Jag var nyss uppe i skogen. Där var så tyst, lugnt och fridfullt. Bara snöns knarrande hördes under mina fötter där jag gick. Låt mig aldrig mista detta.
IMG_20231210_124815_728.jpg
 

Så fint!

När jag var barn och vi skulle flytta från Stockholm till verkligen landet så frågade mamma mig om jag skulle vilja bo där och jag svarade ”ja för här får man plats att släppa ut hela själen”. Så känner jag fortfarande (fast jag har trivts i stan också i perioder). Jag relaterar till vad du skriver här och är glad att du har ett så starkt positivt band till ditt hem. Det önskar jag alla, oavsett var de bor.
 
Här är det inte lerigt. Jag har gått dagliga rundor sedan jag slutade jobbet i september.
Skönt! Jag har inte kunnat gå utanför grusvägar på ett par månader nu. Där jag brukar stanna till för att göra upp en eld var det ett par cm vatten. Hoppas det torkat upp fort när det blir vår :) även om det är bra nu med snön, det blir precis som du säger så underbart tyst.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Andas in andas ut Det blir bättre till slut Så andas in andas ut Ibland så kanske det inte finns några bra vägar att välja på. Utan...
Svar
8
· Visningar
847
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
51 655
Senast: Gunnar
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 195
Senast: manda
·
Övr. Hund Spionen har både nosgrimma och halsband när vi är ute på promenad, sele och halsband när vi är i skogen kopplet kopplat i båda...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 868
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp