Trasig hjälm eller inte?

flowertooth

Trådstartare
Detta kanske låter jättekonstigt, men jag köpte en ny (Lamicell) ridhjälm nyligen efter att ha haft min gamla euro-lite väldigt, väldigt länge... Men skärmen gick av när jag lade ner den i väskan efter att ha ridit med den en gång; ska skärmen kunna gå att ta av eller är den trasig?
 
På min lamicell gick den att ta av och med många hjälmar är det tillochmed så att den ska trilla av vid tryck så att inte skärmen skjuter hjälmen ur position vid fall.
Men om du är osäker fråga butiken.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 919
Senast: MimmiNO
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
759
Senast: Nova123
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 352
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
783
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HusdjursGPS
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp