Trött och arg

Jo, du har rätt.

Och det leder tankarna till att skita i hela iden med att ha ett liv eftersom inget fungerar och aldrig kommer att göra det heller.

Jag vet inte vem som kan hjälpa mig heller.
Skulle det verkligen inte fungera om boendestödet följde med dig till läkaren och du kanske förberedde med ångestdämpande? Det gick ju med vaccineringen till exempel, och tandläkaren! :heart
 
För mig är ilskan bara destruktiv. Den tömmer mig på energi.
Jo, det blir destrutivt och energitömmande för mig med... då jag inte är den typen av människa. Men just nu, när jag mest ses som en obekväm möbel så känns det som att jag inte har något annat sätt att göra, för att ventilera. När ingen lyssnar annars.

Nu har jag varit knäpp tyst och inte sagt flasklock på hela veckan. Igår frågade arbetskonsulenten (en av de nya, som varit väldigt positivt bemötande mot mig) mig "Vad tycker du Ingela? Du brukar ha bra åsikter att komma med?" Jag svarade bara "Allt är redan sagt idag.". Hen tittade lite undrande på mig, men sa sedan vänligt "Allt är redan sagt... Det var bra svarat". Idag stannade hen vid min permobil, när jag höll på att ta på mig jackan och i stället för att komma iväg, hade vi ett väldigt bra samtal på 20 minuter och jag mår mycket bättre idag. Även om jag kommer krascha igen i morgon. :(
 
Två skiftnycklar och beställ däcket från Biltema eller Jula. Det är en enkel fix.

Skottkärra är bra att ha men du får mer motion med ikeakasse och promenera det du behöver flytta. Och dessutom kan du väl skjuta på det som ska skottkärras tills du har bytt däck?

Har de postorderförsäljning då? Jag kan inte se att de skickar grejer.
 
Min skiftnyckel har rostat fast i ett läge. Clas Ohlson finns inte här. Mejk (lågprisvaruhus) har kanske, men vet inte vad de kostar.
Jobbigt. Om du vill kan du testa att hamra på den om du har hammare. Har mycket rostiga saker på jobbet och en rejäl däng med hammaren ta bort rosten ibland så de funkar att skruva på dem. Perfekt sätt att avreagera sig med :)

Edit: Jag brukar hamra till på den delen som rostat fast alltså.
 
Ok, det var inte så farligt, men resekostnaden till Biltema är över 200 kronor.

Jag vet inte vilken verkstad jag kan ta skottkärran till.
Det där är ju vad många glömmer... "Men det är väl en fis i världsrymden. Den kostar ju BARA si och så mycket, där och där..." och tänker inte på att en annan kanske har 15 kronor i plånboken och saken kostar si och så mycket och färdtjänst kostar 44 kronor enkel resa för mig. Det är därför jag åkt permobil i ur, skur, snö och hagelstormar sedan januari... till o från arbetsmarknadspolitisk åtgärd, för att få mitt aktivitetsstöd från försäkringskassan...
 
Skulle det verkligen inte fungera om boendestödet följde med dig till läkaren och du kanske förberedde med ångestdämpande? Det gick ju med vaccineringen till exempel, och tandläkaren! :heart
Hos tandläkaren har jag fått Midasolan. Det får jag inte hos den vanliga vården. Alimemazin fungerar inte i det här läget. Det måste också vidtas en del andra åtgärder för att det ens ska vara värt ett försök.
 
Hos tandläkaren har jag fått Midasolan. Det får jag inte hos den vanliga vården. Alimemazin fungerar inte i det här läget. Det måste också vidtas en del andra åtgärder för att det ens ska vara värt ett försök.
Det kan kanske vara värt att lyfta frågan när du har annan kontakt med den fysiska vården och se om de har några förslag eller en lösning när du beskriver dina problem med trötthet och annat, någon gång när du orkar? Just nu verkar det vara mycket på gång.
 
Då får du ta en mindre kasse och bära lätt men gå flera gånger. Mer motion var ju något du ville få in i livet ändå, eller hur?

Men som sagt, både Biltema och Jula kan du beställa från. Så däck och skiftnycklar kan du ha i brevlådan/hos ombudet om några dagar.
Jag vill inte ha sönder mina armbågar. Men får väl släpa mina grenar till vedbacken så jag kan såga dem på plats. Hade tänkt slippa det. Det är nämligen så satans tungt.
 
Senast ändrad:
Har du ingen genomförandeplan med boendestödet?

Det du kan göra är ju att skriva upp uppgifter. Och när boendestöd kommer säga att nu ska jag behöva göra det här och det här.
Jo, det finns en genomförandeplan. Jag säger vad jag behöver göra, men kan inte prioritera. Jag kan heller inte vara drivande eller planera allt.

Men om det är en ekonomisk fråga så klarar du dig med en stadig påse eller hink och gå många vändor istället.

Livet står och faller inte med en skottkärra.
Jag kan inte ta långa tunga grenar i en påse eller hink.

Det kan kanske vara värt att lyfta frågan när du har annan kontakt med den fysiska vården och se om de har några förslag eller en lösning när du beskriver dina problem med trötthet och annat, någon gång när du orkar? Just nu verkar det vara mycket på gång.
Det är alltid mycket på gång.
 
Jo, det finns en genomförandeplan. Jag säger vad jag behöver göra, men kan inte prioritera. Jag kan heller inte vara drivande eller planera allt.


Jag kan inte ta långa tunga grenar i en påse eller hink.


Det är alltid mycket på gång.

Finns flera enkla lösningar på det:

Låt grenarna ligga.

Släpa dom (ta alltid tag i tjockaste delen, så att kvistarna inte stretar emot).

Eller såga dom där dom är. Bär dit sågbocken, eller använd stolar.

Stora tunga grenar är oavsett skitbökiga att transportera på skottkärra, i princip omöjliga. Går dom att transportera på skottkärra är dom garanterat ganska små och enkla att släpa.
 
Finns flera enkla lösningar på det:

Låt grenarna ligga.

Släpa dom (ta alltid tag i tjockaste delen, så att kvistarna inte stretar emot).

Eller såga dom där dom är. Bär dit sågbocken, eller använd stolar.

Stora tunga grenar är oavsett skitbökiga att transportera på skottkärra, i princip omöjliga. Går dom att transportera på skottkärra är dom garanterat ganska små och enkla att släpa.
Jag har i dagsläget ställt sågbocken där grenarna är och ställt skottkärran där kubbarna faller. Jag orkar som sagt inte bära kubbarna till vedboden. Det är därför jag behöver skottkärran.

Jag vill inte ha grenar överallt när gräset börjar växa.
 
Jag har i dagsläget ställt sågbocken där grenarna är och ställt skottkärran där kubbarna faller. Jag orkar som sagt inte bära kubbarna till vedboden. Det är därför jag behöver skottkärran.

Jag vill inte ha grenar överallt när gräset börjar växa.

Du orkar inte bära 1 kubb (fast om det är grenar du sågar så är väl rätt term snarare klabbe, eller vedträ) åt gången typ 50 meter till vedboden? Dom kan ju inte väga mycket mer än ett mjölkpaket.

Om du inte vill ha grenar överallt, så får du lösa det. Eller acceptera att just i år så har du inte orken att ta itu med grenarna, och så får du låta dom ligga.

Jag föreslår att du tar det i små små bitar istället. Såga 1 gren och bär iväg. Klart för idag, dags för vila.

Det får ta den tid det tar. En elefant äter man en tugga i taget.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp