Bukefalos 28 år!

jag rider en islandshäst som jag ioförsig inte tävlar me han har trött ocg pigg perioder ibland... :smirk:
 
Är foderstaten i rätt balans? En balanserad foderstat kan göra undervärk! H*n kanske störs tjock päls om h*n inte är klippt.

//Alice - spånar
 
han har aldrig blivit klippt vad jag vet och han går ute om året
 
Oklippta hästar kan tendera att bli lite trötta och "avslagna" i sin tjocka vinterpäls. Då spelar fodersort mindre roll. Däremot kan man ev hjälpa upp slö häst med att balansera foderstaten ordentligt, men för det krävs analyserat grovfoder....

//Alice
 

Liknande trådar

Samhälle Läser att 2G och 3G-näten läggs ner 2025. Men jag antar att det är väldigt få som har så gamla telefoner att 4G inte funkar. När började...
Svar
4
· Visningar
419
Senast: MiaMia
·
Foder & Strö Jag letar febrilt efter ett lämpligt mineralfoder, ja eller ett mineralfoder och sen kanske rena mineraler att komplettera med. Nedan...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: maddie202
·
Hästvård Hej! Vad skulle ni säga är fördelen med att använda en hovslagare som är godkänd av Jordbruksverket? Vad krävs för att bli godkänd och...
2
Svar
32
· Visningar
2 058
Senast: fio
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 029
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp