Bukefalos 28 år!

Tror min sambo blivit knäpp el utbytt!

.. jag kan inte bara bestämma mig för att börja på nykula och så är allt som vanligt.
Problemet är ju att han inte slutar upp med att undanhålla sanningen.
Så det är inte bakom er utan det pågår hela tiden.
Men skillnaden är att nu vet du att han inte talar sanning.
Det kan man ju inte leva med.
.. att jag skulle godkänna att han kunde spåra ( följa ) min mobil live hela tiden
Hans motiv är ju inte bra.
Men om min sambo gjorde så skulle det bara kännas bra för mig.
Så hur det tolkas hör ju samman med hur förhållandet mår.
Om du tar illa vid dig av det så är förhållandet inte bra. (No kidding)
Du går att spåra via din mobil om det händer en olycka även utan en massa program.
Det räcker med att du ser till att ha mobilen med dig.
  • Har inte haft lösenordet till min dator på två år :o så den har bara sambon använt jag använder bara min på jobbet
Rulla om din dator. Snarast!
Det kan vara vad som helst i den och du kan bli ansvarig för det.
 
Det finns ju de som tycker att det är jättegulligt att partnern vill veta var man är hela tiden, allt man gör, med vilka, och allt man tänker. Det uppfattas som omtänksamhet och uppmärksamhet.
Men det kan ju vara det också.
Det är det som gör det så lurigt.
Om jag åker iväg på något så brukar jag lämna en lapp hemma med namn och telefonnummer till dem som jag skall besöka.
Och en färdplan.
Det är en vana från ridturer och fjällturer före GPS och mobiler.
För mig skulle det kännas bra med ett spårprogram i mobilen.
TS sambo kan därför (det finns ju fler som jag) hävda god intention även vid ond intention.
Det gäller att se igenom det där.
 
Fast i det här fallet behöver väl ett gott syfte inte ens nämnas?
Jag tror att det är bra att noga se till att göra den jämförelsen för att kunna sortera även annat.
Det är mycket som man kan göra med ett ont uppsåt och påstå vara i ett gott syfte.
Jag hoppas att TS kan hitta även övrigt i samma påse.
Med hänvisning till omsorg kan man normalisera mycken kontroll.
 
Det känns framförallt suspekt att han väljer att utan förvarning försöka spåra din mobil efter tre år och när relationen haltar som absolut mest.
Kanske trodde han att du inte behövde godkänna spårningen eller att han själv kunde godkänna den med din mobil.
Otäckt
Den där funktionen är väl främst till för att spåra barn som jag fattat det
 
Senast ändrad:
Det känns framförallt suspekt att han väljer att utan förvarning försöka spåra din mobil efter tre år och när relationen haltar som absolut mest.
Kanske trodde han att du inte behövde godkänna spårningen eller att han själv kunde godkänna den med din mobil.
Otäckt
Den där funktionen är väl främst till för att spåra barn som jag fattat det
Vi har någon slags spårningsgrej, som inte är ansluten till mobil, som min sambo brukar förse våran yngste son på 7 år om han ska gå någonstans utan vårt sällskap (kompis eller lekplats).
Han tycker den funkar sådär. Han säger att mobiltelefon funkar bättre.
 
Det finns som jag ser det en fara i att frågan blir "Vad skulle ni tycka om er sambo gjorde ....?"
i stället för "Varför vill min sambo göra det här?".
Mitt svar på dessa båda frågor blir som du ser mycket olika.
Det är en väldigt bra poäng!
Instämmer helt.
 
Vi har någon slags spårningsgrej, som inte är ansluten till mobil, som min sambo brukar förse våran yngste son på 7 år om han ska gå någonstans utan vårt sällskap (kompis eller lekplats).
Han tycker den funkar sådär. Han säger att mobiltelefon funkar bättre.
Ja det kan jag förstå att man vill ha, men jag hade aldrig kommit på tanken att spåra min vuxna pojkvän tex. Det låter väldigt osunt, speciellt i den här situationen.
 
Ja det kan jag förstå att man vill ha, men jag hade aldrig kommit på tanken att spåra min vuxna pojkvän tex. Det låter väldigt osunt, speciellt i den här situationen.
Nej, det är såklart en stor skillnad. Våra barn är så små ännu så länge.
Jag kan nog tycka att det inte är en självklarhet att göra det när dom börjar bli tillräckligt stora. Exakt när det blir vet jag faktiskt inte. Men den dagen, den sorgen.....
Nu är dom 7+10 och då känns det inte som man stampar på deras integritet.
 
Jag tror att det är bra att noga se till att göra den jämförelsen för att kunna sortera även annat.
Det är mycket som man kan göra med ett ont uppsåt och påstå vara i ett gott syfte.
Jag hoppas att TS kan hitta även övrigt i samma påse.
Med hänvisning till omsorg kan man normalisera mycken kontroll.
Ett gott syfte - där tänker jag också att om initiativet kom från MIG att JAG tyckte att det vore bra om partner visste var jag är när jag rider, så är det ju min hyfsat kompetenta bedömning som ligger bakom. Men om PARTNER själv föreslår samma sak, så vilar faktiskt hans förslag på mycket mindre kompetens. Om det tex mest handlar om hans oro, så tycker jag inte att det är okej. Jag måste själv få råda över mina angelägenheter, dit ridningen hör.

I TS fall är det ju dock glasklart: Akta dig för den mannen!
 
Om det tex mest handlar om hans oro, så tycker jag inte att det är okej.
Men jag skulle tycka att det vore okej.
Och det är däri faran ligger.
Det finns säkert massor av sådana som jag som tycker att olika saker är okej för dem.
Något som ändå definitivt inte betyder att det blir okej för andra.

Eller kortfattat:
Bara för att det är okej för mig så är det inte okej att göra så mot sin partner.
Den är inte jag.
 
En sån här sak installerar man tillsammans, efter att man kommit överens om att det är en bra idé i den situation man befinner sig i.

Gärna då korsvis, och inte ensidigt.
Exakt! TS borde ju isåfall, av omsorg, även få ha koll på var han befinner sig dygnets alla timmar...! Undrar hur han skulle reagerat på det förslaget?

Detta låter som en man, man bör undvika helt.
 
Gärna då korsvis, och inte ensidigt.
Inte skulle jag orka hålla reda på min sambo på det viset, så inte hos oss då.
Däremot så skulle jag nog få order om att installera spåraren själv om min sambo ansåg att den behövdes på min mobil.
Jag är den vilda av oss som kan råka ut för tok så jag skulle acceptera det.

Och så är vi tillbaka till det där med att bara för att det är okej för mig så betyder inte det att det är okej.
Varje förhållande och tillfälle är på sitt eget vis.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp