Bukefalos 28 år!

tv4 i morgon bitti om kamphundar

Sv: tv4 i morgon bitti om kamphundar

Kan ju inte låta bli att skratta!:rofl: Bara för att man har en sk "kamphund" så uppmuntrar man inte hundens kamplust för att man har kamp som en lekbelöning! Det var det löjligaste. Bara för att jag spårar med min hund så får han ju inte mer spårlust...snarare tvärtom att han spårar först vid kommando. Dessutom så kommer till exempel pitbullens riktiga kamplust fram först när man hetsar hunden till något. Det gör man inte om man kampar geonom lek. Men vem vet...jag kan ju ha fel:angel:
 
Sv: tv4 i morgon bitti om kamphundar

Nej kamp under ordnade former är en mycket mycket bra belöning, speciellt för "kamphundar" som ser kamp=lycka ( i stora drag )...

Men vad vet jag ( + alla andra med kamphundar som jag känner )

:)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu är det nära att XLBullies förbjuds i UK, efter flera ihjälbitna människor. Norge har ju ett införselförbud etc av vissa raser och...
2
Svar
33
· Visningar
3 973
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
848
Senast: Trassel12
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
837
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 342
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp