Trött och arg

Har ju sagt att jag inte vill ha sönder mina armbågar. Och det går inte att dra pulka på gräs. Jag äger inte ens en pulka.


Det gick inte att dela i sms-appen.

Får väl göra så med kärran.
Varför skulle dina armbågar gå sönder för att du drar ved?
Det går visst att dra pulka på gräs, har själv gjort det. På grus också. Nöden har ingen lag.
Det går nog lätt att finna en pulka i någon butik eller på marketplace, billigare än en skottkärra tydligen.
 
Har ju sagt att jag inte vill ha sönder mina armbågar. Och det går inte att dra pulka på gräs. Jag äger inte ens en pulka.


Det gick inte att dela i sms-appen.

Får väl göra så med kärran.

Skumt, det är så man gör. Har en likadan telefon.

Vad bra att ta med skottkärran till Granngården är en möjlig lösning. Finns inga hjul där som passar kan du se om det är värt att köpa den där 599-kronorskärran. Hittar du inga hjul eller inte kan köpa ny skottkärra pga ekonomin kanske grenarna måste ligga tills vidare?
 
Plus drygt 200 i frakt. (Resan dit och hem.) Plus psykbryt över att behöva gå in på ett sådant ställe.
Du får passa på att göra andra ärenden samtidigt och försöka spara in på en extra resa helt enkelt? Det var ju klart ett överkomligt pris annars, och mindre kostligt i stök och bök, tid och energi än mycket annat kanske.
 
Varför skulle dina armbågar gå sönder för att du drar ved?
Det går visst att dra pulka på gräs, har själv gjort det. På grus också. Nöden har ingen lag.
Det går nog lätt att finna en pulka i någon butik eller på marketplace, billigare än en skottkärra tydligen.
Lär inte vara lättare än att dra stockarna för hand. Och jag har fått ont i armbågarna tidigare av att bära tungt. Därför jag slutade bära ved.

Ingen säljer pulkor nu.
 
Lär inte vara lättare än att dra stockarna för hand. Och jag har fått ont i armbågarna tidigare av att bära tungt. Därför jag slutade bära ved.

Ingen säljer pulkor nu.
Du BÄR inte veden, du drar och använder kroppen och inte armarna på samma vis. Du kan binda den runt midjan om det känns bättre dessutom.

Finns säkert någon privatperson som städar förråd....
jula säljer pulkor fortfarande.
 
Skumt, det är så man gör. Har en likadan telefon.

Vad bra att ta med skottkärran till Granngården är en möjlig lösning. Finns inga hjul där som passar kan du se om det är värt att köpa den där 599-kronorskärran. Hittar du inga hjul eller inte kan köpa ny skottkärra pga ekonomin kanske grenarna måste ligga tills vidare?
Det är inte ett alternativ att låta grenarna ligga.

Jag har precis köpt kläder för nästan 1000 kronor. För att jag bara har trasor annars att ha på mig, så det var nödvändigt. Bilen kostade också nyss nästan 3900 kronor på verkstan.

Livet känns så jävla omöjligt att leva.

Får kolla om Mejk har en billig skottkärra. Granngården är nog dyra.
 
Du BÄR inte veden, du drar och använder kroppen och inte armarna på samma vis. Du kan binda den runt midjan om det känns bättre dessutom.

Finns säkert någon privatperson som städar förråd....
jula säljer pulkor fortfarande.
Jula finns inte här.

Jag kommer INTE att dra veden. För då får jag heller inte in veden i vedboden utan att jag måste krångla.
 
Jag anser att den rätta lösningen inte finns just nu. Jag vill ha den rätta lösningen.


Jag tycker det är alltför jobbigt att släpa grenarna till vedbacken.

Jag har inte tiden att ta en gren om dagen.

Jag behöver för övrigt skottkärran även till att flytta på jordmassor. Och ogräs.

Jag tror du måste hitta dina egna lösningar. Möjligen med hjälp av boendestöd/arbetsterapeut. Att få lösningar serverade verkar göra att det låser sig mer. Jag tror du skulle vara hjälpt av MI-samtal också, det är bättre än man tror och inte alls så peppigt som i alla fall jag lite fördomsfullt trodde. Det kan kanske hjälpa dig framåt.
 
Jag tror du måste hitta dina egna lösningar. Möjligen med hjälp av boendestöd/arbetsterapeut. Att få lösningar serverade verkar göra att det låser sig mer. Jag tror du skulle vara hjälpt av MI-samtal också, det är bättre än man tror och inte alls så peppigt som i alla fall jag lite fördomsfullt trodde. Det kan kanske hjälpa dig framåt.
Vad är MI-samtal? :)
 
Jag har för övrigt också kört fast på att söka jobb. Jag har suttit med en annons öppen nu i en vecka och har tänkt söka, men jag lyckas inte prestera en ansökan.
 
Jag tror du måste hitta dina egna lösningar. Möjligen med hjälp av boendestöd/arbetsterapeut. Att få lösningar serverade verkar göra att det låser sig mer. Jag tror du skulle vara hjälpt av MI-samtal också, det är bättre än man tror och inte alls så peppigt som i alla fall jag lite fördomsfullt trodde. Det kan kanske hjälpa dig framåt.
Vad i hela friden är MI-samtal? Aldrig hört.
 
Det är inte ett alternativ att låta grenarna ligga.

Jag har precis köpt kläder för nästan 1000 kronor. För att jag bara har trasor annars att ha på mig, så det var nödvändigt. Bilen kostade också nyss nästan 3900 kronor på verkstan.

Livet känns så jävla omöjligt att leva.

Får kolla om Mejk har en billig skottkärra. Granngården är nog dyra.

Är på googlingshumör (😁) så gick in på Mejk men hemsidan verkar ligga nere. Av vad jag förstår verkar det vara ett typiskt ställe som har skottkärror. Hoppas!

Fint att du köpt nya kläder! Det är helt nödvändigt för trivseln att slippa gå i trasor.

Jag kan förstå att det kan kännas omöjligt att leva, särskilt med dina svårigheter och dessutom ha dålig ekonomi, men med en utomståendes nyktra blick kan jag säga att just det här problemet med skottkärra rent objektivt inte är något gigantiskt problem. Du kan lösa det och du kommer att lösa det! Här om dagen var det omöjligt att hitta kläder, men nästa dag fixade du det!
 
Jula finns inte här.

Jag kommer INTE att dra veden. För då får jag heller inte in veden i vedboden utan att jag måste krångla.
Du slipper och jag tvingar inte dig att köpa pulka heller.
Men för en annan gång- jula kan du beställa ifrån och få hemskickat så du behöver inte ha det där du bor. De är väldigt billiga rent generellt så där kan du ju hitta 5:56, 17-nyckel eller annat du kanske behöver till hemmet, och beställa det hem.
 
Är på googlingshumör (😁) så gick in på Mejk men hemsidan verkar ligga nere. Av vad jag förstår verkar det vara ett typiskt ställe som har skottkärror. Hoppas!

Fint att du köpt nya kläder! Det är helt nödvändigt för trivseln att slippa gå i trasor.

Jag kan förstå att det kan kännas omöjligt att leva, särskilt med dina svårigheter och dessutom ha dålig ekonomi, men med en utomståendes nyktra blick kan jag säga att just det här problemet med skottkärra rent objektivt inte är något gigantiskt problem. Du kan lösa det och du kommer att lösa det! Här om dagen var det omöjligt att hitta kläder, men nästa dag fixade du det!
Jo, Mejk har allt möjligt. Att från trosor till borrmaskiner och ljuslyktor.

Du slipper och jag tvingar inte dig att köpa pulka heller.
Men för en annan gång- jula kan du beställa ifrån och få hemskickat så du behöver inte ha det där du bor. De är väldigt billiga rent generellt så där kan du ju hitta 5:56, 17-nyckel eller annat du kanske behöver till hemmet, och beställa det hem.
Och så dyr frakt på det antar jag också.
 
Det är faktiskt långt bättre än vad i alla fall jag trodde först. Är allergisk mot pepp och positivism-rörelsen men MI är konstruktivt.
Det låter ju som om det kan finnas tillgängligt här också. Har funderat ett bra tag på att söka hjälp men är inte riktigt redo för terapi och det känns lite som en mjukstart. :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp