Tvättmaskin som inte funkar med för lite tvätt.

Lilla

Trådstartare
Jag har tydligen köpt en tvättmaskin som krånglat och inte centrifugerar om man har för lite tvätt i. Jag lever själv och ofta tvättar jag enstaka plagg och får sällan ihop till full maskin. Så här står jag och vet inte vad jag ska göra. Ngn som råkat ut för samma?
Toppmatad. Whirlpool.
 
Jag har tydligen köpt en tvättmaskin som krånglat och inte centrifugerar om man har för lite tvätt i. Jag lever själv och ofta tvättar jag enstaka plagg och får sällan ihop till full maskin. Så här står jag och vet inte vad jag ska göra. Ngn som råkat ut för samma?
Toppmatad. Whirlpool.

Har för mig att det är en ekonomifunktion där du aktivt måste välja centrifugprogram när tvätten är klar - om du inte väljer att hänga tvätten eller fylla på med mer tvätt ;)
 
Varför tvättar man ens enstaka plagg i tvättmaskin? ?
Bättre att tvätta typ en gång i veckan, eller mer sällan.

För att jag inte har så mycket kläder så jag kan vänta till jag får full maskin. Särskilt inte ljustvätt. Dessutom finns det vissa plagg med färger son inte kan tvättas med det andra jag har!!!
 
Varför tvättar man ens enstaka plagg i tvättmaskin? ?
Bättre att tvätta typ en gång i veckan, eller mer sällan.
Skulle jag spara ihop till en full maskin skulle jag behöva investera i typ 100 par trosor och några dussin linnen. Det skulle innebära tvätt en gång i halvåret eller så.

Så kan man inte leva.

Vita trosor kan gå med lakan och handdukar och något vitt bomulls plagg - men inte har man så myckt tvätt att man fyller en maskin - knappt någonsin? Inte som ensamhushåll.
Och köper jag ett plagg som har skarpare färger så kanske jag äger total 3-4 plagg i liknande färg. Då får det/de plaggen köras i en maskin. Handtvätt är inget alternativ för mig. Jag får det inte att bli rent.
 
Har för mig att det är en ekonomifunktion där du aktivt måste välja centrifugprogram när tvätten är klar - om du inte väljer att hänga tvätten eller fylla på med mer tvätt ;)
Enligt reparatören får maskinen spel om man inte fyller den. Och uppenbarligen så är det så för den går inte över till centrifugen utan står och tuggar tills man avbryter.
 
Jag förstår ditt problem TS. Vi har också en Whirlpool som inte centrifugerar om man tvättar en mindre mängd, märkte jag för ett tag sen när jag hade en ny sak jag ville tvätta separat pga dess färg. Nu är vi som tur är två i mitt hushåll så vi hjälps åt att fylla upp maskinen men vi får ändå inte ihop till en full maskin varje vecka. Jag tror att det finns maskiner med speciell funktion för "halv maskin", du kanske måste byta till en sån?
 
Suck. Den här är 4 månader gammal och kostade 4000. Känns ju inte bra att köpa en ny men vad ska jag göra?
 
Reklamera.

Det kan inte vara normalt att en tvättmaskin inte fungerar vid normal användning!

Normalanvändning är väl godtyckligt. I det här fallet verkar det vara så att maskinen inte fungerar om den har för lite tvätt.
Den tanken fanns ju inte när jag köpte ny. Jag har alltid tvättat allt i från lite till full maskin och inte tänkt mer på det.
 
Ok. Då ber jag om ursäkt. Det var inte meningen att du skulle ta illa upp :)
Kanske jämförde för mycket med mig själv som LÄTT fyller 5-6 maskiner, sorterar typ 30-40-60-färg-vitt-mörkt-träningskläder.
Och visst, 30 + träningskläder blir inte mycket i varsin maskin. Men ändå :)
 
För mig är det tyvärr omöjligt så jag får väl punga ut pengar till en ny *gråtfärdig*
 
Suck. Den här är 4 månader gammal och kostade 4000. Känns ju inte bra att köpa en ny men vad ska jag göra?
En fundering - har du några "slit & släng-handdukar" eller liknande som du kan låta gå med i tvättmaskinen bara för att öka volymen/vikten? Eller du kanske kan få av någon eller köpa billigt på second hand? Det borde lösa problemet :idea:
 
En fundering - har du några "slit & släng-handdukar" eller liknande som du kan låta gå med i tvättmaskinen bara för att öka volymen/vikten? Eller du kanske kan få av någon eller köpa billigt på second hand? Det borde lösa problemet :idea:
Har tänkt tanken men det stör mig! Och det behövs ju en del och då ska det hänga och ta plats på torken sen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag förstår inte hur universum har gått sönder så totalt, att inget i mitt liv kan funka. Vad gör jag för fel? Varje gång jag ska resa...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 006
Senast: Elo
·
Hemmet Jag råkade just tappa ut en halv kopp kaffe över min fina Klippan-pläd :arghh: På Klippans hemsida står det att plädar av 100% lammull...
2
Svar
35
· Visningar
2 064
Senast: Kakis
·
Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 417
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 511
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp