Bukefalos 28 år!

"Tryckpressen"

Sv: "Tryckpressen"

Fast "sov-när-du-är-trött" kan också ge rutiner. Vi försökte "lära" våran son när han skulle sova (dvs. när vi tyckte att han skulle sova) och det genererade bara skrik, gråt och frustration. Så fort vi släppte den idén och började följa Es naturliga sömnrytm så skapades rutiner. Det visade sig att han faktiskt är som ett litet urverk. Följer vi hans signaler somnar han 20-20.30 och sover 12 timmar (med 2-3 nattmatningar).

Det behöver inte bli antingen eller.
 
Sv: "Tryckpressen"

Fast det håller jag ju med om men vad jag menade var den metoden där barnen inte alls behöver sova om det inte vill och stupar i soffan framför tv kl 22 varje kväll ungefär. Inga rutiner finns och ingen ordning på sovandet heller.
 
Sv: "Tryckpressen"

Det finns ett helt forum som nattar så och tycker att det är en bra metod ;)

Jag kan verkligen inte förstå det. Människan pressar ju ned barnets huvud! Herregud, även om man inte missbrukar metoden och tar i för hårt så känns det ju helt galet att pressa ned barnets huvud så där.
 
Sv: "Tryckpressen"

AW har en poäng....barn är vana vid tryck ( livmodern är trång samt vaggar och ganska stötvisa ryck när man går ) OK så långt...men varför "vagna" dem till söms :o Knyt in barnet tajt i en sjal och lägg ena änden över barnets huvud och det tar 3 s och mitt barn snarkar!! Jag lovar!! INga armar runt och bära eller vagga eller filt eller NÅGOT är lika effektivt som en sjal runt hela barnets kropp.

Och nej jag bytte inte heller bajsblöja på natten med risk att väcka barnet, ett tjockt lager salva dock. och tjejen slutade rätt fort bajsa på natten.
 
Sv: "Tryckpressen"

Jag kan verkligen inte förstå det. Människan pressar ju ned barnets huvud! Herregud, även om man inte missbrukar metoden och tar i för hårt så känns det ju helt galet att pressa ned barnets huvud så där.

Känner också så, spontant.

Men efter att ha jobbat med barn med diverse diagnoser, spädbarn med autism som INTE sov, enda gången han sov var när han kördes i barnvagn på riktigt, riktigt stening väg. Föräldrarna sov ALDRIG, ren tortyr. Där hade de kanske varit "snällare" att använda liknande metod först istället för droger/tabletter.

*funderar vidare*
 
Sv: "Tryckpressen"

jag tittade på youtube och jag började gråta, det var hemskt att se, har en 3 veckors pojk här i min famn. USH.. det såg så brutalt och hårt ut :(
 
Sv: "Tryckpressen"

kl

Förstår inte meningen med att trycka ner huvudet.:confused:
Isak snurrar, bökar och har sig och som bara den i sängen innan han kommer till ro och kan somna. Men det får man ta och vi "håller honom nere" genom att ha en hand på honom och med lugna smekningar på rygg och mage
 
Sv: "Tryckpressen"

Känner också så, spontant.

Men efter att ha jobbat med barn med diverse diagnoser, spädbarn med autism som INTE sov, enda gången han sov var när han kördes i barnvagn på riktigt, riktigt stening väg. Föräldrarna sov ALDRIG, ren tortyr. Där hade de kanske varit "snällare" att använda liknande metod först istället för droger/tabletter.

*funderar vidare*

Det tror inte jag. Jag skulle alla gånger ta till läkemedel (då finns ju strikt översyn av en barnläkare) innan jag brukar våld mot mitt barn.
 
Sv: "Tryckpressen"

Ja fast så tänker inte alla mammor ( här på buke bl a).

Minns en tråd där Theralen diskuterades och den debatten blev rätt hetsk mot den mamma som hade provat det till sitt barn om jag minns rätt.


Om man får välja på läkemedel med bra översyn av läkare eller AW:s metod som visas på filmen så vet då jag vad jag väljer och jag går då efter vad läkaren anser :)
 
Sv: "Tryckpressen"

Oj, vill påpeka att metoden inte är nått jag skulle använda eller stödjer utan en fundering efter att ha träffat på en mamma som skrek rätt ut och som jag fick lägga p åsoffan i personalrummet medan jag tog barnet en stund. Barnet var redan ordinerat tabletter , som inte funkade. :)
 
Sv: "Tryckpressen"

Vad kan en desperat förälder med sömnbrist kunna tänkas hitta på om den inte coachas av någon alls?


Coachas av idioti är väl inte helt hundra... Anna kanske skulle knipa med benen så hon hinner med sina barn, istället för att skaffa sig en massa som hon måste hitta genvägar till för att klara av.
 
Senast ändrad:
Sv: "Tryckpressen"

Det är definitivt inte bara föräldrarnas problem. Det blir barnens problem också som aldrig får slappna av för att de har osäkra och rädda föräldrar som inte förmedlar säkerhet och lugn.

____

Jag tycker fortfarande att osäkra föräldrar är mer skadligt för ett barn än att dras över en tröskel när det ligger i vagnen...

Jag tvivlar starkt på att det finns så många föräldrar som är osäkra i ett. Vid vissa nya situationer kan jag förstå. Hur skadligt kan det vara?

Så mild var väl ändå inte metoden... Du glömde att hon drar hårt o trycker ner huvudet också. SWEET!
 
Sv: "Tryckpressen"

AW har en poäng....barn är vana vid tryck ( livmodern är trång samt vaggar och ganska stötvisa ryck när man går ) OK så långt...men varför "vagna" dem till söms :o Knyt in barnet tajt i en sjal och lägg ena änden över barnets huvud och det tar 3 s och mitt barn snarkar!! Jag lovar!! INga armar runt och bära eller vagga eller filt eller NÅGOT är lika effektivt som en sjal runt hela barnets kropp.

Och nej jag bytte inte heller bajsblöja på natten med risk att väcka barnet, ett tjockt lager salva dock. och tjejen slutade rätt fort bajsa på natten.

Jämför hon trycket i livmodern med en hand som tvingar ner bebisens huvud? Haha då är hon ju till o med mer korkad än vad jag trodde.

Med sjal är det ju ett ständigt "mystryck" runt hela bebisen = trångt som i livmodern. Närhet och värme... Men när bebisen ligger i en öppen vagn som i filmen o får sitt huvud nertryckt lite då och då.. NÄ den köper jag inte...
 
Sv: "Tryckpressen"

Anna kanske skulle knipa med benen så hon hinner med sina barn, istället för att skaffa sig en massa som hon måste hitta genvägar till för att klara av.


:rofl::rofl:

Det värsta med hennes metoder tycker jag är att hon förmedlar till barnet att "det är inte lönt att du skriker för nu SKA du sova och jag kommer ändå inte ta upp dig". Det är tvärt emot vad mina principer säger. Mitt barn är en individ och en personlighet och jag lyssnar på vad han vill.

Jag håller på att läsa Jesper Juul nu, vilken härlig människa!

Om någon vill läsa de borttagna trådarna (med pojken som dunkar huvudet i spjälorna i 28 dagar innan han är knäckt och andra trådar där Anna kritiseras som helt plötsligt försvann) så har jag länken.

Jag förstår inte hur folk går på hennes skit!?!?!?!
 
Sv: "Tryckpressen"

Folk går väl på skiten för att boken sålde så bra kanske?

Jag har inte sett filmen och tror inte heller att jag faktiskt vill se den, jag vet inte om jag skulle bli sur, förbannad etc.

Så jag la upp den här tråden för att få höra lite vad andra tycker. Och så som ni beskriver filmen att hon trycker hårt, så tycker jag att den metoden går fetbort.

Jag känner inte till människan särskilt bra, skulle någon kunna beskriva henne? Vilka metoder hon propagerar för och hur dom går till? Vad för grodor hon har sagt och sådär?
 
Sv: "Tryckpressen"

Gå in på hennes hemsida (och absolut hennes forum) och läs. Du hittar den lätt om du googlar på namnet.
 
Sv: "Tryckpressen"

Jag vet inte om det är emot forumreglerna att länka men det är en privatpersons blogg de ligger på. Jag ska fråga moderatorn först.
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 737
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 138
Senast: Amaranthe
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 131
Senast: Iamia
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
24 401
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp