Bukefalos 28 år!

tv4 i morgon bitti om kamphundar

Rotterö

Trådstartare
I morgon skall dom prata om kamphundar på tv4 morgon pogram
Förbjud av kamphundar mm
Vad tycker ni om att förbjuda kamphundarna

Jag gillar alla hundar. Men fel folk som fostrar hund blir farligt.
själv har jag en rottis
 
Sv: tv4 i morgon bitti om kamphundar

Ojojoj :eek:

Att du vågar.. Ännu en ny tråd om kamphundar :crazy::devil:

Jag blandar mig inte den här gången.. :angel::D
 
Sv: tv4 i morgon bitti om kamphundar

"dum fråga" kanske men vad e en kamp-hund:angel: Hur ska dom kunna göra ett förbud mot ett media-uttryck:confused:
 
Sv: tv4 i morgon bitti om kamphundar

Ja just nu ligger väl de mest omtalade raserna nära till hands:

Amstaff / Pittbull m.f

Men om sanningen ska fram, jag skulle vilja se lite statistik på hur många av dessa hundar som gått till attack som verkligen är renrasiga med seriös uppfödare.

För om det är blandraser kommer ju iaf inte problemet att försvinna bara för att förbud införs på reggade raser ..
 
Sv: tv4 i morgon bitti om kamphundar

ja tror att om dom förbjuds kommer de säkert bara bli ännu mer knepigt folk som har dom :cry: själv är ja inget stort fan av "kamphundar" pitbull syftar jag på.. är ju så att dom har kortare stubin än andra hundar alla hundar är ju framtagna för olika syften min är vakt hund tex å han är inte tränad för de de ligger bara i hans natur.. å "kamphundar" för att slåss. borde nog va lag på att testa alla hundars mentalitet innan dom säljs å även kolla upp va de e för folk som har dom.. där ja bor finns de väldigt mycke pittbull,amstaff medmera å ägarna är tuffa men snälla killar å tjejer som älskar sina hundar men tyvär händer de olyckor, jag å min förra hund blev attakerade inge skoj alls..
 
Sv: tv4 i morgon bitti om kamphundar

Jag tror tyvärr inte heller att det skulle hjälpa att förbjuda "kamphundar".
Och skulle det nu utom förmodan minska antalet kamphundar (pitbull amstaff) så tror jag att de idioter som haft såna hundar skulle ta till sej andra raser istället... När ska man då börja förbjuda Rottweiler, Dobbermann och Schäfer?
Då har vi ju till slut inga hundar kvar alls :crazy:

Däremot borde man göra nåt PÅ RIKTIGT åt alla oseriösa uppfödare...
Utan oseriösa uppfödare skulle det inte finnas oseriösa hundägare heller (iaf inte i närheten av de antal som finns idag)!
 
Sv: tv4 i morgon bitti om kamphundar

Dessutom om dessa raser förbjuds så spelar det ingen roll för de som har "blandisar" med dessa raser, alltså en amstaffblandis kommer ju inte att bli påverkad av förbudet ..

Så jag tror inte att förbudet kommer hjälpa så mycket !
 
Sv: tv4 i morgon bitti om kamphundar

Jag tror inte heller på förbud mot kamphundarna.
Det är de oseriösa hundägarna som är felet.

Men i morgon så handlar det öven om en hund som blev biten av en rottweiler.
Det är tydligen 80% av befolkningen som vill ha förbudet.
Måste titta i morgon
 
Sv: tv4 i morgon bitti om kamphundar

Undrar bvad de menar med ett förbud? Någon som vet?

Att alla hundar av "kamphundras" skall avlivas omedelbart eller att man inte får avla på dem?
 
Sv: tv4 i morgon bitti om kamphundar

KL

Det är väl dock inte bara oseriösa hundägare som råkar illa ut.

Det finns ju de tex pitbulls som HELT PLÖTSLIG attackerat sina ägare.. Utan att det varit någon oseriöst inblandat.

Jag vill iaf ha bort dessa hundar.
På något sett.
 
Sv: tv4 i morgon bitti om kamphundar

KL

Det är väl dock inte bara oseriösa hundägare som råkar illa ut.

Det finns ju de tex pitbulls som HELT PLÖTSLIG attackerat sina ägare.. Utan att det varit någon oseriöst inblandat.

Jag vill iaf ha bort dessa hundar.
På något sett.

Då skulle alla hundar förbjudas
Alla hundraser kan göra så. Just hugga när som-
Ofta är det något fel på hunden.
Det kan vara en golden retriver som står för de mesta bit olyckorna bland familjer.

Min dotter blev biten i ansiktet av hennes kompis schäfer hane. Han va bara 2 år.

ALLA Hundar kan bitas när som helst
Det är inte bara pittbull
 
Sv: tv4 i morgon bitti om kamphundar

Självklart är det så..


Anledningen till att golden biter många är för att de är så vanliga, statistiken räknas inte på rätt sätt.


Men pittbull och liknande är ju vida kända för sitt opålitliga sätt.
Jag skulle aldrig vilja ha en sådan nära mina hundar, eller barn när jag skaffar sådana.
 
Sv: tv4 i morgon bitti om kamphundar

Sedan är också frågan hur man vet att rätt person köper dessa hundar.

Jag själv tex, jag är inte oseriös på något sätt i min hundhållning.
Jag kan en del och har haft många hundar, tar bra hand om dem osv.

Men kunskap nog för en sådan här hund?
Det är det ju ytterst få som har, eftersom även duktiga ägare plötsligt attackerats.
 
Sv: tv4 i morgon bitti om kamphundar

Jag känner en familj som blev uppträngda i ett hörn av sin egna rottweiler
frun och 2 barn. De satt snällt där till gubben kom hem. Så rottisar kan också
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu är det nära att XLBullies förbjuds i UK, efter flera ihjälbitna människor. Norge har ju ett införselförbud etc av vissa raser och...
2
Svar
33
· Visningar
4 009
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
886
Senast: Trassel12
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
848
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 658
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp