Bukefalos 28 år!

tvådelat med fasta ringar

beauspirit

Trådstartare
äntligen har jag hittat ett bett som min häst trivs riktigt bra med :D!
detta hade vi redan hemma, ett travbett, tvådelat med fasta ringar som detta fast något smalare, i 10,5.

han tyckte väldigt mycket om det och har fått prova en massa bett och han har varit krånglig sen efter han fick sina 5årständer och blev lite öm i munnen, så nu efter det är han mer kräsen :crazy:.

iallfall tänker jag då inte rida med travbettet utan ska köpa ett vanligt tvådelat med fasta ringar i mässing (så det matchar tränsen).
nån som vet om det finns nåra bra till bra pris här på internet?
hööks hade ju bara 12,5 och de är jättetjocka, vill ha ett smalare, typ bridong.

andra ridsportaffären har jag inte kollat i men de brukar ta 269 för deras vanliga eggbett, så mässinget är säkert dyrare än så :(.

snälla hjälp mig :)
 
På hööks har dom ett delat bridongbett med fasta ringar, går under namnet bridong D-rings bett och det köpte jag till min pålla och det gillade hon. Jag tycker inte att det är så tjockt, det står 13mm. Dom finns i stl. 10,5 - 13,5 cm.
 
jo jag ska nog köpa det det kostade ju bara 149 tror jag :)
men problemet är att jag har mässingspännen på tränset å allt :( men har inte lyckats hitta ett i mässing i 10.5 :(
 
Någon har som vet ett bra bett att använda om hästen hänger mycket i handen? :bump:
 

Liknande trådar

Utrustning Jag rider en häst som just nu går på ett vanligt tredelat eggbett men jag skulle gärna vilja testa ett med lösa ringar. Han har ganska...
Svar
4
· Visningar
1 263
Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 052
Träning Min unghäst född -10 har aldrig riktigt accepterat bett. Munnen är kollad,allt ser bra ut. I början så hade vi 3-delat tränsbett,vilket...
Svar
12
· Visningar
1 456
Senast: Ridinglady
·
Hästhantering Vi fick hem en ny häst som kom med diverse problem. Hon hade hemska låsningar och spänningar i kroppen, tandproblem ect. Allt är nu...
Svar
11
· Visningar
3 108
Senast: Reykur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp