Bukefalos 28 år!

Trickträning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trickträning *bildtråd*

Lite bilder ifrån imorse på mig och min Eros :)

DSC_0061.jpg


DSC_0092.jpg


DSC_0048.jpg


Vi har tränat puss som ni ser :)
Och även att han ska följa efter mig i skritt och trav.
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Åh mitt hjärta smälter... Pussbilden är helt underbar!

Annika
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Vad duktig och fin!! är det du som lärt den eller kunde den det innan? typ ägaren som lärt?

Mina förra kunde ju diverse bugor, stegra, gå på bakben, spansk skritt caprioler osv... så känns lite "trist" nu när man fått börja om.. blev lite tillbakadrömmande när jag såg din vita (han var typ också vit)

Fast vänta ni bara, snart är Girasol lika duktig och han ärnog också vit snart, haha iaf på kroppen..

stegringarna sitter ju nu och spansk skritt från marken. det vi lärt oss sen sist är spansk skritt uppsuttet
27299_339609404433_582504433_4608679_7311776_n.jpg


utsträckt
I2596354W581H507V20100219T204833Z.jpeg


även ponnyn kan uppsuttet sålänge medryttis står på marken utan kamera, haha...
liten snål med glömd ebakben
http://joizmeds.mittspejs.se/P2596350#body

bjuder på en misslyckad ala övermabitiös ponny = lyfter alla ben samtidigt:
http://joizmeds.mittspejs.se/P2596349#body
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

ska träna min lilla polle nu till våren :) hihi ...
hoppas det går bra för oss..
ska ta bilder och spela in lite så kankse det kommer till sommaren :)
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Tack så mycket :D

Det är lite bådeoch. Han har varit typ "cirkushäst", så han kunde stegra, gå på bakbenen, spansk skritt o typ buga. Fast han hade svårt att stanna kvar i bugan, iaf när jag började träna det. Vet inte exakt hur mycket han kunde och hur bra då..

Fast det jag tränat med honom är mer buga, alltså att han stannar kvar i bugan tills han får ett kommando för att resa sig. Kompliment och ligg, men det "lärde han" sig själv när jag höll på att träna :p Han kände sig trygg helt enkelt och la sig ner mitt i ridhuset när andra red samtidigt och på sidan tillochmed! :angel: Och sedan har han "kunnat" det.. Samt kompliment, som han till 99 % alltid gör när jag gör "kommandot". Puss, kram, le, yoga, plocka upp grejer och sånt tränade jag in när han var skadad och hade tråkigt :D Så det är lite bådeoch somsagt! :laugh:

Din var också jättefin!!
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Shit så maffig han har blivit :eek: :d Han ser så muskulös ut!!
Det är så roligt att se bilder på er, ni utvecklas jättemycket från gång till gång :bow:


Me like his spanska skritt :d Poooooooower :d
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

*kl*

Tänkte jag höra efter lite tips med er proffs.

Har ju börjat träna en del trick med min tjej och det började superbra med bugan. Hon la vikten fint bakåt och gick ner jättelångt. Men nu har hon börjat att ta ett steg bakåt med framhoven. Vet inte riktigt vad jag ska göra för att bryta det...

Yoga gör hon utan problem åt båda håll och pussas kan hon hur bra som helst. Spansk skritt har jag börjat med så smått och hon blir väldigt ivrig och tycker det är superkul.
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

KL

”Lite” ovisat från mig och killarna!
Conny gör numer buga+puss och har börjat lära sig att stegra+vifta med frambenen.
Coolman har lärt sig kompliment och vi tränar på lite stegringar samt spansk skritt!

Har även börjat träna dem tillsammans vilket vi alla tycker mycket om :)

Buga




 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Jag har ritat av denna bilden.:bump:

DSC_0092.jpg


Så här blev det.Jag är väldigt nöjd har ritat den 6timmar så det ser bra ut tycker jag.:D

pg_1023912227.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Att ta ansvar för sitt eget beteende är avgörande, vilket kräver att man verkligen lär känna sig själv. Självkännedom ger en känsla av...
Svar
0
· Visningar
204
Senast: IngelaH
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 019
Senast: mamman
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
55 56 57
Svar
1 125
· Visningar
74 103
Hemmet Ni med erfarenhet av att hyra ut hus - hur vågar man egentligen kasta sig in i leken och hur ska man förbereda sig? Vi håller mentalt...
2
Svar
38
· Visningar
2 138
Senast: Tiffany
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp