Bukefalos 28 år!

Travhistorier och anekdoter

Sv: Travhistorier och anekdoter

Min man o jag hade en het :devil:märr. När vi selar så står vi alltid på varsin sid om hästen.Efter att vi selat klart åker han ut, glad i hågen o jag stänger stall dörren.Efter en liten stund hör jag någon som vrålar mitt namn!!??::confused:Det var min man som skriker sätt fast tömmen, sätt fast tömmen!! Han hade glömt sätta fast tömmen på sin sida.:smirk::smirk:Tänk om det hade varit på min sida.:o:oDe hade jag fått höra till dödagar .:mad:Till saken hör också att de var glas halt på stallbaken ,så de var inte så lätt att halka sig fram till hästen o sätta fast tömmen
 
Sv: Travhistorier och anekdoter

Den här har jag nämnt förut tror jag, men jag jobbade i Italien, och vi hade som regel att alltid ta av vagnarna utanför stallet. Hästarna var bekanta med detta. Några tjejer från Sverige med inriktning ridhäst hade gjort en snabb omskolning till trav (läs, sökt arbete i travstall) och började jobba.

En dag hör jag ilskna rop, och en av tjejerna verkar ha en häst som strular i duschhallen. Den verkar inte vilja gå in, och när hon äntligen fått in den är den svår att vända. Hon lessnar och går och hämtar ett grimskaft (får jag höra sen) för att få lite hävstångseffekt och drar tillslut runt hästen med krasch och bang. När jag kommer för att kolla vad det är som låter står hästen rättvänd i spolspiltan, med speedcarten upptryckt mot taket i bortersta övre hörnet, fortfarande fastselad i hästen.

:o


:rofl::rofl::rofl:

å nu måste jag hämta papper å torka bort kaffet från skärmen..
 
Sv: Travhistorier och anekdoter

Är det ingen annan som har något roligt att berätta???:o
Jag har massor!!!Men de blir ju inte så kul om bara jag skriver!:crazy::o
 
Sv: Travhistorier och anekdoter

Är det ingen annan som har något roligt att berätta???:o
Jag har massor!!!Men de blir ju inte så kul om bara jag skriver!:crazy::o

SKRIV du!
Så kul att läsa folks "tokerier". :)

Nestor Lars Lindberg har åtskilliga gånger åkt ut med fel häst i defileringen.
Sett så där lagomt förvånad när någon påtalat detta och tittat storögt på nummerbrickan/vojlocken.
Blossat vidare på cigaretten och åkt ut och bytt häst. :bump:

Värst var han nog när han kom ut med en nordsvensk i ett varmblodslopp.....
(Inte så stora vinstchanser då direkt....) :rofl: :rofl:
 
Sv: Travhistorier och anekdoter

Jag är tillbaka!!:angel:
En töm historia till.:D Min man o en kompis i stallet(Vi kan kalla honom för D,) skulle köra rundbana ihop.Jag stod o tittar på dom. Helt plötsligt försvinner D o hästen ut på åkern.:eek: D hoppar ur vagnen springer fram till hästens huvud ,knäpper fast tömmen ,hoppar i vagnen o åker vidare.:eek::smirk:D hade också glömt sätta fast tömmen. Det såg rätt kul ut!!:D:banana:
 
Sv: Travhistorier och anekdoter

Var är ni??:eek:
Tycker ni inte mina historier är roliga??:confused::crazy:
 
Sv: Travhistorier och anekdoter

Jag skulle visa en hingst på kriteriauktionen, personerna jag skulle visa honom för var stefan melander och hans gäng...
Under tiden jag springer blir hästen rädd och drar iväg i världens fart och jag efter.. tills slut kastar sig hästen åt sidan och tränger in mig i ett staket och jag tappar fästet och ramlar bakåt, hästen fortsätter dock i ilfart med mig på släp....
Till slut tar den sandade gången slut och jag blir istället släpad efter hästen (som jag vägrade släppa) på asfalt, jag kunde känna hur mitt huvud likt en basketboll studsade mot det hårda underlaget och hur huden på min rygg sakta skalades av.
En räddande ängel kastade sig runt halsen på hästen så att den stannade och upp kravlar jag.
Blodet, droppade ifrån diverse sår, hela ryggen var täckt av hästskit, byxorna var lite trasiga och håret såg ut som ett fågelbo, huvudet värkte och jag såg dubbelt...
ja och nu kommer jag till det pinsamma...

tarzan frågade om jag orkade visa upp lite fler hästar, jajamen sa jag inga problem och gick in o hämtade en häst, när jag kommer ut möts jag av kameror, då är tv4 där för att göra ett repotage om auktion till kommande V75!!!!
snacka om att jag skämdes när jag täckt av hästskit visade upp en häst i tv:o:o
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Travhistorier och anekdoter

Vad då vilja sjunka genom jorden :rofl::rofl::rofl:
 
Sv: Travhistorier och anekdoter

Jag igen!:devil::D
För många år sen,satt vi i solen(mins ni den,solen menar jag??)på sunbyholm utanför seckis.C-E.L kommer körades o ska ut i lopp.
Percis framför oss , tvär stannar hästen och slår två snabba.:eek::eek:C-E.L vickar ur vagnen o kryper in på seckis ,lägger
sig på golvet o bara stönar.Vi satt kvar o väntade på ambulansen o funderade på hur det gott för honom.:o Efter några minuter eller så kommer C-E.L ut , sätter sig i vagnen o åker ut till loppet.:confused:
Hur det gick för honom. HAN VANN LOPPET!:eek:


PS.utan slagjord.:eek::
 
Sv: Travhistorier och anekdoter

Jag skriver en historia igen.:angel:
Jag skulle hjälpa en kille med en unghäst ut på banan på sunbyholm.
PÅ stallbacken möter vi H.E.Tjena HO... Säger killen som kör,hur fan är det med dig??
De e kaalt,Ja fryyser svarar HO... på gnällig E-tuna dialekt.
Jag höll på att garva brallorna av mig.:rofl::rofl:
Tilläggas ska väll att det var 15-.
 
Sv: Travhistorier och anekdoter

Får man skriva om andra..?

Nåväl, han befinner sig i Italien sedan länge..:angel:

Finnen var nyanställd hos Goop och övrig stallpersonal var lite skeptisk mot den hybris (övertro på sig själv!) som finnen uppvisade.
Därför smusslades det med passhästlistan och finnen fick ta över den Utah IX-märr som knappt var hanterbar.
(Ni minns väl Utah IX-avkommorna?:p)

-Ingen fara, att jak klara detta! Jak köra vinnare av henne, sa finnen självsäkert!

Märren var reglerbar i lopp men i träning var hon totalt livsfarlig att köra. Därför gick hon mest som släphäst och såg ingen vagn mellan loppen!

-Åh, jak köra finnhäst ingen fara, sa finnen och selade på

En rodeoshow utan dess like tog sin början på stallbacken.
Men finnen gav sig inte utan fick ner märren till sandbanan där han förvisso åt fel hål låg raklång i 50 varv innan han fick ner henne i någonting som likande trav men tränad framför vagn blev hon ju!:bow:

Tillbaka till stallet är finnen tvungen att styra upp henne mot en vägg för att få stopp (detta kan man väl kalla en typisk Olle Goopare eller?;)) men Utax IX-blodet tillåter inga väggar att stå ivägen.
Märren rammade rätt in i betongen. Blir helt överrumplad och står sedan blixtstilla som en gammal åkarpamp medan hon snällt tittar bakåt mot sin kusk som för att säga;
-Ok, jag fattar! Ok, jag gör det du ber om men inga mer väggar ok?

-Titta, säger finnen
Snäll häst, ingen fara. Nog jak ska ha ordning på denna häst!

Han hoppar ur vagnen och ställer sig bredvid stoets huvud och klappar henne på halsen.
Tillsammans går dom in i stallet. En stolt finne och en märr med nerböjt huvud.

Vad som händer där inne vet ingen men plötsligt kommer märren utfarande genom dörren. Halvavselad med vagnen efter sig!

Målmedvetet rusar hon genom hela stallbacken.
Ut genom grindarna, förbi Franks Gatukök, Kyrkan, backen ner till centrum för att till sist fastna i dörrarna in till Åhléns i Mölndals Centrum!:eek:

-Gissa om finnen fick höra detta i flera år efteråt??:rofl:

-Du göra vinnarhäst och inte shoppinghästar Mumin!!


Nåja, han tog igen det med råge genom att återkomma till banan som tränare till dåtidens bästa travare!
 
Senast ändrad:
Sv: Travhistorier och anekdoter

Ja stackars Jori!

Han var den som vi unga stalltjejer tyckte bäst om så därför fick han utstå en del practical jokes.
På den tiden hade han en risig gammal gul Fiat och så fort tillfälle gavs skojade vi med honom o hans bilkörning!
I Tingstadstunneln -i rusningstrafik- blev han stoppad av polisen pga trafikfara!
Inget bra att ha 10 meter balsnöre med morotsbitar, plastpåsar mm hängande bakom bilen!:eek:
Detta hade han inte glömt utan skrattade fortfarande gott åt det när vi träffades på en fest på Avenyn efter att Varenne hade vunnit Olympiatravet!

Tyvärr har jag ju själv aldrig gjort någonting som inte har gränsat till perfektion så det är därför jag tyvärr hänger ut en annans fadäser!:angel:;)
 
Sv: Travhistorier och anekdoter

Hahaha... Skam den som ger sig. Men ibland måste man se sig besegrad :D
 
Sv: Travhistorier och anekdoter

Det var kanske inte särskilt snällt av mig, men en annan gång var det vi som skulle ha helgslav och jag som skrev lappen om vad som skulle göras under helgen. Vi hade en skranglig gammal skottkärra i stallet. Tränaren har ljusblå som stallfärg. (Jag vet, det är konstigt...) Jag skrev på lappen att hon skulle gå ner till vaktmästarna och be dem om lite ljusblå färg och måla skottkärran med.

Vaktmästarna fick sig ett gott skratt. De räknade snabbt ut vem som skrivit lappen.
 

Liknande trådar

Kultur Söker tips på dokumentärer och filmer som handlar om udda saker. * Sekter * Ufon * Platt jord * Utomjordingar som tar över världen *...
Svar
5
· Visningar
414
Senast: Entourage
·
Hemmet Inspirerad av en annan tråd och för att inte trådkapa blir jag lite nyfiken på vad folk har för intressanta och gärna positiva anekdoter...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 214
Senast: nejlica
·
Hundträning Vi har i familjen tre hundar. Två små "gubbar" och en flatcoated retriever-valp som är 8 månader ung. Även om de är familjehundar...
Svar
18
· Visningar
1 830
Senast: Lhas
·
Tjatter Nu till våren skulle jag vilja ta med mig min mor och hundarna på en utflykt för att titta på blommor i mängder då min mor älskar det...
2
Svar
31
· Visningar
1 374
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp