Bukefalos 28 år!

Treårstest 2010

Sv: Treårstest 2010

Där ser man, var du domare då? (Hade huvudet så fullt där inne att man inte riktigt håller koll på vem som gör vad :angel: )
 
Sv: Treårstest 2010

Aha, där ser man.

Tycker att allt verkar ha flutit på bra ändå? Om man bortser från hästen som lyckades med bedriften att hoppa över hindrena innan de var helt uppbyggda och sedan hoppa hindrena från fel håll :angel:
 
Sv: Treårstest 2010

Ja, jag tycker allt flöt väldigt bra faktiskt. Vi låg till och med bra i tidsschemat hela dagen ;). Dessutom så blev det många diplom och fina siffror.
 
Sv: Treårstest 2010

Jag tycker Cohiba ! Särskilt om hon har en lätt typ

Fast det är klart en nygodkänd på en sån ung kanske inte är optimalt.

satt faktiskt precis och tittade på Cohiba :laugh: han är ju en stimulanshingst... lika bra att utnyttja det nu, ska ej betäckas nästa år! Så det lutar lite å antingen Cohiba eller Cardento, de enda två som föll mig i smaken av stimulanshingstarna..

Hon är lätt i modellen, ngt kort rygg, ngt kvadratisk, välutvecklad, har ett sluttande kors, bra sadelläge, välf. hals, vackert huvud. Är som nästan alla CG avkommor vinklad i hasen :angel:
Är en energisk häst, med mkt framåtbjudning. Spänstig, bra bärighet, fin rytm i galoppen. Lätt taktmässig skritt och trav.

Har för övrigt inget emot att betäcka med en nygodkänd hingst. De måste ju användas de med ;)

Emsan: filmade bara, hittar ej sladden så jag kan ej lägga upp filmen på datorn. Tror att det blev lite kort tagna på henne.. ska kolla det.
 
Sv: Treårstest 2010

Jag är jättenöjd, trots "bendaller", jag var faktiskt lite nervös! 8-9 på hoppningen och fina omdömen förövrigt på min e Chicago Z. Bäst av allt är att han skötte sig så bra, man kan aldrig veta med dessa juniorer! Min 14 åriga "beridare" var så himla duktig - mkt väl visad i fint skick (utanför protokollet sa han till henne att han var mycket imponerad över hennes sätt att rida, roligt och inspirerande för en liten tjej !!)

Klass 1 i båda delarna...fattades ett poäng för diplom i hoppningen!
 
Senast ändrad:
Sv: Treårstest 2010

Ni var duktiga hela bunten, från juniorryttarinnan till den nervösa hästägaren och hästen ;)

Jag tyckte att ridprovsdomaren var bra. Han var positiv och belyste snarare det som var trevligt med hästarna än det som de måste lära sig (för de flesta 3-åringar har ju ganska mycket kvar att lära i livet). Ett trevligt kvitto på att man lärt sina hästar det som de ska kunna.
 
Sv: Treårstest 2010

*kl*

Superglad!!:bump:

Fick veta av ägarna till min uppfödning att han fick 52poäng som dressyrtalang idag!!!!

Helt galet kul:D

Och det betyder att jag kan få se honom på 3-årschampionatet här i skåne!!!

JIPPIE JIPPIE JIPPE!!!!!!!!!!!!!!!:bump::bow::rofl::banana:
 
Sv: Treårstest 2010

*knapplån*

någon som har varit på Plönninge och tittat idag? är nyfiken..... ska ner en sväng i morgon å kika plus sen ska min 3-åring gå på söndag.

Jag var där, hjälpte till vid löshoppningen av ett sto e. Carinjo-Grannus (mitt stos avkomma). Tyvärr fick hon faktiskt rätt dåligt betalt för gångarterna, tråkigt, men inget o göra åt:( Fick 43p som dressyr o 44p för hopp, hoppade 8-7 (130cm).
 
Sv: Treårstest 2010

Den visades i Örebro va? :)

Då såg jag den (jobbade som hinderpersonal på löshoppningen) :D

Grattis!
 
Sv: Treårstest 2010

Tack!
Ja, det var det.

Var han sej lik?;) Här är han hösten det året han föddes:love:

27052_358928882864_778987864_3592976_4412282_n.jpg
 
Sv: Treårstest 2010

Kl
Hurra, här har ni en till glad hästägare som åkte hem med hoppdiplom i går, med 9-8 i hoppningen!
Ett sto e Careful-Irco Mena och med en ägare (jag) som var så j***la nervös... Men det gick finfint, hon skötte sig kanon!
 
Sv: Treårstest 2010

Var det den som visades allra sist?

Vad gjorde de som hoppade 2-2 och 3-3 egentligen? Såg dom inte live.
 
Sv: Treårstest 2010

Var det den som visades allra sist?

Vad gjorde de som hoppade 2-2 och 3-3 egentligen? Såg dom inte live.

Allt utom att hoppa kanske ;)

Lekte självmordspiloter.. provade hållfastheten i bommarna, kröp under eller körde slalom mellan hinder :D

Eller valde ägarna dem att inte hoppa mer än någon dm typ.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 785
Kläder & Bli fin Jag har ett strump-problem... När jag springer eller kör ett spinningpass och blir svettig om fötterna får jag ofelbart skoskav om jag...
Svar
15
· Visningar
797
Senast: 95johsv
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
499
Ridning Hej! Hur brukar ni tänka kring igångsättning av häst? Hur länge skrittar ni tills ni börjar lägga in trav på schemat? Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 013
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp