....
Så kul! Chilisarna kan vara lite sega. Upp till tio dagar kan det lätt dröja. :)
 
Jag, inte alls odlingsintresserad men ägare av 280 m² växthustunnel, och min make, inte alls odlingskunnig men desperat efter ordentlig chili och Okra, ska odla chili och Okra i år 😂 Massor av små bebisokra har redan kommit upp, men chilisarna verkar segare....
Chili tar tid på sig för att gro, det är därför man sår dom så tidigt. De vill även gärna ha varmt för att gro om det är så att du vill skynda på det lite.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp