Trädgården 2017 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
På förekommen anledning, Dock inte min ;) :D
IMG_5413_zpsugnqdpc5.jpg
 
Jag är fortfarande nöjd med dancover. Ringde dem och talade om mina bekymmer med att få till låsningen på några ställen och de skickar nya delar. Trevligt bemötande och inget krångel :up:.

Jag har ju inte orkat vänta på nya delar utan växthuset är numera fyllt med tomater, chili, gurka, paprika. Har även köpt två melonplantor. Är det någon som provat det och i så fall med vilket resultat?
Vad för melon? Vi funderar på att sätta det nästa år. Gissar att det är för sent sätta melonfrön i år.
 
Zon 5, nu börjar det växa här också!:banana:

Jag har en jättefin stenhäll precis bredvid huset.. oändliga möjligheter, så lite tid.. :rofl:

Tänkte styra upp EN rabatt med perenner, gräva om en, kantstenarna gömmer sig under gräsmattan..O_o

Sen har jag fyra pallkragar det ska planteras ut, vi fräste 10 stubbar över hela gräsmattan förra året, så de hålen ska åtgärdas.

Sen tänkte jag göra en rabatt med rosor, tänker mig Louise bugnet.. :love: och vi ska göra en liten uteplats med en vägg åt öst, tänkte mig någon form av klätterros där. Sen har jag en Hansa som bor ivägen för snöslungan, den är lite ledsen, så den ska få flytta och få ny jord, så ser vi vad den säger.

Har insett att jag vill typ ha en ros av varje sort... Får man göra så? :rofl:

Sen tänkte jag plantera ett valnötsträd, det kändes spännande!

Ungefär där måste jag nog ge mig för i år..:angel:

Tillägg, det är totalt livsfarligt att jobba på en plantskola....
 
dag ska jag köpa gräsklippare.

Gräset är så långt att det kliar i fingrarna att klippa och gräsklipparen blev stulen.
 
Jag har precis lärt mig att jag har pioner i trädgården :o
För visst är det det? :p
Hur vet man om dom är enkla eller dubbelblommande eller vad det heter?

20170524_112036_zpseulvlwcv.jpg


Å sen undrar jag om någon vet vad det här är för något?

20170524_120217_zpspyrx7btn.jpg
 
Jag har precis lärt mig att jag har pioner i trädgården :o
För visst är det det? :p
Hur vet man om dom är enkla eller dubbelblommande eller vad det heter?

20170524_112036_zpseulvlwcv.jpg


Å sen undrar jag om någon vet vad det här är för något?

20170524_120217_zpspyrx7btn.jpg
Pionen slår snart ut så då ser du vad det är. :-) Det andra är en Bergenia. Finns många sorter.
 
Pionen slår snart ut så då ser du vad det är. :-) Det andra är en Bergenia. Finns många sorter.

Aha, så då är inte detta ogräs :idea: :laugh:

received_442394219473015_zpsdlaciiqo.jpeg


Då får jag kanske se om dom kan bo kvar på utsidan av planket. Ser ut som en bra marktäckare? :)
Men har aldrig blommat här, inte förens nu när vi grävt ner plintarna där med grävaren och ska sätta plank så klart :meh:
Kanske behövde dom bara lite.. grävmassaker :p

Förra ägaren blev sjuk i alzheimers och låste in sig i huset i flera år, så trädgården såg ut därefter när vi flyttade hit. Jag hittar nya saker varje dag här :D
Däremot vet jag att hen var en trädgårdsfantast tidigare så att det finns allt möjligt är inte så konstigt :)
 
Jag har förresten köpt hem några paradisbuskar som ska ner i jorden ikväll :love::love::love:

Så himla fina!! Gick inte låta bli. Ett stort habegär där :D speciellt när dom var rosa :p
Måste tänka efter var jag sätter dom bara, såg att dom kan bli gigantiska, fina men gigantiska :D :love:
 
@MM Lite så var det här också,ägaren dog i cancer och hade haft dåligt med både ork o intresse,men en vänlig granne talade om att trädgården en gång i tiden varit jätte fin,jag ska nog erkänna att jag skövlat hej vilt,men en del saker har jag låtit vara för att se vad det är.
Nu har jag en massa fina blommor som jag inte vet vad det är,men dom står har evakuerats till en rabatt. Eller 3 noga räknat :)
 
Idag är det Roundup dagen,första offret blev en hel hög med prästkragar :banghead::banghead: Ja ja hoppas några överlever.
 
Shoppade en massa fröer på ÖB igår. Massor, massor! Det var halva priset så jag passade på.
Nu behöver jag bara ett trädgårdsland! blir till att börja gräva under semestern.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 063
Senast: Magiana
·
Relationer Använder mitt anonyma nick. Ursäkta för väldigt rörigt och långt inlägg. Jag är tillsammans med en kille sedan 6 månader tillbaka. Vi...
2
Svar
33
· Visningar
4 443
Senast: Vallmo
·
Körning Jag börjar faktiskt vara orolig då jag hör så mycket konstiga historier. Jag har en 2-åring som jag tömkört en hel del och han har gått...
Svar
11
· Visningar
1 148
Senast: a_c72
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp