Bukefalos 28 år!

Träna ögat med denna film

Ja, man kan säga att A Helgestrand sågas med fotknölarna... Han är den enda, vad jag kan se, som t o m figurerar med namnskylt. Många jämförelsefilmer med Matiné, som exempel på dålig ridning. Och ja, JB får sig en släng av sleven också. Intressant, jag fattar vad han menar när han förklarar och visar filmer. Mycket utvecklande!
 
Vore mer intressant om det handlade om hästarna på topp i nutid då klippet inte handlar om hur dressyren bedöms NU utan hur det bedömdes under tiden dom hästarna var bra.
 
Orkar inte se filmen men förstår att JB och AH används som dåliga exemplar.. för det är det. Verkligen!
 
Vore mer intressant om det handlade om hästarna på topp i nutid då klippet inte handlar om hur dressyren bedöms NU utan hur det bedömdes under tiden dom hästarna var bra.
Det är ju bara att kolla på EM som går nu och se hur hästarna går (eller egentligen hur de rids) och vilka placeringar de får, finns på svtplay. Jag kollade lite nyss men ids inte se mer. (Häst gick med sänkt rygg och kommentatorn tycker det ser fint ut :confused: )
 
En sak jag länge tänkt på: Förut sas det att det ska vara "så lätt kontakt att man ska kunna rida med kräppapper eller sytråd i stället för tyglar". Vet inte om man fortfarande hör sånt i dressyrsammanhang.

När kommer det tävlingar där man rider med kräppapper eller sytråd i stället för tyglar...? :idea:
 
Jag fattar inte ens hur man kan behöva titta på denna filmen o behöva lyssna på honom. Det är så jävla tragiskt att jag får ont i hela kroppen. Och att domare på den nivån, alltså jag vill bara skjuta någon!
 
Jag fattar inte ens hur man kan behöva titta på denna filmen o behöva lyssna på honom. Det är så jävla tragiskt att jag får ont i hela kroppen. Och att domare på den nivån, alltså jag vill bara skjuta någon!

Jag orkar inte se filmen därför jag tycker Gerd H är en lika stor hycklare.. som kastar enormt mkt sten i glashus. Hans sätt att "ta igenom dumma hästar" är ungefär i nivå med Helgestrand.. fy fan! Var ju tur att dom kastade ut honom ur Xenophone
 
Jag orkar inte se filmen därför jag tycker Gerd H är en lika stor hycklare.. som kastar enormt mkt sten i glashus. Hans sätt att "ta igenom dumma hästar" är ungefär i nivå med Helgestrand.. fy fan! Var ju tur att dom kastade ut honom ur Xenophone
Hurdant sätt? PM:a om du inte vill skriva här. Jag följer inte med så mycket vad som skrivs och sägs så vet typ inget om olika tränares/ryttares metoder.
 
Jag orkar inte se filmen därför jag tycker Gerd H är en lika stor hycklare.. som kastar enormt mkt sten i glashus. Hans sätt att "ta igenom dumma hästar" är ungefär i nivå med Helgestrand.. fy fan! Var ju tur att dom kastade ut honom ur Xenophone

Visst var det han med friesern?
 
Vet någon vem amerikanen på den vita hästen är? Jag är hemskt ansiktsblind, men blev imponerad av allt jag såg i jämförelserna med det ekipaget.
 
Vet någon vem amerikanen på den vita hästen är? Jag är hemskt ansiktsblind, men blev imponerad av allt jag såg i jämförelserna med det ekipaget.

Också nyfiken men visste inte om d var ok o namnge så frågade inte. Hade velat se MASSOR med mer sådana här jämförelser utan att det bara blir krig om vem som är vem. Typ alla har väl något bra o något dåligt liksom... varför diskuterar man inte där man är nu helt praktiskt utifrån senaste mästerskapet tex? Istället är det allmänt ordalag som låter så jäääääävla bra men som inte har någon betydelse i praktiken o man menar inte ens samma sak. Döh?
 

Liknande trådar

Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 379
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 642
Träning Jag behöver spåna lite hur mkt man kan träna en häst som är 6 år, jag tar historien från början. Jag fick hem henne för ungefär ett år...
2
Svar
23
· Visningar
2 643
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 670

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp