Bukefalos 28 år!

Sv: Träns...

Jag blingade min nosgrimma i fredags, nosgrimma från Tradera för 16:- och lite bling på den. Jag blev ganska nöjd :)

19599681.jpg

Måste fråga, va är det för bett du har? :)
 
Sv: Träns...

Stenarna sitter inte jättebra, men de håller ju om man är varsamt. De sitter med kontaktlim. Jag red med det idag så det håller hyfsat :) Stenarna är s.k. rhinestones, används till t.ex. nageldekorationer. De stora stenarna är på 4 mm och de små är 1 mm, jag har köpt de på Tradera också. Kostade 22 kr för 80 st 4 mm.
Jag tog en bild idag som visar när han har det på sig.
19663342.jpg


Och en bild till Gullan, här är tygelhakarna :D
19663340.jpg
 
Sv: Träns...

Ja precis. Fast det är inte så mycket hake kvar när man har fäst fast bettet. Läderbiten träs ju över haken så den ligger ganska "inbäddad". Har aldrig varit med om skav från den här typen av hake, har två träns med tygelhakar :-)
 
Sv: Träns...

hm tyvärr minns jag ju inte vilket "tält" jag köpte det ifrån på sm men jag tror det fanns i mässingsspännen med, men vart kommer sm vara i år? och när?(jag har noll koll) det kommer säkerligen finnas där igen.
tyckte de va kanonfint, inte helt rundsytt som alla har lixom utan lite mer speciellt.

jag köpt ett par tyglar till som är smala i helläder som matchar fint men jag gillar de på bilden bäst perfekt längd och det spännet e snyggt med och underbart mjuka och sköna...köpta på börjes från början satt det en sån hake i det spännet ja har på bilden men de gick sönder men gillar bäst som det är nu ser snyggast ut med.
o dessa tyglar har läderstoppar med skönt att ha lite om de tex regnar lr nåt.
 
Sv: Träns...

Jag har ett men som vanlig så är jag så dålig på att ha kamera med till stallet. Men det är i alla fall ett rundsytt men suveränt mjuka tyglar med hakar som jag bara älskar.
 
Sv: Träns...

Ngn som kan tipsa om vars det finns islandsträns i lite större storlekar?

Det enda som eg måste vara större är själva nosdelen på nosgrimmorna då jag råkar ha en häst med stort huvud, framförallt är jag på jakt efter en snygg bygelnosgrimma i passande strl, den vi har hade gärna fått vara en 2-3 cm längre över nosdelen...

På remonter så antar jag att det helt enkelt är full som gäller...
 
Sv: Träns...

Hej! var har du köpt ditt träns? Fanns det i fler färger?

görsnygggt!:D
 

Liknande trådar

Utrustning Fick med ett träns från Antares till nya ponnyn. Skulle vilja köpa en ny nosgrimma men kan inte hitta någonstans vilken storlek tränset...
Svar
0
· Visningar
261
Utrustning Okej kära Buke! Behöver lite hjälp från bikupan! Ny hästisen har visat sig vara smack på exakt mellan två storlekar i grimmor och...
Svar
6
· Visningar
465
Senast: Oknytt
·
Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
2
Svar
20
· Visningar
1 432
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
921
Senast: Malin_L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp