Bukefalos 28 år!

TravarDjur!! Försvinner kunskap när man går in på travforumet?

Sv: TravarDjur!! Försvinner kunskap när man går in på travforumet?

Naughty Humlan you'r sooo kinky:D
 
Sv: TravarDjur!! Försvinner kunskap när man går in på travforumet?

Jag håller med dig!
Fast dom gånger jag träffat folk med ridhästar,så har det gått jätte bra och prata häst ända tills jag talat om att det är travhästar jag håller på med.
Då kommer det spydiga kommentarer; Jaha sådana stackars nervösa travare som bara springer runt,runt.Suck!
Jag har gett upp!

Och dessa snusförnuftiga människor.
Medisen träffade en tjej via sitt jobb, hon red oxå. Dom var ute & hälsade på hennes häst & hon frågade medisen om hon oxå red.
Fick frågan om ras:
Medisen svarade kallblodstravare, sen fick hon en lång utläggning att det var ingen bra ras att vara medryttare på om man ville lära sig rida, för dom kunde ingenting... :eek:
Medisen tackade för sig & lämnade bilen för att gå sista biten hem istället för åka. Hon fick nog av allt kräkande som vältes över henne.
Tog väldigt illa upp.
När sista kommentaren kom att medisen kunde börja rida hennes häst utb. LB-LA istället för travaren, så hon kunde rida en riktig häst.
Tackade Medisen nej & berättade att jag (hästägaren) även hade ett MsV svårklass kwpn sto i stallet som hon red.

Minen var oslagbar på tjejen berättade medisen :rofl:

Tycker det är enormt tråkigt folk grundar sina åsikter på dessa tyvärr tråkiga hästägare som köper en travare & sen utan kunskap försöker omskola dem med katastrofiskt resultat. Dom ser inte dessa välskolade idivider.
Mitt kallblod blir taget för korsningsponny, welsh cob, frieser bla..
Måste lyfta på manen & visa hans frysmärkning när vi är ute. Folk tror mig inte.

Jag älskar min travare, älskar även min Kwpn:are, allt är 100 gånger lättare på stoet, men det är roligare på kallblodet då jag verkligen måste slita för att få samma resultat, på henne glider jag bara runt = ingen sport.
 
Sv: TravarDjur!! Försvinner kunskap när man går in på travforumet?

1.Genomgår man någon sorts personlighetsförändring när man hoppar ur sadeln och sätter sig bakom hästen?
jag har kört lite travhäst i våras och i sommras. hornen växte ut så fort jag satte mej bakom hästen. körde som en idiot hela tiden och när dom inte ville springa så piska jag dom:devil:

2. Lider de som äger både rid och travhäst samtidigt av schizofreni?
nu äger jag ju inte travhäst, men det är ju klart att jag är schizo. jag rider ju halvblod och kör travhäst, det gör man ju inte om man är normalt funtad :confused:

3. Var är alla pengar?
vadå? det regnar ju pengar:laugh:



hoppas att alla hör min ironi i texten
 
Sv: TravarDjur!! Försvinner kunskap när man går in på travforumet?

Ja, men man säger att de sväljer den iaf. Ett uttryck helt enkelt.
 
Sv: TravarDjur!! Försvinner kunskap när man går in på travforumet?

Det är fysikst omöjligt för en häst att svälja sin egen tunga.

Man säger också att en humla inte kan flyga:o:p:rofl::rofl::rofl:

Sorry för ett så himla sent inlägg men jag garvade nått så otroligt när jag läste allas våran kära humlas inlägg.
 
Sv: TravarDjur!! Försvinner kunskap när man går in på travforumet?

Ta 2 linor max 2,5m långa, bind dem i spisen ca 4 dm isär. sätt dig på en stol 2 m ifrån, ta en lina i vardera hand, ställ din make på alla 4 imellan med rumpan ca 50cm från dig, ta en pisk i tillåten längd och försök slå han hårt medans du inte får släppa linorna du har i händerna!

Men hur ska du kunna laga middag när du har spisen full med linor??:angel:
 
Sv: TravarDjur!! Försvinner kunskap när man går in på travforumet?

Ja där kan hon nog äta med gott samvete efter en liten "åktur" ;)
 
Sv: TravarDjur!! Försvinner kunskap när man går in på travforumet?

Jag ser ju vad jag ser.
Så fort man ser lopp på tv ,så nog 17 viner pisken fram-och -tillbaka mot målgång.
Ser du och jag inte samma sak,eller väljer du att blunda.

Jag är ridmänniska och gillar att umgås med travfolk mera. Jag anser att båda sidor har saker att lära varandra och att man borde samarbeta istället. Jag HATAR dem som använder starka hjälpmedel,sporrar som används fel och spö som används fel inom all hästsport. Men jag ser inget fel med att använda spö eller sporrar om det används rätt som hjälpmedel inom all hästsport. Du får bara använda spöet 4 ggr som Humlibumlan säger och det är endast i upploppet. Har du bara sett trav på tv ? gå in på stallbacken, se hur travhästarna sköts om. Dem får bästa vård för att vara friska . Går jag in i ett ridstall så ser jag att hästarna har gallor och grymt tjocka svullna ben ,krubbitare,boxvävare (inte överallt men på många ställen tyvärr.)

Inom ridningen är det så mkt snobbigt,du ska ha dyraste hästen,dyraste sadeln annars är den inte värd någonting och bla bla bla.

Jag umgås med folk från rid och travsidan. Jag älskar att köra ponny som stor häst, jag älskar att rida och jag månar om djurens bästa men jag blir irriterad när travet ses som djurplågeri för hur mkt inom ridsporten är inte djurplågeri då ?? det finns rötägg i alla sporter men dra inte trav över en kam.

Min familj äger en 4 årig travare,vi körde in henne och lämnade på träning hos proffs. Hästen är bortskämd när den är där på Gävletravet i stall 13 :) Varje jul skickar dem julkort , där hästen är ren,fått en ny grimma och en tomteluva på huvudet tsm med skötaren. Himla roligt att se ens häst blir uppskattad även om den inte är en stjärna.

Så fort travhästen har förändrats på ngt vis,kollar man igenom hästen.

GÅ ALDRIG MER IN PÅ ETT TRAVFORUM OCH SÄG SÅDANT,FÖR DIN EGEN SKULL :SÅ BLIR DU BARA ATTACKERAD.FÖR TRAVETS SKULL: VI VET VAD SOM ÄR SANT OCH INTE SANT DU BEHÖVER INTE TALA OSANNING.
 
Sv: TravarDjur!! Försvinner kunskap när man går in på travforumet?

Jag är ridmänniska och gillar att umgås med travfolk mera. Jag anser att båda sidor har saker att lära varandra och att man borde samarbeta istället. Jag HATAR dem som använder starka hjälpmedel,sporrar som används fel och spö som används fel inom all hästsport. Men jag ser inget fel med att använda spö eller sporrar om det används rätt som hjälpmedel inom all hästsport. Du får bara använda spöet 4 ggr som Humlibumlan säger och det är endast i upploppet. Har du bara sett trav på tv ? gå in på stallbacken, se hur travhästarna sköts om. Dem får bästa vård för att vara friska . Går jag in i ett ridstall så ser jag att hästarna har gallor och grymt tjocka svullna ben ,krubbitare,boxvävare (inte överallt men på många ställen tyvärr.)

Inom ridningen är det så mkt snobbigt,du ska ha dyraste hästen,dyraste sadeln annars är den inte värd någonting och bla bla bla.

Jag umgås med folk från rid och travsidan. Jag älskar att köra ponny som stor häst, jag älskar att rida och jag månar om djurens bästa men jag blir irriterad när travet ses som djurplågeri för hur mkt inom ridsporten är inte djurplågeri då ?? det finns rötägg i alla sporter men dra inte trav över en kam.

Min familj äger en 4 årig travare,vi körde in henne och lämnade på träning hos proffs. Hästen är bortskämd när den är där på Gävletravet i stall 13 :) Varje jul skickar dem julkort , där hästen är ren,fått en ny grimma och en tomteluva på huvudet tsm med skötaren. Himla roligt att se ens häst blir uppskattad även om den inte är en stjärna.

Så fort travhästen har förändrats på ngt vis,kollar man igenom hästen.

GÅ ALDRIG MER IN PÅ ETT TRAVFORUM OCH SÄG SÅDANT,FÖR DIN EGEN SKULL :SÅ BLIR DU BARA ATTACKERAD.FÖR TRAVETS SKULL: VI VET VAD SOM ÄR SANT OCH INTE SANT DU BEHÖVER INTE TALA OSANNING.

Kan bara hålla med bra inlägg och från en som har bra erfarenhet från båda sidor. Och så vitt jag vet är tulipanros bannad :bump::bow:
 
Sv: TravarDjur!! Försvinner kunskap när man går in på travforumet?

Usch ja, det är tråkigt att det är så, men jag ser inga tendenser till förändring, gör ni????
 
Sv: TravarDjur!! Försvinner kunskap när man går in på travforumet?

Jag är ridmänniska och gillar att umgås med travfolk mera. Jag anser att båda sidor har saker att lära varandra och att man borde samarbeta istället. Jag HATAR dem som använder starka hjälpmedel,sporrar som används fel och spö som används fel inom all hästsport. Men jag ser inget fel med att använda spö eller sporrar om det används rätt som hjälpmedel inom all hästsport. Du får bara använda spöet 4 ggr som Humlibumlan säger och det är endast i upploppet. Har du bara sett trav på tv ? gå in på stallbacken, se hur travhästarna sköts om. Dem får bästa vård för att vara friska . Går jag in i ett ridstall så ser jag att hästarna har gallor och grymt tjocka svullna ben ,krubbitare,boxvävare (inte överallt men på många ställen tyvärr.)

Inom ridningen är det så mkt snobbigt,du ska ha dyraste hästen,dyraste sadeln annars är den inte värd någonting och bla bla bla.

Jag umgås med folk från rid och travsidan. Jag älskar att köra ponny som stor häst, jag älskar att rida och jag månar om djurens bästa men jag blir irriterad när travet ses som djurplågeri för hur mkt inom ridsporten är inte djurplågeri då ?? det finns rötägg i alla sporter men dra inte trav över en kam.

Min familj äger en 4 årig travare,vi körde in henne och lämnade på träning hos proffs. Hästen är bortskämd när den är där på Gävletravet i stall 13 :) Varje jul skickar dem julkort , där hästen är ren,fått en ny grimma och en tomteluva på huvudet tsm med skötaren. Himla roligt att se ens häst blir uppskattad även om den inte är en stjärna.

Så fort travhästen har förändrats på ngt vis,kollar man igenom hästen.

GÅ ALDRIG MER IN PÅ ETT TRAVFORUM OCH SÄG SÅDANT,FÖR DIN EGEN SKULL :SÅ BLIR DU BARA ATTACKERAD.FÖR TRAVETS SKULL: VI VET VAD SOM ÄR SANT OCH INTE SANT DU BEHÖVER INTE TALA OSANNING.


Av ren nyfikenhet.. Pm:a mig gärna om vilket tränare du här ställt hästen hos och gärna vad den heter :D Har nämligen jobbat där.
 
Sv: TravarDjur!! Försvinner kunskap när man går in på travforumet?

precis

jag önskar själv jag hade en grisfösare att sätta i röven på min häst ibland
 
Sv: TravarDjur!! Försvinner kunskap när man går in på travforumet?

En sak jag funderar på: Varför hetsar ridfolk upp sej så mycket på tungbanden? Och även käken..? Dessa saker används ju oftast bara i lopp och sulkyjobb...
 
Sv: TravarDjur!! Försvinner kunskap när man går in på travforumet?

En sak jag funderar på: Varför hetsar ridfolk upp sej så mycket på tungbanden? Och även käken..? Dessa saker används ju oftast bara i lopp och sulkyjobb...

Okunskap helt enkelt!
 

Liknande trådar

Hästvård Ska försöka göra denna historia kort.. Det hela började i december 2012, min häst på dryga 160cm född 2006. Att han efter 2!veckors...
Svar
17
· Visningar
2 899
Senast: Vogue
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 990
Trav Tänkte roa er med en följetong om en ganska originell häst.. 4-årigt sto, inköpt för slaktpriset, osedd långt uppifrån. Enligt...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
9 757
Senast: ghost
·
Hästvård Jaha, där fick jag.. Kele vurpade i hagen innan jul och ådrog sig en rejäl muskelskada samt allmänna muskelproblem. Vet och...
Svar
14
· Visningar
1 552
Senast: Kassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp