Tvättmaskin som inte funkar med för lite tvätt.

Det är viktigt att du inser att det här inte handlar om att Whirlpool är "snälla" och ett "sjysst företag". De följer den lag de är tvungna att följa. Du har alltså än så länge rätten på din sida (skulle maskinen däremot visa sig tvätta finemang med 1 kg tvätt i trumman blir det ett annat läge, men har du tom vägt tvätten är det knappast möjligt).
Eller så är det så att den första maskinen faktiskt var ett rejält måndagsexemplar.
Kan till och med vara så att Whirlpool känner till att det felet kan uppkomma....?
 
Öh jag fattar inte problemet. Jag kommer ge dom den fakta jag har och sen får dom göra som dom vill.
 
Öh jag fattar inte problemet. Jag kommer ge dom den fakta jag har och sen får dom göra som dom vill.
Och kanske är det så att den maskin du kommer att få uppför sig exemplariskt?
Att du hade ett måndagsexemplar. Ett exemplar med ett felk de känner till kan uppkomma?

Jag bara spekulerar, eftersom sånt händer

Hoppas att det är så.
 
Eller så är det så att den första maskinen faktiskt var ett rejält måndagsexemplar.
Kan till och med vara så att Whirlpool känner till att det felet kan uppkomma....?

Jo, och då följer Whirlpool lagen. Det jag menade var att de har medgett att det är ett fel om maskinen gör som MarieJ säger. Alltså finns - precis som sagts - chansen att nästa maskin tvättar precis som den ska även med 1 kg tvätt =)
 
Må vara att jag missat något, men är det verkligen whirlpool som byter ut maskinen och inte återförsäljaren?
 
Må vara att jag missat något, men är det verkligen whirlpool som byter ut maskinen och inte återförsäljaren?

Ingen aning, Marie har ju skrivit whirlpool. Iofs så kan ju en ÅF i sin tur reklamera till whirlpool, så kan ju vara så att ÅF byter ut den efter att whirlpool i sin tur gdk reklamationen från butiken.
 
Ja, alltså är maskinen inköpt på typ elgiganten eller liknande så är det ju de som står för återköp och reklamationsärenden, inte tillverkaren. TS skriver väl om produktmärke antar jag.
 
Butiken har pratat med Whirlpool. Butiken säger att Whirlpool är beredda att ge mig en ny maskin.
Det betyder väl att affären ger mig en ny maskin men får "ersättning" av Whirlpool.
 
Butiken har pratat med Whirlpool. Butiken säger att Whirlpool är beredda att ge mig en ny maskin.
Det betyder väl att affären ger mig en ny maskin men får "ersättning" av Whirlpool.

Ja. Dock så är det "alltid" i sådana här lägen. Du reklamerar till butik. Butik i sin tur reklamerar till tillverkaren. Men butiken måste i första läget hantera din reklamation.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag förstår inte hur universum har gått sönder så totalt, att inget i mitt liv kan funka. Vad gör jag för fel? Varje gång jag ska resa...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 040
Senast: Elo
·
Hemmet Jag råkade just tappa ut en halv kopp kaffe över min fina Klippan-pläd :arghh: På Klippans hemsida står det att plädar av 100% lammull...
2
Svar
35
· Visningar
2 137
Senast: Kakis
·
Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 576
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 562
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp