Bukefalos 28 år!

Trist med betalannonser

C

chrysler

Tycker det är trist att folk numera måste betala för att lägga ut annons, tycker det var bättre förr då vanliga privatpersoner kunde annonsera gratis medan de som ville ha specialannonser kunde betala.
Tydligen ska alla ha sina delar av de få ören man har kvar:smirk:
Jaja , det finns andra sidor att annonsera på.
 
Sv: Trist med betalannonser

Jag lade ut en annons nyss. Det gick utmärkt. Behövde inte betala något. Enligt informationen på Equippa så är det vissa annonskategorier där det kostar att annonsera. Du har väl lyckats pricka en sådan.
 
Sv: Trist med betalannonser

Men radannonserna har ju inte Gunnar med att göra...
 
Sv: Trist med betalannonser

Riktigt, jag är dock alltid intresserad av vad ni anser bra eller dåligt med dem och hur det fungerar.
 
Sv: Trist med betalannonser

Om hästannonserna börjar kosta pengar är de helt ointressanta.

Man märker direkt hur "folk" flyttar över till en gratissajt då.

Som det är nu har "alla" islandshästar legat samlade här (också) eftersom det varit gratis. Alltså är det ett smidigt sätt att få översikt av marknaden.

Jag kan inte utläsa på equippas hemsida vilka annonser som kostar 19 kr, men oavsett hur låg avgiften är så är det för bökigt.

Det är den sidan som är GRATIS att annonsera på och som har mest trafik som vinner.

Det är smidigt med hopkopplingen mellan buke och annonserna, men det förtar hela effekten om det är betalannonser.

FRIVILLIGA dylika typ streamers högst upp, fetare stil etc är helt ok.

Men kostar de vanlig radannonserna pengar så skiter folk i att dubbel-lägga upp dem, då kan man lika gärna ta blocket eller något annat direkt.
 
Sv: Trist med betalannonser

Håller helt med dig.

Det finns ju fler annonsportaler som fortfarande är gratis, och nu börjar det dessutom poppa upp auktionssajter där man kan få allehanda småprylar sålt till högstbjudande för en billig kostnad.

Om Equippa börjar ta betalt för vanliga annonser så är jag tämligen övertygad om att folk väljer andra platser att annonsera på. Blocket är ju landsomspännande och det görs reklam på TV etc, många som känner till den sajten. Däremot är Equippa inte särdeles känt, man får leta på flera olika annonssajter för att hitta olika annonser, folk annonserar på olika platser nämligen.

Behåll gratis annonsering tycker jag!
 
Sv: Trist med betalannonser

Vill bara understryka att jag inte har någon del i att de har börjat ta betalt för "vanliga" annonser.
 
Sv: Trist med betalannonser

Men kostar de vanlig radannonserna pengar så skiter folk i att dubbel-lägga upp dem, då kan man lika gärna ta blocket eller något annat direkt.

Å andra sidan kostar Blocket också pengar, så jag tror att det är få annonssidor som faktiskt är gratis. Likaså tror jag att många hellre väljer att lägga sin (häst)annons på en annonssida som är sammanlänkad med en större hästsida, än lägger annonsen på t.ex. Blocket, oavsett om det kostar eller inte. Så att Bukefalos (eller Equippas) annonssida förlorar EN MASSA annonsörer bara för att det kostar en tjuga att annonsera, det tror faktiskt inte jag.

För övrigt la jag in en annons här på Buke för bara några dagar sedan, och då var det gratis. Så det här verkar lite konstigt? Ska det inte gälla lika för alla, oavsett om man säljer hästar eller hästböcker?
 
Sv: Trist med betalannonser

Hur många hästar har du sålt?

Efter mer än ett hundratal försäljningar så är jag HELT övertygad om att det bästa sättet är att vara där flest annonser läggs - och det är där det är GRATIS.

Historiskt ser man alltid strömhopp över till andra annonsmarknader om man börjar krångla med betalning.

Hur många använde den tidigare ledande "islandshästmarknaden" efter att de började ta betalt ? nä, då kom annonserna HIT.

Nu ska det bli spännande att se vart de försvinner.

Blocket har en helt ANNAN fördel. Den sajten är så stor och med så många addicts som finkammar allt lokalt varje dag att du når en annan målgrupp. Du kan tex få ett tips från din granne att det finns en fin häst på blocket :D

Det bästa är alltså att lägga ut annonsen BÅDE på blocket och på den största avgiftsfria hästannonssajten.

Vilken det nu blir.

Jag tycker Gunnar ska samarbeta med dem istället :angel:
 
Sv: Trist med betalannonser

Enligt annonsdirekt framgår följande när du trycker på annonsera:

Det är gratis för privatpersoner att annonsera på AnnonsDirekt. Endast ett fåtal kategorier kostar 19:-
Du har numera möjlighet att skapa extra uppmärksamhet kring din annons om du köper an av följande

- Fetannons [29 kr]

- Ikonannons [39 kr]

- Bakgrundsannons [49 kr]

Gjorde en "häst säljes" och den skulle kosta 19:-
En sadel var dock gratis
 
Sv: Trist med betalannonser

Men kostar inte alla annonser på blocket pengar, om jag "samarbetade" med dem så skulle väl inga annonser vara gratis?

I övrigt håller jag med om att jag hellre skulle se att alla annonser för privatpersoner var gratis.
 
Sv: Trist med betalannonser

Jo de kostar lika mycket, typ 20 kr. Jag tycker inte du skulle samarbeta med dem.

De har en annan bredare målgrupp. Och måste man BETALA är det bättre att lägga annonserna där.

Däremot finns ett stort behov av ett lättillgängligt GRATIS annonsforum för hästannonser.

De flesta kör gratis nåt år och tror sedan enfaldigt att folk stannar fast de början ta betalt.

Men då tappar man alltför många för att kunna vara marknadsledande "uppsamlingsheat".

Säljer man en häst lägger man den kanske på någon betalsida typ Blocket eller Ridsport men också ALLTID på en stor gratissajt. Och enklast är ju att börja där och ev addera de andra senare.

Vilka sidor är gratis nu, vart går annons-strömmarna ?

Chrysler - var annonserar du helst istället ?
 
Sv: Trist med betalannonser

Kostar det något att annonsera genom Bukefalos?
 

Liknande trådar

Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
825
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 601
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 803
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
40 164
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp