H

hastgalen

hejsan alla ,kände för att skriva av mig lite,hur som helst börjar tveka på de mest ,jag är 16år har alltid haft häst eller hållt på med hästar,jag har en egen nu med,jag har börjat tänka jag vill pröva massa ilivet,allt möjligt kunna resa vara med vänner mer,asså få uppleva mer saker som man aldrig kanske testat,man är ju bara ung en gång ilivet,hästarna finns ju alltid där,dom har gett mig glädje och fina minnen,men jag har aldrig prövat på något annat än hästlivet,kanske är dax att göra de?inte bara de har blivit massa tjafs istallet ,inte samma stämning
som innan,vi hjälps ju åt med in och utsläpp men nu har alla börjat trassla,så alla släpper ut sina egna,massa har flyttat vi är 11istallet förut 16,börja tveka för känner att de börjar bli för tufft..så någon som har nån åsikt ska ja släppa hästlivet ett tag och testa?
 
Sv: Tvekan...

Det finns ju olika alternativ du kan välja. En medryttare kan vara bra. Du slipper vara i stallet 7 dagar i veckan, du slipper rida lika ofta, men hästen är fortfarande kvar sas.
Ett annat alternativ är en fodervärd, du lämnar bort hästen till någon annan som tar hand om den, betalar för mat och allt som kostar, men du står kvar som ägare. Här kan du också bestämma om hästen ska stå kvar i stallet den står i nu, eller om fodervärden får flytta den till något annat stall.
Om inget av dessa alternativ låter bra får du antingen fortsätta som nu, eller sälja den helt, vilket kanske inte är så kul om du inte är säker på att du vill sluta med hästar.
 
Sv: Tvekan...

Du kan ju alltid rida en eller några gånger i veckan på ridskola och kanske ha sköthäst där?
Annars är ju medryttare till din häst ett bra alternativ. Eller lämna ut den på foder helt så du får uppleva allt du vill för att sen kanske längta tillbaka mer till ridningen?;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tvekan...

Håller med dom andra men lägger även till att du kanske kan byta stall? Du verkar inte trivas med det du har nu så kanske du bara behöver byta? Skaffa en medryttare som kan ta några dagar i veckan. Ställ hästen i ett stall där det ingår lite mer så slipper du vara där jämt oxå.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 971
Senast: jemeni
·
Övr. Katt Jag är fortfarande i sorg efter att min katt hastigt och totalt oväntat rycktes ifrån mig för några veckor sedan. Alla hans saker är...
2
Svar
33
· Visningar
4 772
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 397
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 416

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp