Trött och arg

Jag tycker det här, skottkärre/kvist-problemet, är ett ganska bra exempel på ditt grundproblem, hur du alltid låser dig, fast det finns massvis med möjliga lösningar.
Jag har stor brist på pengar. Jag har stor brist på energi. Lösningen måste vara billig och energibesparande/enkel.
 
Du orkar inte bära 1 kubb (fast om det är grenar du sågar så är väl rätt term snarare klabbe, eller vedträ) åt gången typ 50 meter till vedboden? Dom kan ju inte väga mycket mer än ett mjölkpaket.

Om du inte vill ha grenar överallt, så får du lösa det. Eller acceptera att just i år så har du inte orken att ta itu med grenarna, och så får du låta dom ligga.

Jag föreslår att du tar det i små små bitar istället. Såga 1 gren och bär iväg. Klart för idag, dags för vila.
Finns inte en möjlighet att jag lägger så mycket energi på något som ger så lite.
 
Jag har stor brist på pengar. Jag har stor brist på energi. Lösningen måste vara billig och energibesparande/enkel.

Nja, här har du ett tankefel. Vissa saker går inte att göra alltför energibesparande, då tappar man nyttan med dom eller krånglar till det i onödan.

Det billigaste är alltid din egen svett. Men för att klara av uppdraget när du har en begränsad energipott, så är det TIDEN du måste begränsa. Sätt en timer. Tio minuter, sen är du klar för dagen.
 
Kanske. Kanske inte. Oavsett så kommer lösningen att kosta pengar. Och jag orkar inte låna en 17-nyckel av någon. Provade om det verktyg jag byter däck med kunde funka med det gjorde det inte. Eller så får jag köpa en helt ny skottkärra. Det kan ju hända att ett nytt däck kostar lika mycket som en hel skottkärra.

Fan, mina pengar bara försvinner. Och ingen vill köpa min chili eller honung så jag får in pengar.
Fråga om inte bostödet kan ta med sig en 17nyckel nästa gång. De har garanterat gjort konstigare saker.
 
Finns inte en möjlighet att jag lägger så mycket energi på något som ger så lite.

Men det ger ju kondis och ork, det du så gärna vill ha, det var det jag menade med mitt inlägg i den andra tråden- träna lite extra när det ligger hemma framför näsan på dig ist för att planera sådant du inte orkar, har råd med eller kommer tröttna på- finns väl inget härligare än att hålla på med ved, perfekt träning.
 
Så du har det hellre ogjort och som en ångesthög, än börjar med att faktiskt lösa det på ett sätt som lär dig att handskas med din vardag på riktigt?

Du vill alltså ha det som du har det just nu?
Jag anser att den rätta lösningen inte finns just nu. Jag vill ha den rätta lösningen.

Nja, här har du ett tankefel. Vissa saker går inte att göra alltför energibesparande, då tappar man nyttan med dom eller krånglar till det i onödan.

Det billigaste är alltid din egen svett. Men för att klara av uppdraget när du har en begränsad energipott, så är det TIDEN du måste begränsa. Sätt en timer. Tio minuter, sen är du klar för dagen.
Jag tycker det är alltför jobbigt att släpa grenarna till vedbacken.

Jag har inte tiden att ta en gren om dagen.

Jag behöver för övrigt skottkärran även till att flytta på jordmassor. Och ogräs.
 
Jo, du har rätt.

Och det leder tankarna till att skita i hela iden med att ha ett liv eftersom inget fungerar och aldrig kommer att göra det heller.

Jag vet inte vem som kan hjälpa mig heller.

Det är en fråga för vården att svara på och om du får fram att du verkligen vill ta prover för att ta reda på om det finns någon medicinskorsak till den extrema tröttheten, men pga din blodfobi måste få rejält med lugnande för att kunna genomföra en provtagning, så bör de kunna lösa det
 
Det är en fråga för vården att svara på och om du får fram att du verkligen vill ta prover för att ta reda på om det finns någon medicinskorsak till den extrema tröttheten, men pga din blodfobi måste få rejält med lugnande för att kunna genomföra en provtagning, så bör de kunna lösa det
Hur ska jag ens orka ta tag i det här? Hela livet är så fullt med olösliga problem hela tiden. Orkar liksom inte.

Och det lär bara bli värre med åren.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp