Bukefalos 28 år!

Träning och hälsa del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köpte nya löparskor i helgen, men eftersom det är full vinter så dröjer det innan jag kan prova dem ute. Så idag tog jag en runda på löpbandet innan jag gick på ett corepass. Så j-la tråkigt att springa på band, men det är ju iaf överskådligt, sträcka, hastighet osv. Skorna passade och det var huvudsaken, något stora kanske men jag får fullständig panik vid minsta känsla av att det tar i framtill och mina fötter är rätt kinkiga överlag. Köpte samma sko som jag haft de sista åren, Asics Gel-Cumulus oh jag har trivts bra i dem jag hade innan, och köpte även samma storlek i de nya. Tycker inte de känns stora att gå och springa i men på coren var de alldeles för stora... viker sig fram när man ska stå i plankan. Nåväl, nu är det ju inte vad jag ska ha dem till så det kvittar väl.

Nu behöver jag bara köpa en trailsko också, men det är ju inte så bråttom. Det dröjer innan man kan använda dem ute, och man vill ju heller inte ha dem på ett löpband inne. För utomhusbruk denna årstid har jag Icebugs.

Funderar på om jag ska ansluta mig till Team Nordic Tail eller Runacademy. Nån här som har erfarenhet av dem? Tänker spontant att Runacademy verkar välanvänt, men eftersom jag faktiskt mestadels kommer springa traillopp och även brukar hålla mig i skogen som oftast i min egen träning sommrtid, så kanske TNT passar mig bättre?
 
Tjej som just sprungit trapp-intervaller och är lika död som det ser ut. Men solen värmer gott :love:

20230308_140807.jpg
 
Enligt planen skulle jag träna imorse men pga snö jobbade jag hemifrån. Har känt mig trött och haft huvudvärk hela dagen men fick ändå för mig att jag skulle göra nåt slags hemmapass. Gjorde hälften med jättemycket pauser och efteråt undrade jag varför, hade lika gärna kunnat skippa det.

Sen gick jag ut i skogen och det var jätteskönt. Satsar på träning imorgon istället.
 
Köpte nya löparskor i helgen, men eftersom det är full vinter så dröjer det innan jag kan prova dem ute. Så idag tog jag en runda på löpbandet innan jag gick på ett corepass. Så j-la tråkigt att springa på band, men det är ju iaf överskådligt, sträcka, hastighet osv. Skorna passade och det var huvudsaken, något stora kanske men jag får fullständig panik vid minsta känsla av att det tar i framtill och mina fötter är rätt kinkiga överlag. Köpte samma sko som jag haft de sista åren, Asics Gel-Cumulus oh jag har trivts bra i dem jag hade innan, och köpte även samma storlek i de nya. Tycker inte de känns stora att gå och springa i men på coren var de alldeles för stora... viker sig fram när man ska stå i plankan. Nåväl, nu är det ju inte vad jag ska ha dem till så det kvittar väl.

Nu behöver jag bara köpa en trailsko också, men det är ju inte så bråttom. Det dröjer innan man kan använda dem ute, och man vill ju heller inte ha dem på ett löpband inne. För utomhusbruk denna årstid har jag Icebugs.

Funderar på om jag ska ansluta mig till Team Nordic Tail eller Runacademy. Nån här som har erfarenhet av dem? Tänker spontant att Runacademy verkar välanvänt, men eftersom jag faktiskt mestadels kommer springa traillopp och även brukar hålla mig i skogen som oftast i min egen träning sommrtid, så kanske TNT passar mig bättre?
Jag har sprungit med Runacademy under många terminer. Deras koncept är väldigt trevligt. Det allra bästa är att de lär ut väldigt mkt löpteknik. Alla våra träningar har varit i skogen, men på stigar. Sen har de även en fantastisk hemsida med träningsvideos för hemmaträning och ljudfilspass om man vill springa på egen hand (eller extra) som man får fri tillgång till under terminen. Det enda jag tycker är negativt är att det kostar rätt mkt och att det är ganska långa uppehåll mellan terminerna. I år är det första gången på ett par år som jag själv inte är med. Men konceptet är fantastiskt då alla nivåer kan vara med. Gemenskapen är stor!
 
Köpte nya löparskor i helgen, men eftersom det är full vinter så dröjer det innan jag kan prova dem ute. Så idag tog jag en runda på löpbandet innan jag gick på ett corepass. Så j-la tråkigt att springa på band, men det är ju iaf överskådligt, sträcka, hastighet osv. Skorna passade och det var huvudsaken, något stora kanske men jag får fullständig panik vid minsta känsla av att det tar i framtill och mina fötter är rätt kinkiga överlag. Köpte samma sko som jag haft de sista åren, Asics Gel-Cumulus oh jag har trivts bra i dem jag hade innan, och köpte även samma storlek i de nya. Tycker inte de känns stora att gå och springa i men på coren var de alldeles för stora... viker sig fram när man ska stå i plankan. Nåväl, nu är det ju inte vad jag ska ha dem till så det kvittar väl.

Nu behöver jag bara köpa en trailsko också, men det är ju inte så bråttom. Det dröjer innan man kan använda dem ute, och man vill ju heller inte ha dem på ett löpband inne. För utomhusbruk denna årstid har jag Icebugs.

Funderar på om jag ska ansluta mig till Team Nordic Tail eller Runacademy. Nån här som har erfarenhet av dem? Tänker spontant att Runacademy verkar välanvänt, men eftersom jag faktiskt mestadels kommer springa traillopp och även brukar hålla mig i skogen som oftast i min egen träning sommrtid, så kanske TNT passar mig bättre?
Glömde säga att de även har träningsprogram på sin hemsida där man kan lägga in vilket mål eller tävling man satsar mot och vilken målbild man har (samt datum). Då får man fram ett program som lägger upp träningen väldigt vettigt fram till tävlingen. Jag använde det bla när jag skulle springa maraton. Det fungerade otroligt bra!
 
Glömde säga att de även har träningsprogram på sin hemsida där man kan lägga in vilket mål eller tävling man satsar mot och vilken målbild man har (samt datum). Då får man fram ett program som lägger upp träningen väldigt vettigt fram till tävlingen. Jag använde det bla när jag skulle springa maraton. Det fungerade otroligt bra!

Tack för svar :)

Just att det finns pass online är en stor bonus för mig som jobbar skift och missar minst var 3e vecka. Men så var det ju detta med att jag kommer springa trail och inte så mkt på väg, jag tror dels att det är trevligare men ffa tror jag att det gör att jag kan fokusera mindre på tid och prestation och det vore nog en förutsättning :o Så jag oroar mig lite för att det är för mkt asfaltslöpning och för lite skog, och sen har de tyvärr inte en lika bra träningstid som TNT (det kan ju dock kompenseras lite med att det finns online)...
 
Gym imorse! Bra pass :up: Några PB (räknat de senaste ca 4 åren, jag hade gamla PB i appen men de försvann vid nån uppdatering).

Skön trötthet i musklerna.

Enda dåliga var kabelcrunch som jag måste byta ut, jag förstår mig inte riktigt på övningen och får ingen bra känsla. Så nästa gång blir det nån annan magövning :)
 
En vecka sen jag tränade öht och två veckor sen jag bänkade. Har varit lite klen i både kött och själ. Funderade på att skippa kompletteringsövningarna men gick tillbaka till förra tråden och tittade på @Mineur s axelbild och skärpte till mig :laugh:
AEEAE2E3-7BA2-4021-B406-B6181215DB16.jpeg


Inget mästerverk till pass men även de medelmåttiga måste ju bli gjorda :)
 
Köpte nya löparskor i helgen, men eftersom det är full vinter så dröjer det innan jag kan prova dem ute. Så idag tog jag en runda på löpbandet innan jag gick på ett corepass. Så j-la tråkigt att springa på band, men det är ju iaf överskådligt, sträcka, hastighet osv. Skorna passade och det var huvudsaken, något stora kanske men jag får fullständig panik vid minsta känsla av att det tar i framtill och mina fötter är rätt kinkiga överlag. Köpte samma sko som jag haft de sista åren, Asics Gel-Cumulus oh jag har trivts bra i dem jag hade innan, och köpte även samma storlek i de nya. Tycker inte de känns stora att gå och springa i men på coren var de alldeles för stora... viker sig fram när man ska stå i plankan. Nåväl, nu är det ju inte vad jag ska ha dem till så det kvittar väl.

Nu behöver jag bara köpa en trailsko också, men det är ju inte så bråttom. Det dröjer innan man kan använda dem ute, och man vill ju heller inte ha dem på ett löpband inne. För utomhusbruk denna årstid har jag Icebugs.

Funderar på om jag ska ansluta mig till Team Nordic Tail eller Runacademy. Nån här som har erfarenhet av dem? Tänker spontant att Runacademy verkar välanvänt, men eftersom jag faktiskt mestadels kommer springa traillopp och även brukar hålla mig i skogen som oftast i min egen träning sommrtid, så kanske TNT passar mig bättre?

Jag har sprungit mycket med TNT och tyckt det varit väldigt roligt! Hatar att springa intervaller men där blev det bara skoj. Var till och med på morgonpassen klockan sex, bäst på vintern i mörkret med pannlampa 🤩

Sen ÄR det lite sektliknande ibland (det är kanske alla såna där som vill ha fler medlemmar) men jag tycker det har varit värt att få till dessa roliga intervaller. De har ju massor med löparläger och sånt man kan hänga med på om man har tid och pengar. Har faktiskt ganska nyligen gått med igen, i en ny stad efter flytt, för att få till de där passen.
 
En vecka sen jag tränade öht och två veckor sen jag bänkade. Har varit lite klen i både kött och själ. Funderade på att skippa kompletteringsövningarna men gick tillbaka till förra tråden och tittade på @Mineur s axelbild och skärpte till mig :laugh:
Visa bifogad fil 114117

Inget mästerverk till pass men även de medelmåttiga måste ju bli gjorda :)
Min axelbild...? 🤔 Edit: Aha, nu fattar jag! Den hade jag lyckats glömma själv :D Men, eh, varsågod? Tror jag? :D
Idag ett annorlunda pass
90 rep 22 kg i varje
Visa bifogad fil 114130
Åh, bästa sortens träning ju!
 
Tack för svar :)

Just att det finns pass online är en stor bonus för mig som jobbar skift och missar minst var 3e vecka. Men så var det ju detta med att jag kommer springa trail och inte så mkt på väg, jag tror dels att det är trevligare men ffa tror jag att det gör att jag kan fokusera mindre på tid och prestation och det vore nog en förutsättning :o Så jag oroar mig lite för att det är för mkt asfaltslöpning och för lite skog, och sen har de tyvärr inte en lika bra träningstid som TNT (det kan ju dock kompenseras lite med att det finns online)...
Nu vet jag inte om det är olika men i min grupp har vi inte sprungit en meter på asfalt. Allt har varit på stig (enstaka gång på grusväg). Men om det enbart beror på att vi har en fin motionsslinga och skog i just min stad ska jag låta vara osagt. Det är kanske asfaltslöpning på andra orter. Oavsett så springer man ju dock bara intervaller på passen (förutom enstaka extrapass som varit långpass) så det blir fokus på snabbhet. Men intervallerna är snälla och det förekommer ingen prestige. Ska du försöka hitta en halvmara som går i terräng eller ska du köra ett asfaltslopp då?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 310
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 861
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
71 445
Senast: zassoo
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
102 263
Senast: Tassetass
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp