Bukefalos 28 år!

Tror min sambo blivit knäpp el utbytt!

Ett gott syfte - där tänker jag också att om initiativet kom från MIG att JAG tyckte att det vore bra om partner visste var jag är när jag rider, så är det ju min hyfsat kompetenta bedömning som ligger bakom. Men om PARTNER själv föreslår samma sak, så vilar faktiskt hans förslag på mycket mindre kompetens. Om det tex mest handlar om hans oro, så tycker jag inte att det är okej. Jag måste själv få råda över mina angelägenheter, dit ridningen hör.

I TS fall är det ju dock glasklart: Akta dig för den mannen!
Nu börjar jag nosa på ot-spåret men hade du blivit arg om din partner föreslog det? Eller beror det på hur hen tog upp det?

I min familj är det min partner som har koll på moderniteter som appar och sånt där och hade han sagt "jag hittade en app som gör att man kan spåra telefonen. Jag funderade på om det är något du skulle vilja ha när du är ute och rider/cyklar/whatever ifall du skulle åka i backen?" hade jag tolkat det som omtänksamhet och jag är fri att säga nej. Jag kan erkänna att jag tycker att det är lite obehagligt att rida ut ensam utan att någon har koll på mig också så det kan väga in där. Hade han mot förmodan installerat ändå hade jag nog lämnat så fort jag upptäckt det.

Dock står jag fast vid det som jag skrev till ts förut. Det är flera anledningar till att han inte borde följa ts telefon. Framförallt svartsjukan och att han verkar ha försökt installera det i smyg.
 
Nu börjar jag nosa på ot-spåret men hade du blivit arg om din partner föreslog det? Eller beror det på hur hen tog upp det?

I min familj är det min partner som har koll på moderniteter som appar och sånt där och hade han sagt "jag hittade en app som gör att man kan spåra telefonen. Jag funderade på om det är något du skulle vilja ha när du är ute och rider/cyklar/whatever ifall du skulle åka i backen?" hade jag tolkat det som omtänksamhet och jag är fri att säga nej. Jag kan erkänna att jag tycker att det är lite obehagligt att rida ut ensam utan att någon har koll på mig också så det kan väga in där. Hade han mot förmodan installerat ändå hade jag nog lämnat så fort jag upptäckt det.

Dock står jag fast vid det som jag skrev till ts förut. Det är flera anledningar till att han inte borde följa ts telefon. Framförallt svartsjukan och att han verkar ha försökt installera det i smyg.
Arg, vet jag inte. Men den sambo jag har skulle aldrig föreslå något sådant. Jag vet helt säkert att han inte vill kunna kolla var jag är. Jag vill inte kunna kolla var han är.

Ingen av oss skulle heller lägga över vår egen oro på den andra på det sättet, dvs han skulle inte hitta på något JAG ska göra för att HAN är orolig.

Om jag bad honom hålla lite koll när jag rider via någon app, tror jag att han skulle känna sig väldigt obekväm.
 
Ibland, när jag far längre på skotern än jag vill gå hem brukar jag tala om när och vart jag åker. Hör jag inte av mig igen till ett visst klockslag vill jag bli mött. Det funkar för oss. Jag skulle också känna mig trängd om någon ville spåra mig överallt.
 
Om det är sant el inte vet jag inte ( många lögner ) men han ska enligt uppgift ha nytt boende om en månad. Pratar just nu om vem som ska ha vad och känner skit i möbler ta vad du vill jag kan sitta på golvet bara jag gör det i fred :D han påtalar ständigt att det är mitt beslut och inte vad han vill ( I know :confused:) även gruset på parkeringen betalade han ( 2,5 år sen) japp säg ett pris el samla ihop det i säckar ditt val ...
 
Om det är sant el inte vet jag inte ( många lögner ) men han ska enligt uppgift ha nytt boende om en månad. Pratar just nu om vem som ska ha vad och känner skit i möbler ta vad du vill jag kan sitta på golvet bara jag gör det i fred :D han påtalar ständigt att det är mitt beslut och inte vad han vill ( I know :confused:) även gruset på parkeringen betalade han ( 2,5 år sen) japp säg ett pris el samla ihop det i säckar ditt val ...

Jisses... Skönt att du är du, tror jag. Behåll humorn och se det för vad det är.
Jag tror att du är den stora vinnaren oavsett hur mycket grus han tar med sig:D
 
Om det är sant el inte vet jag inte ( många lögner ) men han ska enligt uppgift ha nytt boende om en månad. Pratar just nu om vem som ska ha vad och känner skit i möbler ta vad du vill jag kan sitta på golvet bara jag gör det i fred :D han påtalar ständigt att det är mitt beslut och inte vad han vill ( I know :confused:) även gruset på parkeringen betalade han ( 2,5 år sen) japp säg ett pris el samla ihop det i säckar ditt val ...
Men herregud. Grus är billigt. Orka krångla med sånt.:banghead:
Berätta för honom var det finns säckar att köpa. :D
 
Om det är sant el inte vet jag inte ( många lögner ) men han ska enligt uppgift ha nytt boende om en månad. Pratar just nu om vem som ska ha vad och känner skit i möbler ta vad du vill jag kan sitta på golvet bara jag gör det i fred :D han påtalar ständigt att det är mitt beslut och inte vad han vill ( I know :confused:) även gruset på parkeringen betalade han ( 2,5 år sen) japp säg ett pris el samla ihop det i säckar ditt val ...
Du får poppa Ta undulaten med Martin Stenmarck när exet är hemma, så kanske han förstår sen... :angel:

"Gör vad du vill, ta undulaten
och den persiska mattan
Ja, du kan länsa frysen med
Töm alla skåp, ta alla korten
för jag kommer inte titta på dom mer"

"Nu sitter jag här, med Lisa Nilsson
Du tog alla plattor, men du glömde henne kvar
Jag har ju en säng, och jag har ju en brödrost
Man kan ha det sämre, men en kudde vore skönt
Hellre utan gåsdun än att ligga där med dig
Jag sover bra, faktiskt riktigt bra"
 
Om det är sant el inte vet jag inte ( många lögner ) men han ska enligt uppgift ha nytt boende om en månad. Pratar just nu om vem som ska ha vad och känner skit i möbler ta vad du vill jag kan sitta på golvet bara jag gör det i fred :D han påtalar ständigt att det är mitt beslut och inte vad han vill ( I know :confused:) även gruset på parkeringen betalade han ( 2,5 år sen) japp säg ett pris el samla ihop det i säckar ditt val ...
Starkt gjort! :)
Vad skönt att det är ditt boende. :bow:

Ge inte bort allt till honom bara.
Min pappa gjorde det när han lämnade för att undvika tjafs men det blev tjafs ändå.
Jag tror att det inte handlar om grejerna utan snarare att bli lämnad.
Ditt ex kommer aldrig bli nöjd ändå, just för att han blir lämnad.

Det är inte så kul att stå där utan grejer och fortfarande ha massa tjafs.
 
Håll hårt i sakerna, jag fick dåligt samvete när jag lämnade och fick som julklapp sålda hundar och tusenfalt i skulder, aldrig mer. Han gick utan skuld trots betalningsanmärkningar vid ingången. :meh: :cautious:
Säger det samma.
Min mamma fick ett hus för 5 milj. betalt och klart med inventarier pga dåligt samvete. :meh:
Ändå var det gnäll när pappa kom på att han hade glömt kvar personliga företagspresenter som han ville hämta. :wtf:

Så ge inte bort en massa grejer på grund av dåligt samvete.
Kom ihåg att det var han som började. Det är pga hans handlande som gör att det är slut.
Han är den som är rövhatten - inte du.
Glöm inte det!
 
Nu är förlovningen bruten sen ett par veckor, mer skit har framkommit men det spelar mindre roll, det är som det är. Planerar för framtiden och styr upp ekonomin så gott det går. Han har inte börjat packa än men ska förhoppningsvis flytta i mitten på månaden.
 
Nu är förlovningen bruten sen ett par veckor, mer skit har framkommit men det spelar mindre roll, det är som det är. Planerar för framtiden och styr upp ekonomin så gott det går. Han har inte börjat packa än men ska förhoppningsvis flytta i mitten på månaden.

Är det lugnare nu i alla fall? Inte såna utbrott och anklagelser längre? Låter bra att han flyttar snart!
 
Nja m tanke på senaste " upptäckten" är det minst sagt inte läge för hans anklagelser alls... Blir lite ont om möbler ett tag men vad tusan det är ett I- landsproblem jag fixar nya när det finns pengar :)

Jag tyckte ju inte det lät som anklagelserna var rimliga förut heller, men oavsett är det ju bra om han själv fattat att han får lägga av. Helt rätt tänkt, saker är saker men sinnesro är ovärderligt. :up:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp