Bukefalos 28 år!

Träns st XFULL

Diabetikern

Trådstartare
Hej Alla

Hur svårt ska det vara att hitta träns i denna storlek?

Letar efter träns (gärna med vita stickningar) som inte behöver specialbeställdas. Eller vet ni några träns som är lite större i storleken?
 
Sv: Träns st XFULL

Treadstone är stora i storlekarna, dyon är väldigt reglerbart. De finare märkena går ofta att få i x-full, köpte precis ett cwd men det är förstort så det är inlämnat för att sy in. så det finns i alla fall :)
 
Sv: Träns st XFULL

Hööks har också ett par träns i X-full. Förstår ditt problem. Jag har länge försökt hitta en stor remontnosgrimma. Till sist hittade jag en i rätt färg och stl X-full... Men då var den fortfarande för kort runt huvudet men nosdelen hade nog gått runt två hästmular... Hopplöst!
 
Sv: Träns st XFULL

*KL*

Dyon går om man specialbeställer. Dessa i normal full blir för små. "/

Lädret går i svart till alla hästarna vilket gör det lite lättare att plocka ihop. Tack för tipsen Har aldrig behövt ha storlek XF någon gång innan mer åt det mindre hållet :)
 
Sv: Träns st XFULL

Tips är att beställa från England eller USA finns många märken där med fina träns.
Annars har Schockemöhle, Antares, Mark Todd och CWD tex också.
 
Sv: Träns st XFULL

Har en sjuåring som förmodligen vuxit klart nu, han drar 125 cm från bettring till bettring. Har mätt i diverse butiker men hittar ingenting. Har en lösning nu som fungerar, men OM det går sönder står man ju där utan träns öht. Någon som vet hur många cm XFull är i olika märkens träns?
 
Sv: Träns st XFULL

Hööks har också ett par träns i X-full. Förstår ditt problem. Jag har länge försökt hitta en stor remontnosgrimma. Till sist hittade jag en i rätt färg och stl X-full... Men då var den fortfarande för kort runt huvudet men nosdelen hade nog gått runt två hästmular... Hopplöst!

hööks engelska nosgrimmor är för korta varav nackremmen hamnar vid ögonen:( på ett normalt halvblodshvud men modell större.
lämnade in till skomakaren som flyttade remmens fästen o då funkade de.
 
Sv: Träns st XFULL

Jag har ett X-full från hööks som funkar på min älg på 180 cm i alla fall. Däremot får jag det problemet med hööks träns i full (som ibland kan funka på typ yttersta hålet) :)
 
Sv: Träns st XFULL

Jag fick tips av en som jobbade på Hööks att Remonttränset Ashford Claridge House® var stort i storleken. Att full var som x-full. Så jag köpte hem och provade ACH och det sitter väldigt bra på min som måste ha x-full. Snyggt träns för lite pengar...enligt mig :)

Mvh anaby:)
 
Sv: Träns st XFULL

Min stora häst som drar xfull har träns från Claridge House och Cheetak i Xfull som passar bra.
 
Sv: Träns st XFULL

Jag köpte träns från Stubben och Hubertus till min irländare som drog xfull....
Nu hänger dom längst in i garderoben för det är inga populära märken som går att sälja begagnat. ... plus att dom flesta är bruna. ....
 
Sv: Träns st XFULL

hade de varit svarta hade ´jag frågat om att få köpa dem ;)

Allmänt -

tack för alla svar!
 
Sv: Träns st XFULL

Åh, jag har varit sugen på att prova Ashford, men varit rädd att nosgrimman ska vara för liten.

Själv har jag nosgrimman från Hannover och nackstycket från "den med metallnitar" (Culloden?) som jag köpte på rean. Pannbanden kan jag inte använda, han behöver 50cm på dom. Nosgrimman är för kort i själva biten över nosen så sidoremmarna hamnar lite långt fram, det funkar men är inte helt hundra.
 
Sv: Träns st XFULL

Treadstone är inte generellt stora i storleken tvärtom är full ganska små, därav tog jag ett x-full (vilket de har) i ett av de sista jag köpte och det däremot var rejält stort såg inte ut att skilja så mkt men innersta på allting är typ yttersta på allting på full tränset så väldigt stor skillnad.
 
Sv: Träns st XFULL

Delvis kl

Är de inte? Min häst har xfull på hööks träns o det sitter bra. Mitt treadstone i stl full satt perfekt från början men nosgrimman har töjt sig så nu har jag på innersta hålet. På sidostyckena har jag haft på de översta hela tiden. Beror ju ifs på hur stora bettringar man har.
Jag köpte faktiskt ett nytt treadstone på halva priset i stl cob just för att det andra var så stort... Nosgrimman sitter på yttersta hålet o pannbandet var i minsta laget men nog tusan gick det på min xfull häst iallafall!
 
Sv: Träns st XFULL

Finns ju massor av olika modeller men jag har nog ett 10 tal av olika bruna "hoppträns" både med aschennosgrimma och pullar och inget av dem har varit stora i full från början utan tvärtom åt det lite mindre hållet, dock töjer de sig ju ganska lätt har en grabb som är ganska duktig på att töja ut nosgrimmor så han har faktiskt fått ha några av dem som nya för att de skulle gå på rätt häst sedan och då pratar vi om hästar som alltid har full i alla andra träns. På mina som är normalstora full sitter de flesta sidostycke och dyl på längden på mitthållen.
Iom den erfarenheten så klapp jag ett extra full när det var halva priset rea på en modell som jag redan har i full och som sagt det var enormt mkt större och passar bara på de som har riktigt stort huvud så det skilde massor i storlek på full och xfull.
 

Liknande trådar

Utrustning Okej kära Buke! Behöver lite hjälp från bikupan! Ny hästisen har visat sig vara smack på exakt mellan två storlekar i grimmor och...
Svar
6
· Visningar
397
Senast: Oknytt
·
Utrustning Ni med samshield hjälmar se hit! Sitter och ska köpa en ny hjälm och är väldigt sugen på en samshield men har lite svårt att bestämma...
Svar
7
· Visningar
360
Senast: MiniLi
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
456
Senast: hamilton1
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
357
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp