Bukefalos 28 år!

Turbo (bordercollie)

Sv: Turbo (bordercollie)

*KL*
Jag vill minnas att en engelsk tik seminerades med Turbos sperma o valparna importerades som livmodersimporter o kunde därför reggas.
Det kryphålet är numera borttaget.

mvh
 
Sv: Turbo (bordercollie)

Jag har hittat i SKK hunddata att han fick 14 valpar med två olika tikar. Någon som vet om han fick fler som inte är reg i SKK?
 
Sv: Turbo (bordercollie)

Min BC-valp har jag köpt av Madeleine Haag, och han är Turbos femte generation sa hon. Jag hade ingen aning om att det var ni som hade Turbo förens jag kom dit och skulle hämta min lilla valp och hon berättade det :) Och om du läser det här så var det jag som köpte "Adolf" som numera heter Tyson ;D
 
Sv: Turbo (bordercollie)

Min BC-valp har jag köpt av Madeleine Haag, och han är Turbos femte generation sa hon. Jag hade ingen aning om att det var ni som hade Turbo förens jag kom dit och skulle hämta min lilla valp och hon berättade det :) Och om du läser det här så var det jag som köpte "Adolf" som numera heter Tyson ;D

Hur gammal är din Tyson?
Har en BC ifrån Madeleine som blev 1 år nu i april
 
Sv: Turbo (bordercollie)

Han är bara 14 veckor än så länge :) Jasså vad kul, vad heter hans/hennes föräldrar då? :)
 
Sv: Turbo (bordercollie)

Han är bara 14 veckor än så länge :) Jasså vad kul, vad heter hans/hennes föräldrar då? :)

Jadu, jag vet faktiskt inte.
Hans pappa var åt det bruna hållet.
det var min syster som hämtade Zotis, så jag träffade ej hans föräldrar..
Har tappat bort Madeleines mailadress, har du den?
Om du har den, skicka gärna över den via PM t.ex :)
Skulle vilja få kontakt med henne, är så nyfiken på Zotis föräldrar och syskon! :)
 
Sv: Turbo (bordercollie)

Vi har en bror till honom från samma kull. Han hette Alexander den fete, men nu är det Rambo. Deras pappa heter Rune och mamman är Amy (stavning?)
 
Sv: Turbo (bordercollie)

Hej!
Min hund Duchess som tyvärr gick bort för ca 2 år sedan var efter Turbo och Råttan. Vi tog över henne från Madde när hon var 6 år gammal. Då fick hon en sista kul med en borderhanne som hette Musse. Det blev två valpar en trefärgad tik som jag tror dom döpte till Diana och en hane som var svart och döptes till Lord.
Jag måste säga att någon bättre hund har jag aldrig haft. Vi saknar henne enormt mycket. Så fantastisk snäll, lyhörd, glad, ja världens bästa hund. Det skulle vara jätte kul och höra om det är någon som har valpar efter henne.

Tyvärr gick hon bort i cancer som hennes pappa Turbo. Hon blev ca 11 år.

/Cattis
 
Sv: Turbo (bordercollie)

Som redan skrivet. Turbo dog av canser och ligger i "Familjegraven" hemms hos Kenth och Madeleine.
Jodå, Turdo blev pappa:)
Både K & M ville föra Turbogenerna vidare då han var en mycket speciell hund.
Tvärr så var han aldrig vallad och då inget lp gjorts så fick inte valparna reggas.
Kan säga med säkerhet att i sitort ALLA av Turbos valpar har ärvt hans sinnelag. Dom är lugna och trevliga och väldigt arbetsglada men inga arbetsnarkomaner.
Här kommer en bild på en av hans ättlingar.

16v.jpg


Hej!
Vet du vilken mamma och pappa han är efter? Är nyfiken på om det är en valp som är efter min hunds valpar. Duchess hette vår tik och var efter Turbo och Råttan. Duchess fick två valpar 2003 som döptes till Lord och Diana tillsammans med en BC som hetter Musse.

/Cattis
 
Sv: Turbo (bordercollie)

KL

Turbos avkommor, alla födda år 1990.

Mor till dessa var Monkfield Milk Tray
Somollis Turbo-Flipp (Hane)
Somollis Turbo-Etto (Hane)
Somollis Turbo-Nitro (Hane)
Somollis Turbo-Björn (Hane)
Somollis Turbo-Åska (Tik)
Somollis Turbo-Lizzie (Tik)
Somollis Turbo-Stinta (Tik)

Mor till dessa var Mindy

Turboricki (H)
Turboaction (H)
Turboeye (H)
Turboquick (T)
Turboluck (T)
Turbotrix (T)
Turbofly (T)
 
Sv: Turbo (bordercollie)

KL

Turbos avkommor, alla födda år 1990.

Mor till dessa var Monkfield Milk Tray
Somollis Turbo-Flipp (Hane)
Somollis Turbo-Etto (Hane)
Somollis Turbo-Nitro (Hane)
Somollis Turbo-Björn (Hane)
Somollis Turbo-Åska (Tik)
Somollis Turbo-Lizzie (Tik)
Somollis Turbo-Stinta (Tik)

Mor till dessa var Mindy



Turboricki (H)
Turboaction (H)
Turboeye (H)
Turboquick (T)
Turboluck (T)
Turbotrix (T)
Turbofly (T)

Vem ägde Mindy, var det också Madeliene Haag?
 
Sv: Turbo (bordercollie)

Min BC-valp har jag köpt av Madeleine Haag, och han är Turbos femte generation sa hon. Jag hade ingen aning om att det var ni som hade Turbo förens jag kom dit och skulle hämta min lilla valp och hon berättade det :) Och om du läser det här så var det jag som köpte "Adolf" som numera heter Tyson ;D

heej:laugh: jag har en BC som är köpt från Madeleine Haag. Det är en tik som blir två år i april, Turbo är hennes morfar, hon är inte reggad. jsg tränar lydad och agility med henne och ska börja tävla om några månader. Hon hette Zara när hon föddes men nu heter hon Sparkie :)
 
Sv: Turbo (bordercollie)

Gammal tråd,men Turbo minns man ju!;)
Turbo Star..har fortf ingen hemsida.
Madde föder upp araber,arrangerar clinics,utställningar etc och klarar sej tydligen toppen utan egen hemmis.
Själv hade jag gärna velat se mer av hennes hästar på en hemsida,men nån dag kanske.
På rasforumet går hon att hitta då hon gör inlägg då och då.
Turbo och Råttan gifte sej f ö när Madde och Kenth gifte sej!
Det var meningen att inlånade Nimbusz ox skulle gift sej med deras favoritsto men Nimpan fick kalla hovar....:D
 
Sv: Turbo (bordercollie)

Hej där, råkade hamna här av en slump. Jag jobbade som djurskötare hos Haags 98, då fanns Duchess där, hon var ganska understimulerad då. Vad kul att ni tog hand om henne, hur kom det sig? Var bodde de då? Och ni? Vore jättekul att veta mer, berätta gärna! M v h Angela
 
Sv: Turbo (bordercollie)

heej:laugh: jag har en BC som är köpt från Madeleine Haag. Det är en tik som blir två år i april, Turbo är hennes morfar, hon är inte reggad. jsg tränar lydad och agility med henne och ska börja tävla om några månader. Hon hette Zara när hon föddes men nu heter hon Sparkie :)

Hej! Är din Zara född 18 april 2008? för i sådana fall har jag en kullbror till henne!! Zotis heter han! Skriv gärna! johanna-eriksson@live.se är min mail! Zotis pappa heter Rune och hans mamma heter Zamantha :)
Mvh Johanna
 
Sv: Turbo (bordercollie)

Hej!
Vet du vilken mamma och pappa han är efter? Är nyfiken på om det är en valp som är efter min hunds valpar. Duchess hette vår tik och var efter Turbo och Råttan. Duchess fick två valpar 2003 som döptes till Lord och Diana tillsammans med en BC som hetter Musse.

/Cattis

Hej! Min hund Zotis kommer från Haags, hans farmors mor heter Duchess :D Så det är väl din hund då? :D
 
Sv: Turbo (bordercollie)

1998 när jag jobbade hos dem fanns det fyra valpar efter en inlånad tik samt ca 11 valpar efter Råttan. Båda med Turbo som far. Vet nån vart de tog vägen? Hälften hade inte sålts när jag slutade där.
 
Sv: Turbo (bordercollie)

Hej jag är lite efter med mitt svar, jag har en tik som är köpt från Madde. Hon fyllde 1 år nu i september också från Amie. :) Är det någon som vet om Amie är släkt med Turbo på något vis? Skulle vara kul och se någon av Mixas kullsyskon.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 258
Senast: lilstar
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 323
Senast: Dentaku
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 476
Senast: Hazel
·
Foder & Strö Nya hästen fick med sig nått tillskott för magen, men inte i originalförpackning. Nån som har nå hum om vad det kan va? Doseringen va...
Svar
11
· Visningar
1 093
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp