Trickträning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.

CoNo

Trådstartare
Halloj allihop!

Nu blev vår andre käre tråd låst (den var verkligen lång ;)) så jag tänkte att vi kanske kunde fortsätta här!

Lägg in bilder och filmer och låt oss fortsätta snacka om erfarenheter, motgångar och framgångar. :)

:banana::banana:
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Jag följer eran tråd lite på håll sådär och tycker det är roligt med folk som orkar hålla på :)

Kommer följa den här tråden också och skulle vilja uppmana till att bara lägga in nya bilder. Det är ibland mycket samma samma...

Men ni är jätteduktiga! Allihop! :bump:
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Måste bara skriva för att hitta tråden lite lättare ;)

Jag ska börja sätta igång Herkules igen nu i veckan, efter hans vintervila, så vi får väl se hur snabbt vi kommer tillbaka till trickträningen också :)
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Seabaz: Roligt att du följer tråden och om du och din söta vite kan några tricks så gärna bilder! Alla nivåer och tricks välkomnda ;)
Deutsch: Trevligt, längtar efter bilder på big-size shettisen (japp, det har blivit mitt officiella smeknamn för Herkules :rofl::love:) Och Pimmen såklart!

Förövrigt så gick jag igenom tricken i hagen lite snabbt igår. Jag tränade lite förberedande för kompliment-träning med Conny samt försökte få honom att buga själv några gånger. Tja, jag behöver ju knacka på benet som en galning och han kilar ofta fast hoven i marken, men det är på gång iaf :D
Och så är det Coolman då. Han har ju lärt sig en del av ridskoletiden, bland annat att tigga genom den traditionella skrap-skrap metoden. Tänkte jag kunde utgå från det och lära honom ett kommando så att han förhoppningsvis slutar med det som tigg. Som jag även skrev i andra tråden har han visat tendenser till kompliment när man petar på benen. Igår visade jag med handen nedåt och petade på frambenen med carrot sticken. Han verkade väldigt intresserad och det känns som att han eventuellt kommer knäa om jag fortsätter insistera på att han ska lyfta båda frambenen samtidigt ;)
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Härligt med en ny tråd! den andre var som sagt lite väl lång:D hoppas jag kan ta lite bilder eller film idag:)
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Ja hehe, vi var flitiga att skriva :D

Jag tränade lite med Coolman idag. Han klarar nu yoga fläckfritt, lyfter benet själv och tar bak huvudet när man knackar på magen. Inte illa för en stel gubbe! :D;)
Bergsgeten påbörjade vi också och han lade nästan ner benet i bugningen. Vi ska fortsätta när padocken tinat lite, så att vi kan vara där istället för i hagen med en massa andra nyfikna hästar runtomkring :p
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

*kl*

Kan ju vara lite duktig o lägga in bilder, lite nygamla ;) Tagna 29/12 - 08. Lite vinka och buga bara sådär i vintervilan :)

25383211.jpg

25383212.jpg

25383192.jpg


Men den där stora magen är hemsk.. dags att ändra på det nu :D
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Va ni är duktiga! :bow:

Kul med en ny tråd också. Den andra är verkligen lång nu! Hoppas att alla får ett bra trickträningsår nu då:)
Och självklart uppdaterar här hela tiden också:angel:
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Det är så otrooooligt roligt att kolla på alla fina bilder & videosar,:bow:
Ni har inspirerat mig till mitt enda nyårslöfte; att börja trickträna :bump:
Skitkul att tråden finns :banana:

Ha det bäääst!!! Kramar från Linnea & Musse :heart
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

efter att ha kikat i tråden hur länge som helst har jag äntligen tagit mej i kragen och ska beställa "Dansa med hästar" av Hempfling.
sen får vi se hur det går med trickträning och Nh träningen :angel:

kan ju berätta ett framsteg iaf.
tidigare när jag har longerat manne har jag haft långpisk för att han vänder bara huvudet inåt o vill inte gå (har aldrig nuddar honom med spöt).
struntade i longeringen och började tömköra istället men nu efter att ha tränat ledarskapsövningar länge så funkar det bättre.

numera:
kör med repgrimma och låångt lite tyngre grimskaft.
jag visar vart han ska gå med vänster arm/hand (om han ska åt vänster) och viftar lite med änden på grimskaftet till höger om honom.
låter honom ta sin tid på sig och efter ca. 5-7 sekunder sneddar han mot mej o går sedan ut på volten, när han är bakom mej byter jag rephand bakom ryggen (kommer inte ihåg vad den "leken" kallades).
det funkar mkt bättre nu när jag inte "stressar" och ska få honom att gå ut på volten fort, utan det går mkt bättre när han får ta sin tid på sig :)
stannar honom när han gått bara något varv för jag vill att jag ska bestämma när vi ska byta varv eller sluta med övningen.
funkar jättebra =)
yoga gör vi lite med, eller iaf att han ska ta bak huvudet till virveln/nästan till rumpan.

har just nu en svart och röd repgrimma från h**ks, men ska beställa en ny i någon rolig färg ifrån p**nnyprakt.

vilken färg skulle ni beställa till en mörkfux häst? vallack.
jag funderar på ljusgrön, röd eller lila/blå.
http://ponnyprakt.se/product_info.php?cPath=131_191_195&products_id=524
 
Senast ändrad:
Sv: Trickträning *bildtråd*

Halloj!
Nån som har nått bra tips på hur man lär sin häst att lägga sig ner?
Nån som har nån ide om hur tidit man kan börja med trickträning på en fölunge?

/Emmi
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Jag är hemflingnörd för tillfället har läst "hästen själ" och har nu precis börjat med "dansa med hästar", man blir väldigt inspererad.
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Rolig tråd! Det är underbart och se människor ha roligt med sina hästar.

Jag funderar om det är någon här som är intresserad/inspirerad av NHE?
 
Sv: Trickträning *bildtråd*

Jag är hemflingnörd för tillfället har läst "hästen själ" och har nu precis börjat med "dansa med hästar", man blir väldigt inspererad.

måste man läsa dem i någon speciell ordning?
eller är den ena lättare att förstå än den andra?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Att ta ansvar för sitt eget beteende är avgörande, vilket kräver att man verkligen lär känna sig själv. Självkännedom ger en känsla av...
Svar
0
· Visningar
133
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
50 51 52
Svar
1 026
· Visningar
67 905
Senast: Sel
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 529
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 245
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp