Bukefalos 28 år!

Tvättmaskin som inte funkar med för lite tvätt.

Eller så kan man ha ett känsligt immunförsvar (japp, det har jag) så vissa saker tvättar jag i hög temperatur.

Jag skiter fullständigt i om någon tycker det är fel för jag tänker faktiskt inte hamna på akuten (japp, det finns risk för det) bara för att någon tycker att man har dålig hygien och att det är därför man tvättar en del saker i hög temperatur!

För friska människor så är det en sak, för människor med nedsatt immunförsvar och annat som påverkar hälsan negativt av att inte "koka" kläderna en helt annan sak.
 
Hela bakterienojan är ju larvig, att kläder blir så fulla med svamp, bakterier och what not av vanligt levande att de måste tvättas på max för att bli hygieniskt rena så det var mer en reaktion på dessa nojor.
men hjälp!

Jag svettas och har flytningar! Och jag har tätt mellan benen så mina trosor är allt annat än fräscha efter en hel dag. Och ja, skulle jag inte duscha de ställen där jag svettas mycket så luktar jag rejält illa efter ett par dagar,. Tro mig, jag vet - det händer emellanåt under ensamma helger när jag sparar vatten.

Jag väljer att tvätta mina svettiga nedkladdade troror i 60 grader för att jag tycker att det behövs. Fast jag inte är rädd för bakterier, mat vars bästföredatum gått ut eller har handskar överallt.
 
Personligen så har jag inte mens alls pga cerazette och inte har jag några direkta flytningar som geggar ner heller. Hade jag haft det så hade jag använt trosskydd och smutsiga :confused:
Bara för att du själv aldrig har mens eller flytningar betyder väl inte att det är speciellt ovanligt? Att gå runt med trosskydd hela tiden för att man har lite flytningar låter för övrigt lite väl lättstressat och ingenting jag skulle göra, utsätter inte gärna fittan för bindor i onödan liksom. Flytningar är normalt och ingenting man måste 'take action' för.

Går folk verkligen omkring med sina svettiga kläder resten av dan efter att ha svettats på gymmet, de duschar inte och byter till rena fräscha underkläder? :yuck:
Alla är inte helt sterilt superfräscha som en yoghurtglassbar där nere, vissa svettas faktiskt. Även om de inte går till gymmet.

Och nej, jag har ingen åsikt om tvätt men det där du skriver ovan känns så jävla tramsigt bara.
 
För friska människor så är det en sak, för människor med nedsatt immunförsvar och annat som påverkar hälsan negativt av att inte "koka" kläderna en helt annan sak.
http://www.aftonbladet.se/halsa/article12554291.ab
http://www.dn.se/ekonomi/fega-tvattrad-i-dyr-kalsong/
http://www.sydsvenskan.se/sverige/bakterier-trivs-i-lag-tvattemperatur/
Angående bakterier och spridning av mrsa.

Är det verkligen så konstigt att man vill att kläderna ska vara rena och inte bara fläckfria när man tvättat dom?
Diskussionen börjar vid huruvida det är lämpligt för miljön att tvätta enstaka plagg ofta och går till att alla som tvättar i högre temperatur än 40 är skitgrisar med bacillskräck.
 
men hjälp!

Jag svettas och har flytningar! Och jag har tätt mellan benen så mina trosor är allt annat än fräscha efter en hel dag. Och ja, skulle jag inte duscha de ställen där jag svettas mycket så luktar jag rejält illa efter ett par dagar,. Tro mig, jag vet - det händer emellanåt under ensamma helger när jag sparar vatten.

Jag väljer att tvätta mina svettiga nedkladdade troror i 60 grader för att jag tycker att det behövs. Fast jag inte är rädd för bakterier, mat vars bästföredatum gått ut eller har handskar överallt.
Flytningar är ju heller inget onormalt - om det inte är någon infektion som ligger bakom. Att se det som ett tecken på snusk är lite som att säga att om man tvättar sig i ansiktet får man inga finnar, som förmodligen de flesta tonåringar fått höra nån gång.
 
Flytningar är ju heller inget onormalt - om det inte är någon infektion som ligger bakom. Att se det som ett tecken på snusk är lite som att säga att om man tvättar sig i ansiktet får man inga finnar, som förmodligen de flesta tonåringar fått höra nån gång.
Nej, det är inget onormalt. men så fort de kommer utanför kroppen får de besök av hudbakterier och annat som itne finns där de kom ifrån.
Så ja, det blir snuskigt i trosan efter en hel dag. Däremot är det inte snuskigt i underlivet.:)
 
Nyfiken här,
Varför verkar det vara "skadligt" för underlivet att ha trosor utan trosskydd?
Själv kan jag inte använda trosskydd, för gör jag det så korvar det ihop sig och blir allmänt irriterande oavsett modell. Är det inte bättre att bli lite "härdad"? Lite fundersam nu. :/
 
Jag har alltid lite flytningar, använder aldrig trosskydd, tvättar mina trosor i 40 tillsammans med hela familjens strumpor och sambons och barnens kalsonger och jag har aldrig haft svamp och uvi var det nog 20 år sedan jag hade. Jag har nog härdat mig... :p
 
Jag har alltid lite flytningar, använder aldrig trosskydd, tvättar mina trosor i 40 tillsammans med hela familjens strumpor och sambons och barnens kalsonger och jag har aldrig haft svamp och uvi var det nog 20 år sedan jag hade. Jag har nog härdat mig... :p
Du är väll helt enkelt inte känslig för svamp eller uvi, alla är ju inte det.
 
När jag var liten hade jag uvi för jämnan, men det är kanske ngt som kan växa bort?
Jag har verkligen ingen som helst aning om vare sig varför du hade återkommande urinvägsinfektioner som barn eller varför de försvann. Skönt för dig att dom gjorde det.
 
Nyfiken här,
Varför verkar det vara "skadligt" för underlivet att ha trosor utan trosskydd?
Själv kan jag inte använda trosskydd, för gör jag det så korvar det ihop sig och blir allmänt irriterande oavsett modell. Är det inte bättre att bli lite "härdad"? Lite fundersam nu. :/

Tror du missuppfattat, det är generellt sett sämre att ha troskydd än att inte ha det, om man inte behöver. Trosskyddet stänger in fitty, när hon egentligen behöver ha det luftigt. Så det är bättre att inte ha trosskydd än att ha trosskydd om man har möjlighet att välja. Sedan är det också beroende på hur ens fitty mår, vissa är känsligare än andra för att vara instängda.
 
Tror du missuppfattat, det är generellt sett sämre att ha troskydd än att inte ha det, om man inte behöver. Trosskyddet stänger in fitty, när hon egentligen behöver ha det luftigt. Så det är bättre att inte ha trosskydd än att ha trosskydd om man har möjlighet att välja. Sedan är det också beroende på hur ens fitty mår, vissa är känsligare än andra för att vara instängda.
Men det var ju någon som skrev att de var rädda om sitt underliv än om trosorna och det var ju svar på en som inte använde trosskydd, så de va därför. :/
 
Vilken intressant vändning på tråden! Från en tvättmaskin som inte kan tvätta halva tvättar till trosskydd, UVI och flytningar... :D

Jag är trött på underkläder som inte håller för en tvätt ens, typ vissa billiga trosor från Kapahl. Gummibandet släpper från trosan och sen är de värdelösa att använda. Eftersom jag har mens så används de då. De är jag inte rädd om. Något annat irriterande är när bindor sliter på trosorna i grenen, klistret tar trosans färg med sig! :eek: Enbart på de billiga trosorna också, men lik förbaskat irriterande! Underkläder vill jag ju inte lägga pengar på, de är ju UNDERkläder... men tja, jag får lägga en del mer än jag vill pga kvaliteten på dem. Passformen ska vi inte tala om efter några tvättar av de billiga, huuuuur kul är det att gå hemifrån och upptäcka efter ett tiotal meter att trosorna glider ner över röven... hur ofta kan man trycka ner händerna i byxorna och dra upp dem utan att folk reagerar... :o:o:D
 
Men det var ju någon som skrev att de var rädda om sitt underliv än om trosorna och det var ju svar på en som inte använde trosskydd, så de va därför. :/
Nej nej. Vad hon menade var att eftersom trosskydd oftast inte är bra för underlivet (det blir för tätt) så accepterar hon hellre att lite flytning kommer i trosan.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag förstår inte hur universum har gått sönder så totalt, att inget i mitt liv kan funka. Vad gör jag för fel? Varje gång jag ska resa...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 217
Senast: Elo
·
Hemmet Jag råkade just tappa ut en halv kopp kaffe över min fina Klippan-pläd :arghh: På Klippans hemsida står det att plädar av 100% lammull...
2
Svar
35
· Visningar
2 187
Senast: Kakis
·
Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 855
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 790
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • IRAP vid hornhinnesår?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp