Bukefalos 28 år!

Träns och kandar-tråd

SUCK! Nåt kräk till människa har (bland annat) stulit mitt träns så nu är jag tvungen att köpa ett nytt. Ska man vara tråkig och köpa ett likadant eller ska man satsa på något annat? Jag är lite petig när det gäller läder och undviker att köpa produkter som inte är producerade i Europa men har inte obegränsat med pengar så vad ska man satsa på? Det stulna var ett Stübben Dublin-träns som var högt älskat av mig och som såg lika fint ut som när jag köpte det trots att jag inte direkt tog hand om det särskilt väl.
15136_229756993277_8266357_n.jpg
 
Menne, fan vad surt att någon går och stjäl grejer :mad:

Jag skulle absolut kunna vara "tråkig" och köpa ett likadant om jag var väldigt nöjd med det. Samtidigt kanske jag skulle vara ännu mer bitter att lägga pengar på något jag egentligen redan haft jämfört med att köpa nåt annat.
 
Ja verkligen... Har ändå haft häst i rätt så många år nu utan att bli av med något alls utöver ett ynka fleecetäcke a tio spänn, och så nu blir man av med tre (åtminstone, har inte noterat ngt annat iaf) saker på en och samma gång. Nåja inte mycket att göra. Men som sagt, jag gillade tränset väldigt mkt men precis som du säger känns det jobbigt att betala för samma sak ytterligare en gång.
 
Gör en liten efterlysning. Skulle vilja komplettera mitt träns med en rundsydd remontnosgrimma i x-full. Har letat som en galning men ej funnit.
 
Hej! Detta är mitt kandar. Ett hubertus classic som är rundsytt! Ni verkar ha bra koll på träns och så, är det någon som vet var jag får tag på tränsvarianten? har sett att samma design som kandaret även finns som träns men har verkligen ingen aning om vad modellen heter eller var det säljs... någon som vet?
10387492_768930609814153_2536150234412908431_n.jpg
 
@sommarminne Pannbanden from X-treme är riktigt snygga! Och helt svart eller brun nosgrimma är mycket snyggare än vitfodrad tycker jag. Däremot är jag en riktig sucker för lackad nosgrimma!:love: Söker med ljus o lykta efter en som inte är så bred till min lilla hästs nos.
 
@sommarminne Pannbanden from X-treme är riktigt snygga! Och helt svart eller brun nosgrimma är mycket snyggare än vitfodrad tycker jag. Däremot är jag en riktig sucker för lackad nosgrimma!:love: Söker med ljus o lykta efter en som inte är så bred till min lilla hästs nos.

Dra iväg ett mail till x-treme. hon har sjuuukt mycket fina förslag på allt möjligt och jag ångrar faktiskt lite att jag inte tog lackat för de är så himla lätt att hålla rent! Ska du börja med kandar på din? mitt hänge i stallet och är snyggt:D
 
Nope inte kandar än. Vi kör på med träns så länge man får, ser alldeles för många som hänger på kandaret i tidig ålder "baraföratt" medan trenden är att man får rida på träns i högre klasser. Utan nosgrimman ska vara till dressyrträns!:)
 
@Novali01 Håller verkligen med dig där!!! Jag tycker folk i största allmänhet borde va stolta över att dom får sina hästar att gå så bra på träns istället för att tycka att det är lite status i att ha på kandaret:up:
Min som är så känslig i munnen hade jag helst sluppit så jag hoppas på att de går igenom att man får tävla på träns även uppåt i klasserna. (Om vi nu kommer dit om hundra år haha)
 
Är det någon som vet vad det är för träns/kandar chalotte haid bondegaard har på sina hästar? det är lite bredare i stoppningen mitt fram på nosgrimman..
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
470
Senast: hamilton1
·
Utrustning Den andra blev full och vi shoppar på. 😅Fyndade ett SD kandar för 1000 kr, vanliga priset är 3000 kr. Hur nöjd som helst och testade...
66 67 68
Svar
1 345
· Visningar
96 257
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 027
Senast: Jeps
·
Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
296
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp