Bukefalos 28 år!

Treårstest 2010

Sv: Treårstest 2010

Grattis till jättefina poäng. Extra kul att se att det är många FW hästar som fått bra poäng...

Wow vilka poäng! Grattis!:)


Tackar så mycket!
Det är bara såååå kul!!:D (och liite svårt å fatta helt)
Ägarna har verkligen matchat honom SUPERBRA!

3%20års%20065.JPG

Bilden lånad från Emelies blogg.
 
Sv: Treårstest 2010

Var det den som visades allra sist?

Vad gjorde de som hoppade 2-2 och 3-3 egentligen? Såg dom inte live.

De hoppade knappt 90-1 m. Det var hästar som för dagen inte förstod uppgiften och helt enkelt var rädda för hindren alternativt kom jättefel redan på lågt och slog sig och inte ville. Någon var så trött efter att ha galopperat fram att de fick jaga runt den och då funkar det inte att hoppa.
Domaren var mycket bra och sade att hästarna skulle bryta så de inte blev utsatta för att hamna mitt i hindren (vilket det tyvärr var ett par som gjorde ändå, tur det finns säkerhetsskållor)

Över lag var de flesta hästar väl förberedda för uppgiften tycker jag, men det märks vilka som borde ha tränat sin häst mer på löshoppning. Det är inte schysst mot hästen att ta med den om den inte är väldigt säker, för med den nya miljön och allt runt omkring blir det lite läskigare att hoppa om man inte är trygg med uppgiften sedan tidigare. Detta är synd för många hästar hade säkert hoppat bättre om de varit mer trygga.
 
Sv: Treårstest 2010

Isabellen som hoppade 3-3 i lördags hoppar som bara den hemma hos ägaren.I lördags blev det bara tvärstopp efter att de lyfte in en extra bom för att höja hindret.Synd för den är riktigt fin.....
 
Sv: Treårstest 2010

Jag tyckte nog inte den var särskilt välbyggd, men det hade varit intressant att se den hoppa!
 
Sv: Treårstest 2010

Jag vet inte så mycket om den (förutom att det är söt) men rätt ok stam med tävlingsprestation på mödernet/mormödernet.

e.Tornesch 1042 u.Touch of Class (F.2) e.Elmshorn 887 u.Tinette (F. 2) e.Pascal 656

Men det är inte alltid det lyckas särskilt bra även om ägaren hade förberett den väl......ibland är det bara "för dagen" som kommer fram när man står där....
 
Sv: Treårstest 2010

Att den kan hoppa tvivlar jag inte ett dugg på, de jag kommenterade var exteriören - som lämnade en del i övrigt att önska :).
 
Sv: Treårstest 2010

Här kommer en bild på Floriano Sol E: Florencio-Sandro Hit från treårstestet. Han fick 987889 49 p och gångartsdiplom. Hoppning 6-7 46p och klass 1.


Hugotrers.jpg
 
Sv: Treårstest 2010

Tack så hjärtligt för dom fina kommentarerna! Känns iallafall som han utvecklas positivt och det känns ju lovande inför höstens alla evangemang!
 
Sv: Treårstest 2010

Visade min CG avkomma i Plönninge, han fick en 9 på sina ben. Kan nog inte påstå att CG avkommorna ska ha sämre benställ än andra. Det gavs allt mellan 6 och 9 på benen, kanske rent av ngn 5 också.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 786
Kläder & Bli fin Jag har ett strump-problem... När jag springer eller kör ett spinningpass och blir svettig om fötterna får jag ofelbart skoskav om jag...
Svar
15
· Visningar
797
Senast: 95johsv
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
499
Ridning Hej! Hur brukar ni tänka kring igångsättning av häst? Hur länge skrittar ni tills ni börjar lägga in trav på schemat? Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 013
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp