Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, slutar man någonsin ha mördande träningsvärk efter varje crossfit-pass eller? Jag vet inte hur länge till jag orkar ha det såhär! :p Men så länge det tillkommer (för mig) nya övningar, vilket det gör vid i princip varje pass än så länge, är det väl bara att vänja sig vid att vara smått rörelsehindrad ungefär 5 av veckans 7 dagar... ;)

Igår var det som sagt fokus pull ups och handstående, men p.g.a sjukt mycket folk hann vi inte med så mycket teknikjobb som jag hade önskat. Jag fick i alla fall till 3+2+1 strikta pull ups, och vågade stå nästan helt rakt mot väggen på händerna, men skulle ha önskat lite mer coachning. De ska börja sätta maxgräns på antalet deltagare per pass nu när vi börjar bli så många medlemmar, så jag hoppas att det hjälper.

Efter del 1 delade vi in oss i grupper av 3 och hjälptes åt att göra 30 toes to bar, 60 gående utfall med hantel ovanför huvudet, 60 burpees och 60 dumbbell snatches. Så många rundor vi hann på 25 minuter - i vårt fall blev det 3 rundor.

Trots att det var så fullsmockat var det här nog bland de roligaste passen jag varit på faktiskt! En bra blandning av gammalt och nytt, läskigt och oläskigt, och massor av tempo! :)
 
Nackdelen med att jobba natt och att vi jobbar ensamma 24/7 på objektet är att det blir lite kaos när kollegan som ska avlösa en på morgonen kl 06 ringer och sjukar sig 01 på natten.. O_o 04 började jag ringa kollegor.. Och ingen svarar.. Fick jobba över 1,5h.. Lagom med ett 13,5h pass.. Sen tog det mig 45min att komma hem pga en jävla massa vägarbete överallt.. Fick sova 5h sen körde jag ut till pålle och red ut en timme med mycket trav lång och låg, behövde det :love:
Ska snart byta om och dra till fotbollen, sen ska jag sova gott i natt! :D
 
Skrev fel! Hitta DIT, inte tid. :D
Och jag som tyckte att det var lustigt att du bokat in dig på något så pass "stort" utan att vara säkert på om du ens skulle hinna dit! :laugh: Nåja, det var i alla fall inte Carl som var framme den här gången!

Jag lovar att rapportera. :D Har precis satt i mig en proteinbar och nu ska jag byta om och leta mig bort till tunnelbanan. Wish en luck!
Heja heja heja! :bump::banana:

Nackdelen med att jobba natt och att vi jobbar ensamma 24/7 på objektet är att det blir lite kaos när kollegan som ska avlösa en på morgonen kl 06 ringer och sjukar sig 01 på natten.. O_o 04 började jag ringa kollegor.. Och ingen svarar.. Fick jobba över 1,5h.. Lagom med ett 13,5h pass.. Sen tog det mig 45min att komma hem pga en jävla massa vägarbete överallt.. Fick sova 5h sen körde jag ut till pålle och red ut en timme med mycket trav lång och låg, behövde det :love:
Ska snart byta om och dra till fotbollen, sen ska jag sova gott i natt! :D
Nä fy fasen vad drygt! Skönt att du kan tanka lite energi på annat sätt än genom sömn i alla fall!
 
I morse blev det en timme promenad med ponny. Har seriöst inte sovit en blund i natt, har extremångest över det här med jobbcoachen och bemanningsföretaget (jag har sluppit henne sen innan påsk på grund av att jag dels fått ställa in och dels för att jag haft möte med studievägledare och den andra coachen) och såg inte fram emot dagens möte. Igår skickade hon en länk på ett jobb där ansökningstiden gick ut i söndags, det är liksom på den nivån det är (jag hade i och för sig redan sökt det, men jag kan tycka att hon ska hjälpa till med det här).
 
I morse blev det en timme promenad med ponny. Har seriöst inte sovit en blund i natt, har extremångest över det här med jobbcoachen och bemanningsföretaget (jag har sluppit henne sen innan påsk på grund av att jag dels fått ställa in och dels för att jag haft möte med studievägledare och den andra coachen) och såg inte fram emot dagens möte. Igår skickade hon en länk på ett jobb där ansökningstiden gick ut i söndags, det är liksom på den nivån det är (jag hade i och för sig redan sökt det, men jag kan tycka att hon ska hjälpa till med det här).
Men vad jobbigt! Jag har inte riktigt hängt med här - måste du gå på dessa samtal för att få A-kassa, eller hur är det? Annars känns det ju som att de kanske stjälper mer än de hjälper, tyvärr... :down:
 
Men vad jobbigt! Jag har inte riktigt hängt med här - måste du gå på dessa samtal för att få A-kassa, eller hur är det? Annars känns det ju som att de kanske stjälper mer än de hjälper, tyvärr... :down:

Det ska vara till hjälp i jobbsöket, men hon lägger mer fokus på mitt privatliv och fick idag höra från annat håll att hon är "känd" i de här kretsarna för att vara elak. Det är för att få pengar från försäkringskassan. Hon gör allt för att trycka ner mitt självförtroende (även om det borde vara omöjligt att få ner mitt självförtroende lägre än var det redan är) och pratar om "i höst" = menar att jag ska vara kvar där tills i höst.

Jag ska byta företag från slutet på maj, men det är långa veckor fram till dess.
 
Efter att ha tränat med god motivation så känns det helt plötsligt aptungt.
Jag behöver spinningen i mitt liv.
 
Gud vad kul det var!!! Det var nästan på jag-vill-flytta-till-Stockholm-nivå. :D

Började med tre övningar som uppvärmning; goblet squats, höftlyft med gummiband och en coreövning som kallades dead bug.

Sen blev det knäböj. Först med gummiband runt knäna och sen utan knäböj men med paus i botten.

Avslutade med tre assistansövningar; enbensmark med ena foten mot en vägg, hängande benlyft eller en variant på dead bug om man inte ville eller kunde hänga och good mornings med ena foten lite framför den andra.

Underbar stämning, Clara är jättefin och DET VAR BARA SÅ JÄVLA KUL!!! Det var precis vad jag behövde för att återfå lite träningspepp!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 966
· Visningar
62 889
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 088
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
101 166
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
91 016
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp