Bukefalos 28 år!

Trött med stort T..

Sv: Trött med stort T..

Håller med! Bitterass: det låter som hästarna sakta men säkert tar upp hela din tillvaro och styr ditt liv och att du känner dig väldigt låst av allt som är med och runtikring dem. sånt är väldigt destruktivt och jag tycker det låter ohållbart att du ska strukturera hela din tillvaro för att till varje pris försöka ha kvar alla hästarna.
Prata med din mamma, berätta hur du känner.

varmt lycka till. Jag förstår att det måste vara mkt jobbigt. Tycker du fått väldigt kloka eftertänksamma råd i tråden från övriga!

Innerst inne vet jag att det är så, men så kommer jag till stallet o vi har en bra o rolig dag ihop då allt det jobbiga försvinner...tills mammas trötta dagar kommer o jag som då äntligen kanske kan få vara ledig o vara hemma å sköta o mitt eget som jag faktiskt också har, får ta skiten. Har sagt ifrån ett par ggr men då har det verkligen brustit o jag hållt saker inne länge vilket har slutat med en långsint mamma som inte talar med en. Det vill jag undvika. För det är sån hon blir :( För hon tycker hon ställer upp så mkt, vilket jag aldrig nekar till för det gör hon. Blir som naturligt när hon äger o bor på gården.
Jag har förr gjort mig av med hästar för att det ska bli lättare, men hennes 5 är fortfarande kvar.

-KL-
Schema har vi försökt oss på, men eftersom jag är just timmis så skiter det sig när jobbet ringer.

Med sällskapshästen började det med att hon skulle på bete, sen fick hon gärna vara kvar mot att jag betalade höet hon åt. Visade sig sen innebära torv,mineraler o krafft. Jag betalar för att jag inte orkar ta hem en till, men klart det sliter.

Gamlingen sitter det MKT hjärta i, han lyfte mig under min svåra tonårs period och har lärt mig otroligt mkt. Men...ja, det är bara svårt.

8 åringen gick ett snabbare jobb idag för vagn och efteråt hade han jätteont i sina bakben igen...så ja. Därmed.

Blä...

TACK alla!!
 
Sv: Trött med stort T..

Hej!
Sätt ut en annons om att ni vill ha lite hjälp, kanske finns någon som har lust att hjälpa till i stallet, mot att kanske får rida lite eller pyssla med hästarna. Ibland kan det vara skönt att få lite ledig tid. Så blir det säkert bättre sen när du fått ditt körkort. Eller om ni har någon stallplats över, hyr ut, så får ni både hjälp och lite pengar.
Lycka till.
 
Sv: Trött med stort T..

problemet är inte att du har hästarna där du har dem eller hur många de är, utan et är just mamma-dotter relationen som gör att läget är som det är...
Din mamma är säkert jättefin, men det blir ansträngt ibland när man som barn och förälder har saker ihop, föräldern agerar som förälder i lägen där de inte borde och det blir att den andre, i denna mening du, mår dåligt..

Där ligger problemet...

Vad du ska göra? Svårt, men sätt ner foten och säg ifrån. Du gör vad du kan att ni har en överenskommelse och att även din sambo gör vad han kan och att även du hjälper henne med hennes hästar, inte bara tvärtom..

Våga ta den " fajten" så att ni kan prata som 2 vuxna människor om hur ni ska lägga upp allt..

Fungerar 20-åringen med att gå i hage så får den gå i hage och vara pensionär, självklart ska du inte ta bort en häst för att du och din mamma inte kommer överens...

Läget ändras inte för att du har färre hästar utan det är er situation er emellen som är problemet..

Om ni kan sätta er ner du, din sambo, din mamma och prata och disktutera det här och se om ni kan nå en vettig och mogen lösning till problemet..

Du ska inte behöva må dåligt och djuren ska inte behöva avlivas för att du har det dåligt så försök att lös orsaken till problemet istället för dess symptom som en del andra här ser..

Önskar dig lycka till!
 
Sv: Trött med stort T..

Kanske men inte helt.
Det är ju en kostnadsfråga också.

*kl*

Mamma har nu valt att ta över gamlingen.

Så blir lilleman såld så har jag den utlånade kvar och 8 åringen. Så det löser sig nog.

tack alla som svarat, varit frånvarande pga arbete, hästarna, tårtbak mm mm :)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 320
Senast: nexxa
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
862
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 122
Senast: Castellini
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 334
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp