Bukefalos 28 år!

Träna svärdsfäktning?

hastskotare

Trådstartare
Tänk vad glad jag skulle bli om ni kunde hjälpa mig!

Vill hitta något att träna men tröttnar så snabbt på det mesta. Hade lite dialog med mig själv för att komma på vad som verkade roligt och jag fastnade för svärdsfäktning.
Vet inte ens om det heter så? Jag tänker på sån typ av fäktning/fight som man utför i LotR och Game of Thrones och liknande.
Har alltid tyckt det verkar så häftigt och velat lära mig.

Är det någon ute i Bukevärlden som vet om det finns eller kanske gått på det själv?
Finns kanske inte ens kurser på det utan är plockat från lite här och var med kampsport och annat.

Googlat men inte hittat riktigt det jag vill.
 
Tänk vad glad jag skulle bli om ni kunde hjälpa mig!

Vill hitta något att träna men tröttnar så snabbt på det mesta. Hade lite dialog med mig själv för att komma på vad som verkade roligt och jag fastnade för svärdsfäktning.
Vet inte ens om det heter så? Jag tänker på sån typ av fäktning/fight som man utför i LotR och Game of Thrones och liknande.
Har alltid tyckt det verkar så häftigt och velat lära mig.

Är det någon ute i Bukevärlden som vet om det finns eller kanske gått på det själv?
Finns kanske inte ens kurser på det utan är plockat från lite här och var med kampsport och annat.

Googlat men inte hittat riktigt det jag vill.

Har inte sett något av de du nämner o van men kanske kan du får svar här? http://www.fencing.se/

Mvh
Pudlan
 
Har du googlat "historisk fäktning"? Om de träffar du får där (olika sällskap för historisk fäktning), så får du specificera mer.:)
 
Åh, tack! Har inte kommit på vad jag ska googla på men det låter ju bra.
Nu ska det testas!

Googla medieval armored combat! Det finns en klubb i GBG (MAC GBG) där jag går, man slåss i full rustning. Tyvärr är sporten olaglig som tävlingssport i Sverige, men laget åker utomlands och fightas istället. Till exempel till Berlin i januari!

Jag är gravid nu så kan inte vara med och slåss, men det behövs ett par tjejer för att få ett fullt damlag ;)
 
Googla medieval armored combat! Det finns en klubb i GBG (MAC GBG) där jag går, man slåss i full rustning. Tyvärr är sporten olaglig som tävlingssport i Sverige, men laget åker utomlands och fightas istället. Till exempel till Berlin i januari!

Jag är gravid nu så kan inte vara med och slåss, men det behövs ett par tjejer för att få ett fullt damlag ;)

Tusen tack!
Lät jättespännande, fasen att man inte bor i en större stad. Misstänkte att det skulle finnas nått i GBG.
Hur länge har du tränat?

Haha, friskt vågat eller vad säger man! Nej, är nog inget lagmaterial om de inte söker otränade, okoordinerade och oatletiska tjejer som är drygt fyra äpplen höga. :p
 
Hehe ^^
Jag hann dessvärre knappt komma igång innan jag plussade, men min man hann träna fullutrustad innan han pajade en axel...

Men det är en härlig atmosfär så vi har åkt dit även utan att träna bara för att folket är så nice :)

Det finns en grupp på facebook för SMAC (swedish MAC) som du kan bli inbjuden till om du skickar PM (på engelska) till Joshua D Carney. Skriv att du är intresserad av sporten och vill vara med i den rikstäckande gruppen :)
Där kan du säkert få kontakt med klubbar i resten av Sverige, det lär ju finnas på en hel del ställen tänker jag!
 
Min brorsa tränar och tävlar i historisk fäktning, hans klubb ligger i Uppsala och de åker kors och tvärs över landet på olika tävlingar och har jäkligt kul tillsammans :)
 
Åh det har jag också funderat på !
Någon som vet om det finns i Stockholmsområdet?

Annars är jag inne på att pröva kendo och bågskytte..,
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Eller så har senaste dagarna känts i alla fall. Jag verkar ha tre känslolägen just nu; hysteriskt skratt, gråt eller apati. Stress...
Svar
11
· Visningar
1 285
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 331
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 368
Senast: geting
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 074
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp