Trött och arg

Har du sagt det till dem? Om matlagningen är något som görs kanske det är lättare att prioritera det och lägga in det i genomförandeplanen.
Inte än. Eller ja, delvis till vikarien i tisdags. Kommer ta upp det med ordinarie i morgon.

Matlagning är en prioritet men nu hade jag missat vad jag skulle laga. Jag hade bestämt vad jag skulle laga och skrev upp vad jag skulle köpa i matbutiken. Någonstans har det gått snett för när jag sen skulle laga mat så hade jag inte ingredienser till något av recepten i min pärm.
Förhoppningsvis billiga skottkärror också. Låter som ett varuhus vi hade i våra trakter också med massor av prisvärda bra att ha-saker. Åk dit nästa gång du behöver handla?
Jo, jag är där då och då när jag behöver grejer. De är profilerade som lågprisbutik så där kan man ofta hitta billigare grejer än man hittar i andra butiker.
 
Vilket ändå kan bli billigare när du måste räkna in dyrare pris på andra ställen, drivmedel till bilen dit och hem och energi från dig själv för att utföra det.
Jag vet ändå inte hur jag ska kunna hitta rätt däck till skottkärran.
 
Inte än. Eller ja, delvis till vikarien i tisdags. Kommer ta upp det med ordinarie i morgon.

Matlagning är en prioritet men nu hade jag missat vad jag skulle laga. Jag hade bestämt vad jag skulle laga och skrev upp vad jag skulle köpa i matbutiken. Någonstans har det gått snett för när jag sen skulle laga mat så hade jag inte ingredienser till något av recepten i min pärm.

Jo, jag är där då och då när jag behöver grejer. De är profilerade som lågprisbutik så där kan man ofta hitta billigare grejer än man hittar i andra butiker.
Fast just den biten med matlagningen den här gången kan inte boendestödet beskyllas för.
 
Det låter ju som om det kan finnas tillgängligt här också. Har funderat ett bra tag på att söka hjälp men är inte riktigt redo för terapi och det känns lite som en mjukstart. :D

Det är väldigt konstruktivt och sätter ofta fingret på saker utan att nödvändigtvis grotta i dem. Testa:)
 
Kanske inte, men jag vet inte. Jag vet ju inte var det gick snett.
Jag menar att om de kommer till dig och ska laga mat kan de inte beskyllas för att det inte finns ingredienser hemma så att den planerade maten inte går att laga till. Då får handlandet också ingå i planen i så fall.
Sedan kan man eventuellt tycka att de hade kunnat hjälpa dig improvisera fram ett annat recept, men personalen kanske inte heller är så trygga i köket. :)
 
Jag menar att om de kommer till dig och ska laga mat kan de inte beskyllas för att det inte finns ingredienser hemma så att den planerade maten inte går att laga till. Då får handlandet också ingå i planen i så fall.
Sedan kan man eventuellt tycka att de hade kunnat hjälpa dig improvisera fram ett annat recept, men personalen kanske inte heller är så trygga i köket. :)
Jag brukar handla själv. Men jag vet inte varför jag inte fick med mig de ingredienser jag skulle ha. Och jag minns inte heller vad jag skulle laga. Kanske tappade jag bort min inköpslista med telefonbytet? Fast jag hade ju nya luren i fredags när det bestämdes vad jag skulle laga.

Han som var vikarie här i tisdags verkar väldigt tafatt så tror inte han kunnat hitta på någon mat av det jag hade hemma.
 
Fråga om inte bostödet kan ta med sig en 17nyckel nästa gång. De har garanterat gjort konstigare saker.

Jag jobbar med boendestödjare och en av sakerna jag sliter mest med är sånt här. De Får inte ta med saker. Det motverkar vela syftet med boendestödet, det är inte en hemfixtjänst. De kan däremot stötta i att hitta lösningar så som att fråga en granne eller vän, hjälpa att beställa osv men absolut förbjudet att ta med sig egna verktyg för att fixa saker hos kunder. Det är en björntjänst i princip alltid och hjälper ytterst kortsiktigt.
 
Och mitt i allt så blir jag lite gråtmild också. Jag var och besökte en vän igår och tog med mig chiliplantor till henne. Ville inte ha betalt. Hon envisades. Ok, men du får inte betala mer än absolut max halva priset. Vid överlämnandet sa jag åter att hon verkligen inte behövde betala något. Nu har hon gjort det i alla fall (swishade nyss) och lagt på några kronor också. Som om det inte räckte att jag fick pelargonsticklingar av henne. Hon är guld. :heart
 
Jag jobbar med boendestödjare och en av sakerna jag sliter mest med är sånt här. De Får inte ta med saker. Det motverkar vela syftet med boendestödet, det är inte en hemfixtjänst. De kan däremot stötta i att hitta lösningar så som att fråga en granne eller vän, hjälpa att beställa osv men absolut förbjudet att ta med sig egna verktyg för att fixa saker hos kunder. Det är en björntjänst i princip alltid och hjälper ytterst kortsiktigt.
Tack för perspektivet, det hade jag verkligen inte tänkt på.
 
Screenshot_20240425_205348_Samsung Internet.jpg

Hemlevererad skottkärra kostar 328 kr
 
Spraya på och låt ligga nån timma. Torka av upprepa tills det lossats.

Typ av hjul, det brukar stå siffror på kanten av hjulet.

Och du tid tror jag nog det finns däremot verkar din energi pott vara begränsad.
De siffrorna går inte att läsa.

Och jag hittar inte något att spreja med.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp