Bukefalos 28 år!

Träning & hälsa del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi körde ett PT-pass i morse och det är väl ungefär det enda som varit bra med den här dagen hittills :meh::p Jag fortsätter att göra framsteg i pull ups och bad idag självmant att få gå upp till en lite högre vikt i en axel-övning då det kändes som att jag hade mer att ge :)

Imorgon har jag bokat in mig på crossfit kl 07. Inte idealt på något sätt, men det får bli så om jag vill få till nån vettig träning den här veckan. Sambon kommer ändå att gå upp vid 05 för att åka iväg på jobbresa, så jag tänker att jag kan lika gärna stiga upp då, jobba undan lite och sedan dra och träna. Det blir nog bra!

Sen är jag bortrest resten av veckan och har fullt upp med en massa bröllopsgrejer, men jag tänkte försöka träna någon slags kroppsviktspass på torsdag eller fredag i alla fall.
 
Kört crossfit idag!

Lite blandad kompott av sånt jag tycker är svårt; scap pull ups, knee raises, box jump, goblet squat.

Fick problem med ett knä redan i uppvärmningen så trodde inte jag skulle kunna göra några hopp alls men upp på två viktplattor funkade bra! Squats kunde jag däremot glömma idag…
 
Veckans planering:

Måndag: crossfit
Tisdag: eget gympass
Onsdag: crossfit, ridning
Torsdag: crossfit, hoppträning
Fredag: dressyr
Lördag: crossfit, uteritt
Söndag: dressyr
 
Jag var och handlade underkläder på lunchen idag (sedär, nu fick ni veta det :D) och råkade få syn på min rygg i virrvarret av speglar när jag provade en BH. Det är ju väldigt sällan man ser sig själv bakifrån sådär, men jag måste faktiskt säga att jag blev positivt överraskad över hur stark min rygg ser ut :o Jag har ju jobbat ganska fokuserat med PT:n på just ryggstyrka, men hade nog inte riktigt väntat mig ett sådant resultat. Speciellt trapezius ser ut att ha vuxit till sig ordentligt, om det nu inte bara är ljuset som luras alltså :p

Back.jpeg
 
Jag var och handlade underkläder på lunchen idag (sedär, nu fick ni veta det :D) och råkade få syn på min rygg i virrvarret av speglar när jag provade en BH. Det är ju väldigt sällan man ser sig själv bakifrån sådär, men jag måste faktiskt säga att jag blev positivt överraskad över hur stark min rygg ser ut :o Jag har ju jobbat ganska fokuserat med PT:n på just ryggstyrka, men hade nog inte riktigt väntat mig ett sådant resultat. Speciellt trapezius ser ut att ha vuxit till sig ordentligt, om det nu inte bara är ljuset som luras alltså :p

Jaa ser stark ut! :bow:
 
Jag var och handlade underkläder på lunchen idag (sedär, nu fick ni veta det :D) och råkade få syn på min rygg i virrvarret av speglar när jag provade en BH. Det är ju väldigt sällan man ser sig själv bakifrån sådär, men jag måste faktiskt säga att jag blev positivt överraskad över hur stark min rygg ser ut :o Jag har ju jobbat ganska fokuserat med PT:n på just ryggstyrka, men hade nog inte riktigt väntat mig ett sådant resultat. Speciellt trapezius ser ut att ha vuxit till sig ordentligt, om det nu inte bara är ljuset som luras alltså :p

Men goals!!! 🤩
 
Jag var och handlade underkläder på lunchen idag (sedär, nu fick ni veta det :D) och råkade få syn på min rygg i virrvarret av speglar när jag provade en BH. Det är ju väldigt sällan man ser sig själv bakifrån sådär, men jag måste faktiskt säga att jag blev positivt överraskad över hur stark min rygg ser ut :o Jag har ju jobbat ganska fokuserat med PT:n på just ryggstyrka, men hade nog inte riktigt väntat mig ett sådant resultat. Speciellt trapezius ser ut att ha vuxit till sig ordentligt, om det nu inte bara är ljuset som luras alltså :p

Ser definitivt stark ut! 💪
 
Åh vilket bra crossfitpass det blev i morse, jag är så glad att jag pallrade mig dit trots att det tog emot!

Del 1: Rörlighetsövningar + 45s hopprep + 5 burpees + 10 knäböj med wall ball i famnen + 10 push press med wall ball. 3 varv.

Del 2: 14 minuter AMRAP: 7 muscle ups i ringar (alla gjorde någon slags lättare variant här, typ rodd i ringar och liknande) + 50 wall balls + 100 double unders. Målet var att hinna 1,5-2 rundor på den tiden.

Del 3: Max reps pull ups i ringar - 3 set.

Del 2 var fruktansvärt flåsig och svettig, wall balls är djävulens påfund alltså! 🥵 Men jag gjorde flera framsteg - dels med double unders och dels med pull ups. Double unders har jag kämpat med hur länge som helst och de har känts totalt omöjliga. Idag kunde jag plötsligt göra massor, och fick till och med till några stycken i rad! Det var som att det bara lossnade helt plötsligt 🤩

Vad gäller pull ups i ringar har jag försökt men inte klarat det tidigare. Idag lyckades jag göra en i alla tre seten, alltså tre st totalt - och det efter ett tufft pass! 🤩

Ja, jag är alltså sjukt nöjd om det inte framgått 😁 Så himla härligt att känna att det hårda jobbet lönar sig!
 
Körde lite egen träning idag, men kopierade kvällens pass.

Uppvärmning med squats och rörlighet bland annat.

Block 1:
15 min av 2 power cleans alternativt 3 hang power cleans

Block 2:
21-15-9
Hang power cleans
Box push ups
Mål <6 minuter
Jag klockade in på 7:06, skulle kunna bli mycket snabbare i mina hang power cleans, jag måste börja om på varje rep istället för att få det som ett flöde. Jag testade lite men då blev resten av tekniken superdålig så jag gav upp det ganska snabbt.
 
Bestämde mig igår för att springa på friskvårdstimmen idag. Så jag tog på mig träningskläder och en klänning över till jobbet. Så smidigt att bara ta av klänningen , på med en långärmad T-shirt och löparjackan :up:

Hittade en bana för mountainbike med massor av rötter, snårig bana och alldeles i min smak :love: Blev drygt 2 km men det räckte gott för mig och min numera ovana kropp.
 
Har än en gång haft en period där jag inte stuckit nästan innanför dörren på gymmet. Igår lyckades jag dock ta mig dit och det känns lite i kroppen idag ^^
Värmde upp genom att gå på löpbandet med 8 i lutning (vad åttan står för vet jag inte) och i promenadtakt i ungefär femton minuter. Sedan körde jag lite armar och skämdes återigen över hur svag jag är (i mitt tycke, trodde mest att jag skulle vara starkare) men drämde ändå i 35kg på maskin där man liksom drar vikten mot sig rakt framifrån (visst älskar ni mina beskrivningar!). Dock bara 12kg på frivikts-"stång" där jag gjorde lite olika övningar. Avslutade med ben, där jag är som starkast, och körde PB på 40 lyft totalt med 90kg i benpress!
 
Körde vårruset igår och hade bra tryck i benen :) 5 km på 28 min, rekord för mig! Hade nog kunnat gå på lite till, vilket känns helt underbart!
På fredag blir det semester på Kreta och hotellet har gym, så det tänker jag nyttja till fullo under veckan jag är där :)
 
Gah.. Var på gymmet idag igen och jag blir så galen på att så många övningar får jag ha lägre vikt på eller göra färre omgångar av för att det gör ont i händerna, inte för att det är jobbigt. Hur tusan får man starkare händer?! Liksom, idag var jag tvungen att sluta för att jag fick ont i tummarna?!:confused:
 
Jag gillar thrusters faktiskt! Fast inte när jag måste göra dem i kombination med något annat :p
Åh, avundsjuk! Jag har jättesvårt att få till dem, tror det är för att mina front squats är svaga. Den här veckan har jag dessutom haft problem med både fot, knä och axel…

Vi hade det som block 1, fyra varv där man började varje var var tredje minut. Som EMOM fast längre tid.
12 thrusters
Sen 30 sekunder fullt ös på airbike/rodd/löpning
(Måste erkänna att jag efter gårdagens misslyckade uppvärmning på cykeln tog roddmaskin varje gång 🙈)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
2 999
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
66 207
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 131
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
72 235
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Matskålar utan nickel
  • Optimala foderrutiner?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp