Bukefalos 28 år!

Tror ni....

"Men allt det andra då?"
Du förstod mig fel. Jag undrar varför du inte nämner om t ex kommunikation eller något om alla grundskunskaper mm, som NH förutsätter? Kan det vara så, att du inte vet mer om NH än "repvifteri"? I så fall har du mycket kvar att upptäcka! :)


Där ser vi olika på saken.
Betyder det, att du anser, att vi inte skall göra något med hästarnas eventuella rädsla för olika ting? Om så, kan du argumentera för den ståndpunkten?
För att fortsätta på mitt exempel, skall man alltså rida/köra på vägen, även om hästen är bilrädd? En inställning som i så fall är främmande för mig och NH-filosofin.

LIA
 
Absolut!!
Om det inte funkar gör man det inte korrekt.
NH kan hjälpa ryttare och häst i flera sammanhang!

/Frida

______________________________

"Dream as you'll live forever, live as you'll die today"
"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 144
Senast: Sasse
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
40 238
Senast: Mineur
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 424
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Det här dyker upp med jämna mellanrum på forumet. Vi är flera som har eller har haft fobier, både vanliga och ovanliga. Så, har du en...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
9 861
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Brukshundar och könsbunden aggressivitet
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp