Bukefalos 28 år!

Trädgården 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trädgården här hemma ser heeelt bedrövlig ut. Jag är borta konstant och när jag väl är hemma så är jag så trött att blotta tanken på att gå ut i trädgården får mig att somna direkt - perfekt sömnpiller! Mindre najs att bo i ett område med pedantiskt skötta gräsmattor och trädgårdar just nu. Hittade grannen som vi delar brevlådor med uppe på gatan häromveckan när han stod och klippte "vår" häck runt lådorna, lite försynt så där som för att påpeka att det nog behöver göras...:D
 
Trädgården här hemma ser heeelt bedrövlig ut. Jag är borta konstant och när jag väl är hemma så är jag så trött att blotta tanken på att gå ut i trädgården får mig att somna direkt - perfekt sömnpiller! Mindre najs att bo i ett område med pedantiskt skötta gräsmattor och trädgårdar just nu. Hittade grannen som vi delar brevlådor med uppe på gatan häromveckan när han stod och klippte "vår" häck runt lådorna, lite försynt så där som för att påpeka att det nog behöver göras...:D
Känner igen det där
 
Åh det är kul med trädgårdsintresserade kollegor. Ska få en massa plantor i år igen från hans trädgård. :D Tycks bli irisar, dagliljor och säkert nåt mer skoj. Idag planterade jag äntligen de där aklejorna jag haft i vatten, de började se bedrövliga ut. :o hoppas de överlevde den blöta behandlingen och trivs i sin nya jord! De var så fina, helt vit och blå med ljusgröna kanter. :)
 
Åh det är kul med trädgårdsintresserade kollegor. Ska få en massa plantor i år igen från hans trädgård. :D Tycks bli irisar, dagliljor och säkert nåt mer skoj. Idag planterade jag äntligen de där aklejorna jag haft i vatten, de började se bedrövliga ut. :o hoppas de överlevde den blöta behandlingen och trivs i sin nya jord! De var så fina, helt vit och blå med ljusgröna kanter. :)

Grattis på födelsedagen Chili! :)
Det är ju heelt perfekt att få plantor av vänner och kollegor. Allt är så dyrt på plantskola när man behöver mycket...
 
Rensat i stenpartiet med kryddor (gräs är ingen krydda va :cautious:) bidde så fint :love:
Dragonen som jag flyttade dit förra året verkar ta sig bra också :up:

Men det blev en del "hål"... måste nog åka till lämpligt ställe och bli anfallen :angel::p
 
Tack så mycket! :) @athena_arabians @Kaki @Galant Jättefina bilder också, Galant!

På midsommar får jag återse trädgården. :love: Fick en liten rosbild idag dag till ära och de ser riktigt gröna och fina ut! Precis lika grönt kan jag notera att det är i resten av rabatten, dock inte av fina blommor... :rofl::meh:

Funderar på att plantera in en grym marktäckare/inte jättehög perenn nu i sommar. Era bästa tips? Den ska växa i en stor rabatt där 2/3 fortfarande ligger under presenning. Delen vid rosorna är bar, eller ja nu är den grön av gräs och ogräs... Där har jag planterat några fådda liljor, sibirisk vallmo och lammöra men behöver mer marktäckare! Har lite planer för rabatten men den får ligga kvar under presenning, lät denna delen vara framme för att kunna plantera rosorna. Under presenningen är det så fint så, inget ogräs. Nävor? Hur snabbt växer de?
 
Tack så mycket! :) @athena_arabians @Kaki @Galant Jättefina bilder också, Galant!

På midsommar får jag återse trädgården. :love: Fick en liten rosbild idag dag till ära och de ser riktigt gröna och fina ut! Precis lika grönt kan jag notera att det är i resten av rabatten, dock inte av fina blommor... :rofl::meh:

Funderar på att plantera in en grym marktäckare/inte jättehög perenn nu i sommar. Era bästa tips? Den ska växa i en stor rabatt där 2/3 fortfarande ligger under presenning. Delen vid rosorna är bar, eller ja nu är den grön av gräs och ogräs... Där har jag planterat några fådda liljor, sibirisk vallmo och lammöra men behöver mer marktäckare! Har lite planer för rabatten men den får ligga kvar under presenning, lät denna delen vara framme för att kunna plantera rosorna. Under presenningen är det så fint så, inget ogräs. Nävor? Hur snabbt växer de?

Nävor kan växa rätt snabbt. Jag tycker de är fantastiska och har några sorter. Det finns alltid en näva för varje situation. Sen gillar jag daggkåpa också. Det blir en vacker kudde som lyfter andra växter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 331
  • Låst
Trädgård & Växter Nu har Impectas nya katalog kommit. Och nästa vecka går vi äntligen mot ljusare tider igen. :love: Då måste man få lov att komma med en...
100 101 102
Svar
2 020
· Visningar
112 148
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 463
Senast: Petruska
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 081
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp