Bukefalos 28 år!

Träning & Tävling 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Träning & Tävling 2011

Vad kul att det gick så bra, grattis :laugh:
Synd att du kanske måste sälja..


Cash + r_freddy:

Tack :) (och grattis själv freddy)
 
Sv: Träning & Tävling 2011

*KL*

Målet för mig är tydligen att under 2012 lära mig rida "ostbågesvängrygg"....
*saknar markbundna gångarter* :devil:
 
Sv: Träning & Tävling 2011

hejsan allihopa.
Jag har skaffat ny häst så jag får se om det blir några tävlingar nästa år,kanske någon liten;)Har mycket att träna på :p
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Vill du ha en till häst för polebending, barrelrace osv får du gärna komma och hämta min jävel :grin: Det känns mer som att sitta och vänta på att dörrarna till startboxen ska öppnas än att själv få möjlighet att öppna en grind, jäkla unghäst :love: Det kommer förhoppningsvis en vacker dag då vi lärt oss hantera all denna dynamit!

Jag har iaf anmält mig till Per Larsson-clinik 1gång/månaden i vår. Kul!
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Åh Per Larsson :love: du kommer få så många aha-upplevelser varje ridpass!

Ser fö att du kommer från Åseda, där hämtade ju jag min lille buse :)
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Jag har ingen koll på Per Larsson mer än via hemsidan och att det va poppis på klubben :angel: Haha, tur att det blev bra då!

Åsedatrakten gömmer många guldklimpar :D Haha.
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Ja jag är jättenöjd med Per som tränare så jag hoppas du gillar honom :laugh:

Haha, ja där ser man!
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Hejsan

Blev nyfiken på var Per kommer vara och ha träningar?
Bor inte så långt från Åseda och tycker Per verkar vara en kanonbra tränare och är lite sugen att rida för honom jag med.


Tiffy
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Det verkar bli någon mil ovanför Kalmar, så ett par mil att åka om man bor runt Åseda.
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Är ju på rätt håll för min del :) Då blir det "bara" 6-7 mil att köra. :laugh:
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Vill du ha en till häst för polebending, barrelrace osv får du gärna komma och hämta min jävel :grin: Det känns mer som att sitta och vänta på att dörrarna till startboxen ska öppnas än att själv få möjlighet att öppna en grind, jäkla unghäst :love: Det kommer förhoppningsvis en vacker dag då vi lärt oss hantera all denna dynamit!

Jag har iaf anmält mig till Per Larsson-clinik 1gång/månaden i vår. Kul!

Hahaha, varför satsar du inte på det själv? ;) Jag har lite tvärtom-problem med min unghäst... Skitsvårt att få upp honom i galopp, och driver jag inte som fan när han väl kommit upp, saktar han snart av och tillslut stannar han... :grin: Var det honom det var racingstam på verkligen?! - Jag tror jag fått fel häst! :angel:
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Hahaha, och min skulle va "lugn och sansad" :grin: Jag har precis börjat få koll på startboxexplosionen och börjat få okey nersaktningar :angel: Hittade till och med lite mysig takt ett par steg!

Han kanske vaknar till framöver?
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Jo, han kommer nog vad det lider, annat har jag svårt att tro.. Men han börjar gå från en Sunnie till en Sune, lillgammal så det sjunger om det.. Hade han vart hund hade han vart knähund!
Intelligent och vänlig, men full av bus! Nafsar på skorna, mössan, allt för att få igång en! Pillar med grimskaftet och tja... det mesta. :P Riktigt busfrö!
Men just nu är han sååå tråkig att rida.. :p (Fast han växer utav bara f-n, så han står mest nu..)
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Jag börjar bli lite förvirrad förresten. Jag vet inte riktigt vad jag vill inrikta mig på, det verkar som båda hästarna skulle kunna bli precis det jag gör dem till. Så vad vill jag göra dem till? Tror ni Per kan hjälpa mig med att se var de har mest potential? (För jag vill ju tävla och placera mig, om och om och om igen :angel:)

Sen har jag ett mindre dilemma till för Esko ska komma och ha träning i Åseda (1,5 mil bort, nästan skrittavstånd!) varje vecka. Någon som vet hur mycket Per och Esko skiljer sig i träningsmetoder? Och för vilken ska jag träna med vilken häst? Ska jag en gång i månaden åka till Per med min arab och försöka åka så många gånger som möjligt i månaden med Ubbe? Det hade varit bra, om jag va miljonär... ÅÅh, det känns som jag sitter i ett lyxproblem.. Per vill jag träna för av den anledningen att genom den kontakten kan jag testa hästarna på kor framöver. För det är en dröm.
 
Sv: Träning & Tävling 2011

KL*

Innan jag går in och skriver i årets tråd så kanske det hade varit bra att avrunda 2011 här. ;)

Så här var tanken i början av förra året:


Träningsmål:
*Rejält med sitsträning för min del
Gick lite dåligt på den fronten.. Bättre lycka detta året. ;)
*Rida in och börja utbilda lilltjejen
Check!
*Fortsätta markarbetet och få henne lydigare/känsligare vid hand.
Check!

Tävlingsmål:
*Starta en trail at hand
Check! Med bra poäng dessutom! Supernöjd!
*Förhoppningsvis hinna med pleasure w&t på E-nivå till hösten.
Det blev dock inte av


Andra mål:
*Ett ev sorts "3års-test" för korsningar.
Anordnades tyvärr inget sådant..
*Köras regelbundet under våren/sommaren
La ner körningen och satsar enbart på ridningen.
*Åka till stranden Minst en gång!! (Viktigt! )
Check!
*Minst en exteriörbedömning
Check!


Är ganska nöjd över året som gått..
Har dock haft mycket motgångar men det har förhoppningsvis bara stärkt mig. Så nu hoppas jag 2012 blir ett riktigt bra år!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
553
Senast: Lady_S
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
905
Senast: Krumben
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 447
Senast: LiviaFilippa
·
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 272
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp