Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
I lördags var jag och svägerskan på gymmet. Hon har haft ett litet uppehåll och jag tänkte att oavsett hur lite vi gör kommer hon ha svinont dagen efter, så det är lika bra att kötta ordentligt. :D

Vi var där i två timmar och betade av knäböj, bänkpress, marklyft, militärpress, skivstångsrodd, tricepspress, kettlebellsvingar, armhävningar och - jag skojar inte - typ tio övningar till. Jag hade också rätt ont igår, kan jag säga. :D

Just ja, dängde till med reps-PB i knäböj då jag gjorde en sjua på 70 kg (och det kändes lätt) samt att jag gjorde tre åttor på 40 kg i bänk. En åtta har jag gjort förut, men aldrig tre på raken. :up:
 
Sju minuter heter den.

Har du provat andra appar? :) T.ex. FMTK-appen innehåller massor med pass av olika längd där man i princip bara använder kroppsvikten (man kan behöva en stol eller nåt sånt ibland). Youtubekanalen FitnessBlender har också en massa pass där man bara använder kroppsvikten.
 
Sammanfattar förra veckan med två gympass, ett löppass (dryga milen), sju ridpass och några promenader. Hade tänkt springa intervaller igår men jag orkade inte efter allt krångel med ved och traktorer som kört fast under dagen igår :p Vi gjorde varma smörgåsar och åt dom i sängen medan vi kollade serie på datorn istället :D

Har varit en bra helg men det går i ett som alltid och köttar på med veden och får träning genom den så det missade intervallpasset igår kändes skitsamma :) Träffade kompisar och badade bubbelpool och hade det mysigt i lördagskväll också.

Ikväll blir det lite vedklyvning sen tänkte jag ta en löptur med hunden. Ska iväg på utbildning med jobbet onsdag och torsdag så det blir inte lika mycket ridning som vanligt denna veckan, men dom är värda en lugnare vecka :) Jag ska springa idag, gymma på lunchen i morgon, gymma på fredag och springa på söndag så jag ska nog få till mina egna fyra pass även fast jag är borta två hela dagar :)
 
Helgen har varit kontrastrik. I lördags gick jag en timmes promenad på dagen och på kvällen styrketränade jag ordentligt med både marklyft, militärpress och frontböj. Kul att ta i ordentligt igen! :)

Igår vaknade jag och kände att kroppen inte var med. Kände mig inte direkt sjuk men inte direkt frisk heller. Men trött och som att det var något på gång. Låg i soffan mest hela dagen bara med avbrott för en superlugn skogspromenad. På kvällen fick jag lite feberkänsla och kände mig sämre. Sov 8 timmar, gick upp och kände att jag mådde minst lika dåligt som kvällen innan. Sjukanmälde mig och sov 4 timmar till O_o

Så känslan stämde, tur att jag lyssnade på kroppen och inte gjorde mitt löppass igår :crazy:
 
Har du provat andra appar? :) T.ex. FMTK-appen innehåller massor med pass av olika längd där man i princip bara använder kroppsvikten (man kan behöva en stol eller nåt sånt ibland). Youtubekanalen FitnessBlender har också en massa pass där man bara använder kroppsvikten.

Jag kollade upp det lite, men det jag hittade var lite same same som det jag hade. @Mineur tipsade tidigare om FMTK men det jag fick fram där var också antingen massa varianter på armhävningar/situps eller så krävde det redskap. Helt krasst är det så att jag just nu har tiden att träna på gym, men inte ekonomin. Och får jag ett jobb har jag pengar men inte tid, jag måste ha nått som jag kan göra lite snabbt hemma efter stallet. Men är FMTK-appen värd att kolla på igen så ska jag göra det.
 
Nu har jag kikat i appen och gått igenom övning för övning. Knåpade ihop ett eget helkroppspass, med tolv övningar. Vad tycker ni om det här?
- skipping
- burpees
- rumpbryggan
- sidolyft med armarna
- nigande utfall
- rysk twist
- sumoknäböj
- armhävningar med lutning
- utfall med knähopp (varannan höger, varannan vänster)
- boxslag (också varannan höger, varannan vänster)
- kissande hunden
- plankan

De enda övningar som finns med på det helkroppsprogrammet som redan finns i appen är skipping och plankan.
 
Förlorade matchen igår.. vi spelade inte bra helt "enkelt".. shit happens..
Jag missar fotbollsträningen ikväll pga jobb så jag sprang en sväng i skogen efter att ha skrittat ut med pålle en timme! :)
Nu ska jag sova lite så jag pallar med jobb i natt..
 
70 minuter ridning med ponny, 30 minuter tömkörning med shettisen och ett helkroppspass gjort idag. Dessutom har jag hittills, peppar peppar, låtit bli att äta skräp. Jag vet att det försvinner om jag börjar jobba, för det är just att sitta hemma själv som är boven i dramat, men behöver ta mig ur det nu.

Har också kommit fram till att det får bli mer tömkörning för lilleman än vad vi gjort hittills. Han tycker promenaderna är rätt tråkiga, tömkörning, när flickan rider eller om han får hänga på den stora är roligare, men de två sista grejerna kan jag ju inte påverka utan det får bli när flickan kan eller om någon har tid att ta med honom när jag rider.
 
Igår använde jag friskvårdstimmen till en rask promenad. Blev totalt runt 15000 steg igår, bra dag!

Nu har jag precis anlänt till huvudstaden för att delta i en tredagarskurs. Har med mig grejer för att kunna träna och det borde finnas tid för det också (men alla som varit iväg på kurser med sina jobb vet hur det kan bli...). Wish me luck! :D
 
Igår använde jag friskvårdstimmen till en rask promenad. Blev totalt runt 15000 steg igår, bra dag!

Nu har jag precis anlänt till huvudstaden för att delta i en tredagarskurs. Har med mig grejer för att kunna träna och det borde finnas tid för det också (men alla som varit iväg på kurser med sina jobb vet hur det kan bli...). Wish me luck! :D

Jag ska iväg på utbildning, studiebesök och internmöte med jobbet i morgon och torsdag och när jag såg vår agenda insåg jag att det inte finns en suck att få någon träning eller liknande gjort :p Kommer bli mycket sittande i två dagar så jag ska köra ett rejält pass i gymmet på lunchen idag istället :)
 
Lunchpass nere i gymmet avklarat :)

Körde bänkpress som huvudövning och la sen till hantelrodd och avslutade med plankan+bensparkmagövning i tre superset :D Kändes som ett bra och lagom pass idag.

Ska som sagt rida ikväll och sen blir det inte mycket aktivitet i två dagar pga utbildningen. Nya tag med gym och annat på fredag :)
 
Jag känner mig som en gammal skröplig tant idag :laugh: Träningsvärken jag har i ljumskarna efter ridningen innebär att jag har felbelastat vänsterbenet så att det idag värker från höften och ner längs utsidan av benet. Samtidigt som jag haltar runt med detta är jag stel i ryggen p.g.a ny bäddmadrass, och så är jag på lite allmänt avigt humör sådär och skulle helst av allt stå i köket och baka kakor hela eftermiddagen.

Jag hoppas att lite crossfit ikväll kan få fart på tant, och att benet/benen känns bättre efter det. Det är fokus pull ups och handstående ikväll vilket ska bli väldigt spännande!
 
Jag känner mig som en gammal skröplig tant idag :laugh: Träningsvärken jag har i ljumskarna efter ridningen innebär att jag har felbelastat vänsterbenet så att det idag värker från höften och ner längs utsidan av benet. Samtidigt som jag haltar runt med detta är jag stel i ryggen p.g.a ny bäddmadrass, och så är jag på lite allmänt avigt humör sådär och skulle helst av allt stå i köket och baka kakor hela eftermiddagen.

Jag hoppas att lite crossfit ikväll kan få fart på tant, och att benet/benen känns bättre efter det. Det är fokus pull ups och handstående ikväll vilket ska bli väldigt spännande!

Underbart med träningsvärk :p
 
Det blev en timmes ridning med ponny på eftermiddagen idag. Ibland ska man ha tur, imorse när jag släppte ut hästarna regnade det men medan vi var ute var det sol. Glad att jag tog mig ut, var på möte i stan på förmiddagen och jag har jäkligt svårt för att komma ut när något frångår mina rutiner med att rida direkt på morgonen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 966
· Visningar
62 851
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 088
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
101 138
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
90 965
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp