Bukefalos 28 år!

Tvättmaskin som inte funkar med för lite tvätt.

Menar ni att era underkläder inte blir smutsiga när ni använder dom? Svettas ni inte eller har flytningar, mens eller liknande?
Nu syftade ju inte jag på underkläder enbart utan kläder över lag. Självklart är alla olika men om jag utgår från mig själv så tycker inte jag att tex mina linnen blir så pass skitiga efter en eller två dagars användande att de kräver 60 grader för att bli rena.
 
Nej inte hört ngt men det var i torsdags vi var inne och säljaren är som sagt både trevlig och pålitlig så jag avvaktar några dagar till innan jag ringer och hör. (Han skulle ringa pappa när han hade fått ngn info ifrån whirlpool och ngn mer)
 
Skulle jag spara ihop till en full maskin skulle jag behöva investera i typ 100 par trosor och några dussin linnen. Det skulle innebära tvätt en gång i halvåret eller så.

Så kan man inte leva.

Vita trosor kan gå med lakan och handdukar och något vitt bomulls plagg - men inte har man så myckt tvätt att man fyller en maskin - knappt någonsin? Inte som ensamhushåll.
Och köper jag ett plagg som har skarpare färger så kanske jag äger total 3-4 plagg i liknande färg. Då får det/de plaggen köras i en maskin. Handtvätt är inget alternativ för mig. Jag får det inte att bli rent.

Jag bor ensam o fyller tvättmaskinen utan problem, flera gånger i månaden faktiskt:)
 
Det hade möjligtvis varit skojigare att vara känd som hon med flyt men jag får väl vara nöjd med att ha lyft kvinnliga kroppsfunktioner till en öppnare nivå!

*och jag borde verkligen ha mobilsurfförbud, häromdagen höll jag på att radera hela varulvsleken och nu höll jag på att varna @mandalaki. :crazy:*

Någonstans tycker jag det känns trevligt med en vad vi nog får säga total (och klassisk?) Buke-urspårning som börjar med en nästan tom tvättmaskin som inte fungerar som den ska och sedan drar iväg till miljövänlighet och kvinnors flytningar :rofl:
 
Det hade möjligtvis varit skojigare att vara känd som hon med flyt men jag får väl vara nöjd med att ha lyft kvinnliga kroppsfunktioner till en öppnare nivå!

*och jag borde verkligen ha mobilsurfförbud, häromdagen höll jag på att radera hela varulvsleken och nu höll jag på att varna @mandalaki. :crazy:*
Men det hade varit en fantastisk varning att få! "Orsak: du har diskuterat en moderators flytningar"

:D
 
:rofl: Hahahahah! Jag funderade på hur en tråd om tvättmaskin som inte centriugerar kunde bli så jäkla lång?! Men nu har jag plöjt igenom hela och garvat flertal gånger så jag väckt sambon ;)
HAhaha, tack för tråden! Och T, jag hoppas att försäljaren går med på att reklamera din maskin så du kan få en ny som fungerar för lite tvätt :)
 
Nu syftade ju inte jag på underkläder enbart utan kläder över lag. Självklart är alla olika men om jag utgår från mig själv så tycker inte jag att tex mina linnen blir så pass skitiga efter en eller två dagars användande att de kräver 60 grader för att bli rena.
Men det är väll inte ens någon som förordat att man ska tvätta linnen i 60 grader?
 
Jag är lika gammal som tanten, och kan därför med emfas säga att det statistiska urvalet på 50+-människor i denna tråd göra gällande att givet fenomen är helt okänt för oss i Flashing Zero Generation.
Jag tillhör också den lite äldre generationen o har genom åren haft diverse olika tvättmaskiner, de jag köpt själv har alla varit av bra o dyra märken, jag har aldrig råkat ut för att en tvättmaskin satt sig på tvären i något sammanhang.
Visserligen tvättar jag nästan uteslutande fulla maskiner, en 40 o en 60, regelbundet. I 60 maskinen går sängkläder o handdukar samt kuddar o tecken som jag vill tvätta en gång om året. I 40 tvätten går allt annat utan att färgsorteras, de flesta av mina kläder är svarta eller olivgröna. Sängkläder o handdukar köper jag aldrig vita, utan med dova färger eller med mönster som gör att ev färgsmitta från andra kläder minimeras.

De enda gångerna jag inte tvättar fulla maskiner är när jag köpt nya kläder, sänglinne o handdukar, ja visst ja, det gäller även kuddar o täcken. Jag lägger dem iofs i tvättkorgarna direkt dom kommer med hem, vill aldrig utsätta mig för otvättade masstillverkade kläder eller sängkläder.
 
Whirlpool erbjuder en ny maskin. Men det känns ju värdelöst eftersom den nya lär fungera på samma sätt. Ska kontakta dom och höra om dom kan tänka sig att ge mig en annan modell. Inte troligt men då har jag i alla fall försökt.
 
Whirlpool erbjuder en ny maskin. Men det känns ju värdelöst eftersom den nya lär fungera på samma sätt. Ska kontakta dom och höra om dom kan tänka sig att ge mig en annan modell. Inte troligt men då har jag i alla fall försökt.

Hör om de hävdar att den ska kunna tvätta halva maskiner.

Du kan dock inte kräva få en annan modell, prova, men annars så ta då emot den du får. Företaget har enligt lagt rätt att endera avhjälpa felet eller företa omleverans i första läget. De har valt omleverans. Om den nya maskinen inte heller tvättar som den ska vid halva maskiner - ja då reklamerar du igen!
 
Jag tycker du ska acceptera, de har rätt att försöka åtgärda felet. Bara det att de erbjuder en ny maskin är ett tecken på att de medger felet.
 
Jag vet att jag inte kan kräva men eftersom gubben som var här sa att det inte är ngt fel på maskinen utan att jag bara tvättar för lite så är risken stor att det blir precis likadant igen. Jag kommer acceptera en ny maskin men det kan bli extra jobb för dom vilket jag ska påtala eftersom det står att man kan tvätta 1-5 kg och den krånglar vid drygt 1 kg. ( Har vägt) Och då reklamerar jag igen. Men det är upp till dom.
 
Jag vet att jag inte kan kräva men eftersom gubben som var här sa att det inte är ngt fel på maskinen utan att jag bara tvättar för lite så är risken stor att det blir precis likadant igen. Jag kommer acceptera en ny maskin men det kan bli extra jobb för dom vilket jag ska påtala eftersom det står att man kan tvätta 1-5 kg och den krånglar vid drygt 1 kg. ( Har vägt) Och då reklamerar jag igen. Men det är upp till dom.

Som påpekats, så bara det faktum att tillverkaren erbjuder dig en ny maskin är ett tecken på att tillverkaren medger att det är ett fel att maskinen beter sig som den gör. Oavsett vad någon reparatör/liknande sagt. Inget företag accepterar en reklamation om de är stensäkra på att produkten är felfri. Inget.

Så, utifrån det finns goda möjligheter att din nya maskin fungerar. Och du ska inte påtala ett endaste dugg om att det blir extra besvär för dem! Det räcker att du säger att du förväntar dig att den nya går att tvätta halva maskiner, annars kommer du reklamera igen.
 
Det är viktigt att du inser att det här inte handlar om att Whirlpool är "snälla" och ett "sjysst företag". De följer den lag de är tvungna att följa. Du har alltså än så länge rätten på din sida (skulle maskinen däremot visa sig tvätta finemang med 1 kg tvätt i trumman blir det ett annat läge, men har du tom vägt tvätten är det knappast möjligt).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag förstår inte hur universum har gått sönder så totalt, att inget i mitt liv kan funka. Vad gör jag för fel? Varje gång jag ska resa...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 185
Senast: Elo
·
Hemmet Jag råkade just tappa ut en halv kopp kaffe över min fina Klippan-pläd :arghh: På Klippans hemsida står det att plädar av 100% lammull...
2
Svar
35
· Visningar
2 162
Senast: Kakis
·
Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 741
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 716
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp