Turbo (bordercollie)

verrdogan

Trådstartare
Nån som vet vart denna vovve tagit vägen? Han som va en sån kändis. Va kanske många år sen, men ändå.
Nån som vet nått?
 
Sv: Turbo (bordercollie)

Men då! Jobbigt att han hade canser då. Stackarn. Han va en duktig hund iaf,
 
Sv: Turbo (bordercollie)

Turbo, mötte en nyinflyttad för någon månad sedan som kom med en lite valp som såg ut som en rottis. Först talade hon om att hennes valp var ju så rädd av sig, hon skulle ju blir vakthund!
Jag frågande hur gammal hon var osv och om rasen, nä hon var en korsning mellan BC och Rottis och det var Turbo som var morfar(el. farfa) sa hon. Jag funderade länge över det där men insåg att människan håller sig nog inte till sanningen. Det var några fler händelser som bidrog till min slutsats och jag tror inte valpen finns kvar hos den kvinnan idag.
 
Sv: Turbo (bordercollie)

Nej jag vill minnas att Turbo fick valpar med en tik som också fanns i hushållet. Jisses, det var väl på 80-talet nån gång?
 
Sv: Turbo (bordercollie)

Som redan skrivet. Turbo dog av canser och ligger i "Familjegraven" hemms hos Kenth och Madeleine.
Jodå, Turdo blev pappa:)
Både K & M ville föra Turbogenerna vidare då han var en mycket speciell hund.
Tvärr så var han aldrig vallad och då inget lp gjorts så fick inte valparna reggas.
Kan säga med säkerhet att i sitort ALLA av Turbos valpar har ärvt hans sinnelag. Dom är lugna och trevliga och väldigt arbetsglada men inga arbetsnarkomaner.
Här kommer en bild på en av hans ättlingar.

16v.jpg
 
Sv: Turbo (bordercollie)

Å sicken sötiz. Känner du Tubbes ägare eller? Tänkte på all bra info vi fick av dej :angel:
 
Sv: Turbo (bordercollie)

Googla på turbo star arabians. Det var dom som ägde han. Kanske så kan det stå något på deras hemsida.
 
Sv: Turbo (bordercollie)

Googla på turbo star arabians. Det var dom som ägde han. Kanske så kan det stå något på deras hemsida.

Hej! Jag vet inte om ni skriver på den här tråden längre,men om ni gör det så har jag lite information. Jag är dotter till Kenth och Madeleine Haag. Tyvärr så har vi ingen hemsida.
Det var min pappa som tränade upp Turbo och gjorde honom till den hund han blev.
Jag var ganska liten när vi hade honom men jag kommer ihåg dagen när han dog. Alla var väldigt ledsna och jag kommer ihåg att han dog på en filt mitt på våran gräsmatta. Jag satt på knä bredvid honom och jag var en av de sista som klappade Turbo. Jag saknar honom mkt men han var ganska gammal när han dog. Några år senare så dog hans ´´fru´´ Råttan.

Det var två fina hundar som jag aldrig glömmer!!!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Turbo (bordercollie)

I andra meningen står det väl att de tyvärr inte har någon hemsida?
 
Sv: Turbo (bordercollie)

Som redan skrivet. Turbo dog av canser och ligger i "Familjegraven" hemms hos Kenth och Madeleine.
Jodå, Turdo blev pappa:)
Både K & M ville föra Turbogenerna vidare då han var en mycket speciell hund.
Tvärr så var han aldrig vallad och då inget lp gjorts så fick inte valparna reggas.
Kan säga med säkerhet att i sitort ALLA av Turbos valpar har ärvt hans sinnelag. Dom är lugna och trevliga och väldigt arbetsglada men inga arbetsnarkomaner.
Här kommer en bild på en av hans ättlingar.

16v.jpg

Men var det inte så att han var hemsk från början? Världens arbetsnarkoman och med en hel del humör?
Har för mig att jag läst det i en intervju?
 
Sv: Turbo (bordercollie)

Vad jag kommer ihåg så fick de honom på köpet när de importerade en annan hund från England och det var för att han ansågs vara ganska värdelös som vallare?
 
Sv: Turbo (bordercollie)

Nejmen vad spännande!
Min BC är köpt från en Madeleine Haag!
Är det din mamma?
 
Sv: Turbo (bordercollie)

Nämen vad roligt:)

Jag praktiserade på Turbo Star Arabians när de fanns på V. Sundby i Örebro...och om jag inte minns helt tokigt så var M gravid då för hon red knappt.
Jag gick i 8:an då...hur gammal är man då...14 va? Isf var det..oj, jisses:o 14 år sen!!!
 
Sv: Turbo (bordercollie)

Googla på hela Tubbes namn: Melodor Turbo
och
på hela Kentas namn: Kenth Haag
Där finns en hel del.

Tubbe var född i Skottland 1987 och han och Kenta tävlade SM i lydnad 1988 i Växjö.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 137
Senast: lilstar
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 081
Senast: Dentaku
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 952
Senast: Hazel
·
Foder & Strö Nya hästen fick med sig nått tillskott för magen, men inte i originalförpackning. Nån som har nå hum om vad det kan va? Doseringen va...
Svar
11
· Visningar
1 057
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Fototråd del II
  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp