Bukefalos 28 år!

Transportör kostnader?

Emmah92

Trådstartare
Hej! Jag undrar om någon vet vad hästtransportörerna tar för att köra en häst från Malmö till Stockholm?
Lite sent att ringa nu när det är helg och hittar inga priser på hemsidorna..
 
från Sundsvall till Örebro kostade det 5000kr inkl moms och då var det en övernattning i Stockholm.
Jag misstänker att det är där någonstans det hamnar för "din" transport också.
 
Jag betalade 3500 prick för en häst Göteborg - Sundsvall inkl övernattning, men det var årsskiftet 13/14.
 
Tror på samma prisläge som övriga (var länge sedan jag skickade häst den vägen). Om man har möjlighet att lämna hästen på Jägersro och/eller hämta på Solvalla/Täby kan det finnas fler möjligheter och man kan få ner priset lite.

Behöver inte vara något problem att få tag på transportörerna utanför kotorstid. De är ofta igång 7 dagar i veckan (och alla tider på dygnet).
 
Min erfarenhet är att det inte kostar extra för övernattning. Man betalar för milen helt enkelt.
 
Min erfarenhet är att det inte kostar extra för övernattning. Man betalar för milen helt enkelt.
Ja, så är det ju.
Och det jag inte skrev men som jag tänker är att "det var rätt rimligt med tanke på det som ingick" och då blir ju övernattningen en aspekt i varför det kostar som det kostar.

Hur som helst tycker jag det var väldigt smidigt och prisvärt, trots att jag fick åka ca 10 mil enkel väg för att möta upp i Örebro, fanns ingen firma som körde den sträcka min häst skulle åka.
 
Hej! Jag undrar om någon vet vad hästtransportörerna tar för att köra en häst från Malmö till Stockholm?
Lite sent att ringa nu när det är helg och hittar inga priser på hemsidorna..


Jag betalade 3000kr från Malmö till Stockholm dörr till dörr för typ 1år sedan .

Eller exakt Tomelilla till Norrtälje men nästan samma .
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Lite nyfiken på vad import kostnader idag inom EU ligger på ungefär. Funderar på att ta hem en häst från Tjeckien och är lite...
Svar
12
· Visningar
1 024
Samhälle I Sverige då... Jag vill med 4 pers åka från Malmö till Umeå. Kollat flyg vilket skulle gå på 20 000 kr tur och retur. Det är inte...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 800
Senast: VLMF
·
Hundhälsa Min 6 åriga hund har en lös tand. Han har superfina tänder i övrigt och brukar få beröm hos vet. Nu har han en lös tand som sagt, en...
Svar
6
· Visningar
892
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 745
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp