Bukefalos 28 år!

TravarDjur!! Försvinner kunskap när man går in på travforumet?

Sv: TravarDjur!! Försvinner kunskap när man går in på travforumet?

Så sant!
Själv har jag gått från ridning till trav och upplever skillnad i hur folk ser på mig som hästägare.
Så länge man hade ridhäst var det ingen som ifrågasatte ens känslor eller skötsel av hästen men så fort man sadlade, jag menar selade om till trav förändrades attityden hos vissa.
Helt plötsligt är man bara ute efter pengar och stressar och pressar sin häst till bristningsgränsen.
Jag bli både less och ledsen!
Mina frågor är:

1.Genomgår man någon sorts personlighetsförändring när man hoppar ur sadeln och sätter sig bakom hästen?

2. Lider de som äger både rid och travhäst samtidigt av schizofreni?

3. Var är alla pengar?


Jag selade också om från ridning till trav och helt plötsligt blev jag en alien.
Mina kompisar förstod inte hur jag kunde tycka om en travhäst, för den har man ju inte samma relation till som en ridhäst, för det går ju inte att rida på en travare och då tappar man kontakten med dem.
Hmm, jag tycker att jag har samma kontakt med hästarna som jag har idag som med hästarna som jag hade för några år sedan. Enda skillnade är att jag är ute mycket mer och harvar inte runt i ett ridhus längre. :)
 
Sv: TravarDjur!! Försvinner kunskap när man går in på travforumet?

ja, men det är ju det som är så konstigt! Hur många är vi egentligen inte som har selat om från rid till trav???? om man älskade sina ridhästar innan slutar man väl inte med att älska sina hästar bara för att man byter till varmblod????

helsjukt, men det är pga. dålig kunskap. Men det vill de inte erkänna. De har ju sett trav på tv och sett grannens varmblod! :grin: Ja just de, de har ju också sett alla väl vinklade dokumentärer om hur det ser ut i travsporten!:rofl:
 
Sv: TravarDjur!! Försvinner kunskap när man går in på travforumet?

Det känns som jag blir bara mer och mer travmänniska än ridmänniska xD

Ne har alltid hållit på med både rid och travhästar men jag går ridsport på gymnasiet och funderar på att hoppa över till travinriktningen med tanke på att min ridsport klass är såååå snobbiga och dryga. Helt enkelt så passar jag bättre ihop med normala människor än snobbar.

Jag känner igen det där om ridfolket ser en tjej komma på hopp/dressyrträning så säger dem"den där kan väl inte hoppa / ska du rida dressyr på en TRAVARE*skratt*" Det är fördomarna ridfolket verkar ha på travare av ngn anledning.

Jag gillar att rida och köra men ärligt talat är det roligare att köra ! :D
 
Sv: TravarDjur!! Försvinner kunskap när man går in på travforumet?

dra inte alla ridfolk över en kam!
jag förstår inte varför alla fått för sig att folk är elaka bara för att vissa rider travare. Det där med att "det går inte o rida travare - grejen" är faktiskt inte så vanligt förekommenade som många säger. Jo förr när det inte va lika vanligt att man red på dom på samma sätt så klart att kommentaren kunde komma, men det tycker jag har växt bort mer o mer. Oftast är det många som har travare själva som säger att majoriteten av ridfolk säger så...men långt ifrån är det hela sanningen.
 
Sv: TravarDjur!! Försvinner kunskap när man går in på travforumet?

nej förlåt menar inte alla heller men om du frågar till exempel hela min klass på ridsportlinjen så kan jag garantera att dem kollar snett på dehj om du kommer med en travare eller med en helt annorlunda häst ;) MENAR INTE ALLT RIDFOLK
 
Sv: TravarDjur!! Försvinner kunskap när man går in på travforumet?

fast jag har också gått ridsportlinje och hade tom med mig en travare till skolan o hade den uppstallad där. Visst finns det ett par som har sina åsikter om travare, men ganska många ändrar sin åsikt när dom väl träffar på en riktigt trevlig travare. Man får hjälpa till o ändra om deras åsikter bara.
Det går, kanske inte på alla, men på en del iaf :-)
 
Sv: TravarDjur!! Försvinner kunskap när man går in på travforumet?

Absolut men just min klass verkar vara riktiga tävlingssnobbar, Men dem flesta slutar ju prata skit när dem ser vad fiiina travhästarna är :)
 

Liknande trådar

Hästvård Ska försöka göra denna historia kort.. Det hela började i december 2012, min häst på dryga 160cm född 2006. Att han efter 2!veckors...
Svar
17
· Visningar
2 899
Senast: Vogue
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 990
Trav Tänkte roa er med en följetong om en ganska originell häst.. 4-årigt sto, inköpt för slaktpriset, osedd långt uppifrån. Enligt...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
9 757
Senast: ghost
·
Hästvård Jaha, där fick jag.. Kele vurpade i hagen innan jul och ådrog sig en rejäl muskelskada samt allmänna muskelproblem. Vet och...
Svar
14
· Visningar
1 552
Senast: Kassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp