Bukefalos 28 år!

Trickträning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trickträning *bildtråd*

Denna tråden ska jag följa, ska fixa bilder jag med!
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

KL

Vilka vackra bilder och hästar Ni har. Och vilket bra jobb!!
Kanske hör inte min fråga hemma här men länka gärna till annan tråd isåfall.
Har faschinerats av trickträning länge och har lite smått testat för att se om det är något som min tjej kan nappa på. Har testat lite smått till en början på en bergsget och hon nappade på det direkt. Därför undrar jag vad som är bäst att börja träna på?
Tar tacksamt emot alla tips!
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

En sak är viktigt att man börjar med standardtricken, eller iaf de underkastande standandartricken.

Man kan dela in tricken på lite olika sätt; underkastande, dominanta, standard, show osv. Jag brukar sortera dem under underkastande, dominanta och standard.
Såhär ser jag det:

Standard
Underkastande
Yoga, Cirkusbuga, Buga, Bergsgeten, Kompliment, Ligg

Dominanta
Hov, Spansk skritt, Polkasteg, Hoppa, Stegra

Övriga/show
Pussa, Krama, Nej, Ja, Bedjande, Rulla matta, Apport, Ta upp spö, Kasta upp på ryggen osv.
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Borderka Tack! Skall ha detta i åtanke. Jag känner att jag måste få kontakt med någon som kan visa mig in på rätt väg..
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

*kl*

Nu har tricket "le" äntligen börjat sitta för min pålle :D Här är en film på hästen och lillebror när de flinar ihop. Den sistnämnde blev helt förbluffad över att hästar kan göra trick, och kunde inte sluta be om ett stort leénde:

http://www.youtube.com/watch?v=mTyXpqHmOuI
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Hello jag tränade lite buga och yoga med min kompis medryttar häst när jag följde ditt med henne.Arix jorde det för första gången han har aldrig gjord nå sånt förut,han är 14men fattade direkt vad man skulle göra.:D
pg_500287542.jpg

Cirkusbuga fint.
pg_1454093476.jpg


Yoga tyvärr dålig bild den är från filmen
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Ursäkta om jag avviker från ämnet men...

Din ponny ser exakt ut som min grannes häst! (Fast hon är min sköthäst) Vad är det för ras? Min är 75% fullblod och 25% varmblod.
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Hej jag har lärd min Tinker sto Yoga och Vackertass men vilka mer trick kan jag göra med henne som är ganska lätta det går inte att göra bugan med henne så fäutom det.Och jag lärde min shettis Cirkusbuga han.Har ni några tråd på lätta tricks som jag kan träna på?:confused::D
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

*kl*

La upp en bild tidagre på vacker tass med min kille
nu tränar vi lite smått på spansk skritt, går sakta framåt
även övningen "kramas"

hittade en bild från i sensommras, hör inte hit för de är mer miljöträning tycker jag, men slänger upp den iaf. Hästen står här och sover näst intill :D

 
Senast ändrad:
Sv: Trickträning *bildtråd*

hihi gulligt :) (har nån liknande bild med mitt halvblod..)


KL:

nytt från idag:

Först var det spanska grå.. tränade spansk skritt, buga och stegra.. sen red jag barbacka i grimma i snöfylld hage!! underbara häst!!!
22364_320076199433_582504433_4532271_2862401_n.jpg


fast dte var tricktråden nu va?? hihi
22364_320076244433_582504433_4532272_2803461_n.jpg


Ponnyn tränades också.. försöket idag första gången på riktigt göra tricksen från ryggen!!!! och jäkla vad duktig han var...
spansk skritt, stegra och buga
22364_320111979433_582504433_4532428_3807904_n.jpg


resten av alla bilderna, resten av alla tricksen:
http://joizmeds.mittspejs.se/A73496
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Jag tränar vacker tass och yoga med Fanny hela tiden.Jag är jätte stolt över henne eftersom hon lärde sig yoga på 3dag och görde det så fort jag säger komandot.:D:p

pg_1731525982.jpg


Och lite Vacker Tass oxå.

pg_406791399.jpg


pg_1271000779.jpg


Och lite bilder på svarten fina buga.Tyvärr ser man dåligt då han har så mycket man så den tecker hans ben när han bugar.:D

pg_1703390538.jpg


pg_168492673.jpg


Jag har ingen fotograf så det blir inte så mycket bilder.
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

*kl

Tänkte se om jag kunde joina trickträningstråden lite :D

Jag tränar lite trickträning för skojsskull med min foderhäst. Kan: Stegra, gå på bakbenen, spansk skritt, buga, kompliment, ligg, puss, kram, le, yoga, plocka upp grejer (även kasta iväg dem :p), piruett och säkert mer som jag inte kommer på :d Han kan även stegra, gå på bakbenen, spansk skritt, piruett (fast de är ju mer dressyr då ;)) uppsuttet, och då nästan bättre än från marken :p

bild-206_73498503.jpg

Buga i somras :)

forts
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

dsc_0573_73498997.jpg

Buga

dsc_0577_73499078.jpg

Buga långt ifrån, han har precis lärt sig :p

komp_73499120.jpg

En av dem första gångerna han gick ner i kompliment, ser lite bättre ut nu :p

Har tyvärr inga andra bilder.. Tyvärr har vi inte lagt speciellt mycket fokus på trickträning tidigare, vi tävlar i hoppning och dressyr. Men det är otroligt kul! :D

I musikvideo, han kommer 1:17 och sen några gånger till :) Stegra, gå på bakbenen, piaff, spansk skritt:
http://www.youtube.com/watch?v=FkAtkJmUv3M
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Så himla kul att se er allihop och va duktiga ni är! Min fråga, finns de nån här som bor i värmland som har en "trick häst"? Jag är fotograf med en förkärlek till hästar och spanar efter lite nya modeller :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Att ta ansvar för sitt eget beteende är avgörande, vilket kräver att man verkligen lär känna sig själv. Självkännedom ger en känsla av...
Svar
0
· Visningar
217
Senast: IngelaH
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 087
Senast: mamman
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
57 58 59
Svar
1 165
· Visningar
78 070
Senast: pepp
·
Hemmet Ni med erfarenhet av att hyra ut hus - hur vågar man egentligen kasta sig in i leken och hur ska man förbereda sig? Vi håller mentalt...
2
Svar
38
· Visningar
2 288
Senast: Tiffany
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Tråden för spår
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp