Bukefalos 28 år!

Ulvlek - Once Upon a Time

Alltså jag är helt lost och totalt förvirrad :(
Jag tror det är för enkelt att bara följa LenaH som ju inte hade nån dold info.
Jag vidhåller att Lobelia verkar vettig. Har varit tveksam till cirkus men å andra sidan verkar hon ju varit på hugget idag till skillnad från de flesta av oss, så jag vet inte jag...
Habina2 gör det kanske lite väl lätt för sig tycker jag. Måste komma ihåg att hon är bollen , jag glömmer det rätt ofta :o

Problemet är ju att jag inte alls vet vem jag ska rösta på just nu. ..
 
Men det är ju ganska meningslöst för mig att teoria om mig själv?
Fast det var väl kanske inte en teori jag efterlyste utan en reflektion på att du la den avgörande rösten istället för att skylla på Lenis? Eller menar du att det är du som är den andra ulven? O_o:p
 
Alltså jag är helt lost och totalt förvirrad :(
Jag tror det är för enkelt att bara följa LenaH som ju inte hade nån dold info.
Klart det är att göra det lite enkelt för sig att följa LenaH, samtidigt så kan det ju faktiskt vara så att hon var något på spåret och en av anledningarna till att ulvarna röstade ut henne? Jag menar, hon har ju teoriat om många så någon måste hon ju ha prickat in ;) (och hon är skärpt dessutom, vilket är mer än vad jag kan säga om mig själv, vilket ju gör att hennes resonemang kan vara himla vettiga :D)
 
Fast det var väl kanske inte en teori jag efterlyste utan en reflektion på att du la den avgörande rösten istället för att skylla på Lenis? Eller menar du att det är du som är den andra ulven? O_o:p

Haha, inte alls!

Men om vi leker med tanken att två ulvar röstade på hemlig måste det ju vara Lenis som är den andra. Habina1 var god och jag är inte ond.
 
inte mkt hittills mer än att Habina röstar på mig, som hon ändå tycker har fört leken framåt. Jag tycker hon är jätteskum att hon följer LenaH så utan att ens komma med andra teorier + hennes kappvändning om LH ser ut som en ond med en brssklapp
Cirkus röstar på Habina
 
Inte mycket som händer i leken nu... Får väl försöka ändra på det. ;)

Habina röstar på LenaH

Då jag upplever att hon sprider misstankar omkring sig, vilket mest skapar känslan av att hon teoriar, men utan att det för leken framåt. Jag tror att hon kan vara ulv.

Jag kommer kvällsfodra och ramla i säng så fort resultatet kommit.

OM LenaH inte skulle vara ulv, så lovar jag att rösta på de hon röstat på... :nailbiting:

Det här fattar inte riktigt jag. Att rösta på en person (dessutom tidigt i DL) men att ändå bestämma sig för att sedan följa dennes tankar slaviskt? Spela kvitta att LH är skärpt, det har jag ingen koll på riktigt då vi bara lekt ett par gånger ihop, det finns det många som är och många kan ha fel ändå. Tycker det låter som att du gör det extremt enkelt och svartvitt för dig.


LenaH är väldigt skärpt, har jag lärt mig genom många lekar. Men det betyder inte att hon garanterat har helt rätt. Tycker ändå det är intressant hur fort du försvarar dig, själv tänkte jag läsa igenom lite mer i eftermiddag och se om jag hittar något mer jag (och då även LenaH) kan ha missat.

Samma här, du reagerar på hur fort jag försvarar mig. Läs igenom leken och kolla hur lång tid jag tagit på mig att bemöta saker innan och se hur det ser ut. Idag är jag ledig och har inga patienter som är oförstående till ulvlekar :angel:

(För allmän info så har hastigheten jag bemöter argument med främst att göra med vad jag gör när jag läser det och när jag läser det- sitter jag vid datorn och ser något så svarar jag direkt. Sitter jag på jobbet och sedan kanske missar att det skrivits öht (som när Niyama var tvungen att påminna mig om sin fråga) då dröjer det.)

Niyama hade jag inga ulviga misstankar om så det var surt att hon rök, Ida tycker jag inte heller att jag uppfattat något som stuckit ut nåt hårigt om (se mina tidigare inlägg, men hon skriver o teoriar med en del egna reflektioner som jag inte tyckt känts konstiga), Lobelia detsamma för henne upplever jag som skarp och inte den som räds att ifrågasätta på ett rättframt sätt och det hade känts onödigt utstickande som ulv på det sätt hon gör det. Övriga är för mig lite av ett töcken som jag måste nagelfara för att kunna säga mer men har besök och sitter lite illa till för att kunna traggla hela leken. Cirkus har känts lite låg har jag tyckt och utgått ifrån att det kan vara privat att man inte är lika på hugget som vanligt, men nu verkar det ha hänt en del idag som jag ska läsa igenom. Snurris har fått en del tankar mot sig men jag har inte riktigt hängt med så ska sätta mig in i det. Killa känns alldeles för oskyldig hela tiden för att jag ska känna mig lugn, hon kanske blåser mig rakt av, behöver dubbelkolla där med.
 
Klart det är att göra det lite enkelt för sig att följa LenaH, samtidigt så kan det ju faktiskt vara så att hon var något på spåret och en av anledningarna till att ulvarna röstade ut henne? Jag menar, hon har ju teoriat om många så någon måste hon ju ha prickat in ;) (och hon är skärpt dessutom, vilket är mer än vad jag kan säga om mig själv, vilket ju gör att hennes resonemang kan vara himla vettiga :D)
Absolut visst kan det vara så :)
 
@Killaloe skriver mycket i början, om sagofigurer, det säger mig absolut inget om rollen. Första rösten går till Idahoe. Här reagerar jag på att hon lägger mycket stort fokus vid att Idahoe ville ha en felskrivning förtydligad, hur det kan vara skumt övergår mig. Det kan vara ett hamstår, något måste man hitta och det är svårt nom man röstar tidigt. Nu handlade det här om RÄDDAR sig själv, det är något alla både onda och goda brukar göra, förutom Q då :p.


Håller med LenaH om att man troligen hittar ulvar bland de som röstade på LenaH och hemlig – och jag är också enig om att det kan vara en till två röster. Rent statistiskt är det rimligt.


Killaloe menar att hon tänkte som Hemlig men skrev annorlunda och fick inte röster. Min reflektion är att det är extremt viktigt hur man formulerar sig i ulvlekar. Kill godförklarade inte till skillnad från hemlig.


Kill diskuterar sedan enkla röster i DL 1- alltså alla röster i DL 1 är enkla, banala icke underbyggda om nu inte någon gjort bort sig. Kills var en av de sämre enligt mig. Hon skev en hel del i inlägget men bara en halvtaskig förstadagsteori om den hpn röstade på. Att klaga på andra känns som att kasta sten i ett glashus. I synnerhet som hon en andradagsrörst väljer att rösta på någon med en onekligen svag teori. Bollens__ röst pga skalman.


Kill kommer sedan med detta resonemanget om Mirtai


”Så den övertydliga kopplingen talar mot att Mirtai skulle vara ond iom att det är så himla övertydligt hintande och dessutom lite att skjuta sig själv i foten att äta en person som typ får noll röster med sig men som lägger dessa på en ulv.

Alltså kan nattens käk vara ett sätt att rikta misstankar mot Mirtai, eller ett sätt att få henne att framstå som god eftersom det känns så osannolikt att ulvarna käkar någon som hänger efter dem sådär uppenbart. ”



Och jag som sett ulvar käka dem som hänger efter dem många gånger är som ett rent frågetecken här. I synnerhet som den typen av motivering alltid kan vändas tvärt om. Att ulvarna gör så för att ingen tror att de skulle göra det.

Kill skriver sedan mer om att ulvar inte käkar någon som lagt två röster på en ulv. Det börjar bli ett mantra och inte är det sant heller.



Och sedan fortsätter Kill sitt jakt på folk med enkal röster, i DL 3 hamnar den på habina



” Jag velar därför mellan dessa två men
Killaloe lägger sin röst på Habina
eftersom jag tycker att det är alldeles för platt och enkelspårigt att bara gå på Mirtai på grund av Klaras röststatistik”


Efter att ha läst igenom Killaloes inlägg så kan man sammanfatta dem i ungefär 1/3 handlar om diverse sagofigurer. 1/3 del om vilka som har svaga röster och hon därför lägger en röst på (istället för andra med något starkare motivering). På det hela är det hyfsat mycket skrivet om hyfsat lite och tämligen svaga teorier som bygger på att andra har svaga röster.

Jag vet inte om det är så skumt i sig, men det känns som om Kill mest flyter med och inte har så många egna tankar att komma med.
 
Mitt problem är att jag blandar ihop Habina2 med Habina1 istället för med bollen. jag tyckte ju att Habina 1 var vettig. bollen däremot var väldigt anonym...
Hmm...
 
Jag tycker det är konstigt att Killaloe röstar på Habina med motiveringen att hon gör det enkelt för sig genom att rösta på Mirtai, när min upplevelse är att Killaloe's två tidigare röster varit just väldigt enkelt motiverade (se mitt inlägg från imorse ovan). Lite väl mycket stenkastning i glaspalatset för min smak, vilket kan vara ludet.

Trevägslottning! :nailbiting:
LL @Artline heja heja skynda nu, mina pållar får ingen kvällsmat förrän jag fått veta resultatet - Och de är hungriga! :p

Mina killar kan vittna om att jag blev upptagen med fodring (minst 5 minuter försenad dessutom!:eek:) Det var väldigt kallt ute utan vantar...

Och efter att ha skummat vad som hänt här så tror jag åtminstone inte att LenaH och Snurrfian sitter i lyan ihop, om de gör det så förtjänar de varsin Oscar för utomordentligt skådespeleri :p
Till viss del måste man gå på magkänslan , men det är svårt om man bara gör det tycker jag. Då får man försöka hitta nåt som stödjer ens känsla :)

Mina tankar kring Killaloe kvarstår. Överlever jag så vill jag förutom Killaloe titta närmare på Snurrfian och LenaH framförallt, men kanske även cirkus och Mirtai.
Bollen/Habina och Lenis känns rätt neutrala och jag skulle nog vilja ha Paddington/Lobelia och Niyama det något godare hållet. Ännu så länge är detta mest baserat på magen, hoppas överleva och kunna bygga på mer med teorier imorgon under dagen någon gång
Godnatt på er!

Har bara mobilen idag igen så inga fina färgade listor från mig idag.

Det har ju inte hänt jättemycket under dagen LenaH verkar inte överens med vare sig Snurrfian eller cirkus. Går mycket på känsla och hävdar bestämt att hon inte tror någon av de tre som lottades igår sitter i lyan. Själv röstade jag ju på killaloe igår. Hon har ännu inte gjort något idag . Mina tankar från igår om Killaloe kvarstår alltså. Och OM hon och LenaH är ludna så skulle ju det förklara varför LenaH så bestämt hävdar att lottningen stod mellan tre goda. Hmm... :cautious:
Bollen/Habina2 vill jag gärna se mer av då bollen varit väldigt anonym.
Paddi höll jag åt det något godare hållet och vad jag sett av Lobelia verkar vettigt så den tanken får kvarstå. Likaså tanken att Niyama nog är åt det godare hållet.
Lenis får vara neutral så länge, jag har lite dålig koll där känner jag, och Mirtai skulle jag kanske vilja kika närmare på.
Tror inte jag glömt nån nu?

Lite ont om tid och sitter med mobil bara men gör ett försök.
Igår röstade jag på killaloe. jag tyckte hon gjorde det enkelt för sig med röstmotiveringarna samtidigt som hon klagade på att ändra gjorde detsamma. Sedan jag skrev sist har hon varit mer aktiv och på i leken vilket talar till hennes fördel. Jag är fortfarande tveksam till henne men hon är inte den mest misstänkta just nu.

Det är alltid knepigt när det blir drev som det verkar bli idag. Det gör det svårt att utläsa något i efterhand ur röstningen och lätt för ulvarna att glida med.
Men LenaH har uppfört sig rätt annorlunda åtminstone senaste dygnet jämfört med hur hon brukar upplever jag. Hon verkar dessutom ha tröttnat på leken, så det kanske är lika bra att hon lynchas.
Jag tänkte tidigare att antingen Snurrfian eller LenaH kanske sitter i lyan. Nu upplever jag att Snurrfian har kommit med rätt så vettiga teoriinlägg nu på kvällen, vilket bidrar till att jag tror att LenaH är den mer ludna av dom.
Därför:
Idahoe röstar på LenaH

Skulle behöva läsa igenom från igår igen men hinner inte nu. Kan bara konstatera att LenaH ju spelade rätt skumt mot slutet. Däremot tror jag det kan vara farligt att följa henne helt blint, hon var trots bybo och hade således inte nån speciell info mer än vad hon själv observerat.
Sen får jag ju säga att cirkus har varit på min bevakningslista ett tag nu och Snurrfian med, så de kommer ligga kvar där. Men den listan innefattar å andra sidan majoriteten av spelarna i leken nu :arghh::arghh::arghh::meh:

Alltså jag är helt lost och totalt förvirrad :(
Jag tror det är för enkelt att bara följa LenaH som ju inte hade nån dold info.
Jag vidhåller att Lobelia verkar vettig. Har varit tveksam till cirkus men å andra sidan verkar hon ju varit på hugget idag till skillnad från de flesta av oss, så jag vet inte jag...
Habina2 gör det kanske lite väl lätt för sig tycker jag. Måste komma ihåg att hon är bollen , jag glömmer det rätt ofta :o

Problemet är ju att jag inte alls vet vem jag ska rösta på just nu. ..
Jag har kikat lite närmare på Idahoe, jag undrar lite var hennes tankar på Killaloe försvann? Att blint följa LenaH känns inte heller helt genomtänkt, även om LenaH var god så hade hon ingen info utan enbart har gått på vad hon tror och känner. Gör det Idahoe ond? Nja det vet jag inte heller, men jag skulle vilja ha lite mer tankar från Idahoe.
 
Och jag som sett ulvar käka dem som hänger efter dem många gånger är som ett rent frågetecken här. I synnerhet som den typen av motivering alltid kan vändas tvärt om. Att ulvarna gör så för att ingen tror att de skulle göra det.

Ja alltså, jag har också sett ulvar käka sådana som hänger efter en person. Jag trodde att jag även skrev att det lika gärna kan vara ett sätt att dubbel-luras så att säga, just för att en lika gärna kan tänka att så skulle ulvarna inte göra :) Så med andra ord var det ett rätt meningslöst resonemang från min sida eftersom det ju inte säger så mycket öht eftersom Mirtai antingen kan vara ond, eller god iberoende på hur lyan resonerat :up: :D
 
Jag har kikat lite närmare på Idahoe, jag undrar lite var hennes tankar på Killaloe försvann?
till soptunnan där dessa hör hemma? :D ;)

Jag tänker lite som så att ibland så tvekar ju en på sina teorier och på resultatet av ens röstningar, att det då kan vara enklare och vettigt (för stunden) att följa någon annan som kanske tänker tvärt emot en själv just för att en inte litar på sina egna konspirationsteorier. :D
 
Jag vet varken ut eller in :banghead:

Har haft alldeles för mycket att göra idag för att hinna teoria och har full förståelse för de som tycker jag är anonym!
 
Ja alltså, jag har också sett ulvar käka sådana som hänger efter en person. Jag trodde att jag även skrev att det lika gärna kan vara ett sätt att dubbel-luras så att säga, just för att en lika gärna kan tänka att så skulle ulvarna inte göra :) Så med andra ord var det ett rätt meningslöst resonemang från min sida eftersom det ju inte säger så mycket öht eftersom Mirtai antingen kan vara ond, eller god iberoende på hur lyan resonerat :up: :D
Du ägnade mycket tid åt det meningslösa resonemanget och minst ett par gånger betonade du att ulvar inte gör så :).. Jag blev lite stressad av att tiden går mot DL så jag kan ha missat en del.

Det hindrar dock inte att intrycket av dig blev rätt platt. Du diskuterar andras svaga röster som huvudtema, tillsammans med mycket sagofigurer. Det är inte så mycket självständiga tankar. Det i sig är ulvigt för mig.

Förresten tycker du verkligen det är en stark förstadagsteori att haka upp sig på att någon vill ha förtydligande i reglerna där det är en felskrivning? Det lät så märkligt.
 
till soptunnan där dessa hör hemma? :D ;)

Jag tänker lite som så att ibland så tvekar ju en på sina teorier och på resultatet av ens röstningar, att det då kan vara enklare och vettigt (för stunden) att följa någon annan som kanske tänker tvärt emot en själv just för att en inte litar på sina egna konspirationsteorier. :D
Jag blev mest fundersam på hur hon gick från att vara väldigt misstänksam mot dig till att släppa dig helt, självklart kan det vara så att hon inte tyckte att du var skum längre, men jag tycker oftare att det är ulvar som försöker vända kappan efter vinden och känna in vad som fungerar för tillfället.
 
Jag har kikat lite närmare på Idahoe, jag undrar lite var hennes tankar på Killaloe försvann? Att blint följa LenaH känns inte heller helt genomtänkt, även om LenaH var god så hade hon ingen info utan enbart har gått på vad hon tror och känner. Gör det Idahoe ond? Nja det vet jag inte heller, men jag skulle vilja ha lite mer tankar från Idahoe.
Mina misstankar på henne har inte försvunnit helt. Hon var rätt på (igår?) och då upplevde jag LenaH som mer skum.
Jag vidhåller annars att jag tror att det var en ulv i den lottningen. och det känns nog som killaloe är mest trolig av dom
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp